N82937775 72379726
گوگل قابلیت جدید به کروم افزود

در آخرين بروزرساني گوگل كروم، تنظيمات CSS ، Prefer color scheme به امكانات گوگل كروم اضافه شده است. در اين حالت، وضعيت تاريكي فعال شده و بك گراند وب سايت تاريك شده و نوشته ها به رنگ سفيد درخواهد آمد. اين حالت در نسخه بروزرساني شده گوگل كروم وجود دارد و لازم نيست كه تنظيمات ديگري را انجام دهيد.

اگر وب سايت هايي كه شما از آن استفاده مي كنيد، محدوديتي نداشته باشد، شما مي توانيد با كليك از حالت تاريك در کروم هم استفاده كرده و در محيط كاربري خود قرار بگيريد كه اين حالت مزيت و زيبايي هايي نيز دارد.

گوگل قابلیت جدید به کروم افزود

 

کروم

البته Google chrome نسبت به ساير مرورگرها براي فعال سازي حالت تاريكي خيلي دير وارد عمل شد. حالت تاريكي براي اولين بار در نسخه 73 بتاي گوگل كروم در اندرويد فعال شد و چند ماه بعد در ماه مارس سال 2019، براي نسخه 74 بتاي ويندوز فون معرفي شد و حالا بعد از گذشت چندين ماه حالت تاريكي براي كليه پلتفرم ها (كروم او اس، اندرويد، لينوكس، مك او اس؛ و ويندوز) فعال سازي شده است.

البته در نسخه 76 گوگل كروم تغييرات ديگري رخ داده است و باعث مي شود كه كاربران بتوانند از حالت تاريكي نيز استفاده كنند. مسدودسازي نمايش ويديوهاي فلش يكي از امكانات جالب گوگل كروم است كه باعث امنيت بيشتر سيستم كاربر خواهد شد. با مسدودسازي فلش، وب سايت ديگر به شناسايي كاربران در حالت Incognito نيستند، با دانلود يا بروز رساني از قابليت جديد گوگل كروم استفاده كنيد.

کروم یک مرورگر وب رایگان است که در ۲ سپتامبر ۲۰۰۸ (۱۲ شهریور ۱۳۸۷) توسط شرکت گوگل بر پایهٔ پروژهٔ کرومیوم عرضه شد. در ابتدا نسخهٔ آزمایشی آن برای کاربران ویندوز در صد کشور عرضه شد ولی گوگل اعلام کرد که نسخه‌های منطبق با سیستم‌عامل لینوکس و اپل مکینتاش آن هم در آینده توزیع خواهد شد.[۱][۲]