ap resize
طرفداران نسخه اندروید کروم بسیارند

کروم مرورگر اختصصای شرکت گوگل می باشد که در سال های اخیر با رونق گرفتن سیستم عامل اندروید توانسته است که با اقبال عمومی در دیوایس های مختلف روبرو شود و با رشد روز افزون تلفن های همراه، رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند. براساس گزارش رسمی گوگل گویا این مرورگر در روزهای اخیر با رسیدن به مرز 5 میلیارد نصب فعال در فروشگاه گوگل پلی توانسته است که رکورد نصب اپلیکیشن در این سرویس را شکسته و نام خود را در رتبه نخست لیست پردانلود ترین نرم افزار ها و بازی های اندروید ثبت کند.

 البته ذکر این نکته لازم می باشد که در سال های اخیر اگر هر شرکت تصمیم به استفاده کردن از سیستم عامل اندروید بگیرد، ملزم به نصب کردن برخی از نرم افزارهای شرکت گوگل می باشد، قاعدتا قسمت اعظمی از موفقیت بدست برای این مرورگر به لطف وجود چنین قوانینی از سمت گوگل می باشد، اما با این حال این شرایط برای دیگر اپلیکیشن های موجود نیز فراهم بوده، ولی آن ها نوانسته اند که به نزدیکی های کروم نیز برسند. به هر ترتیب تحت هر شرایطی رسیدن به چنین رکوردی از سمت یک اپلیکیشن موفقیتی بزرگ محسوب شده و لایق ستایش است.

عبور دانلود مرورگر کروم از 5 میلیارد بار در گوگل پلی

اما همانطور که دربخش ابتدایی این گزارش گفتیم، تمامی شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، ملزم به نصب کردن برخی از نرم افزارهای شرکت گوگل می باشند، از این رو اگر میزان دانلود چهار اپلیکیشن اختصاصی و دیگر گوگل یعنی YouTube ،Gmail ، Maps و Google Search را به عدد پنج میلیارد کروم اضافه کنیم، به عددی بیش از جمعیت کره زمین می رسیم که این موضوع برای یک شرکتی مثل گوگل که در حال رقابت سنگین با شرکت های دیگر می باشد، بی نظیر است.

فارق از تمامی این موضوع نمیتوان از کنار قابلیت های فوق العاده کروم نیز به سادگی عبور کرد، این مرورگر با داشتن برنامه نویسی فوق العاده پیشرفته و داشتن قابلیت هایی مناسب برای کاربران ساده و توسعه دهنده و همچنین پشتیبانی مداوم از سمت گوگل، همواره جزو مرورگر های برتر در تمامی پلتفرم ها و سیستم عامل ها بوده است.

منبع