Samsung Fold 1
گوگل فعلا برنامه ای برای تلفن هوشمند منعطف ندارد

این روزها شرکت های بسیاری تصمیم گرفتند تا تولید گوشی هوشمند منعطف را به سبد محصولات خود بیافزایند. از جمله  آنها باید به سامسونگ، هوآوی، موتورولا و چندی دیگر اشاره کرد. اما این موضوع برای گوگل اهمیتی نداشته و نمی خواهد بزودی یک اسمارتفون انعطاف پذیر عرضه کند.

همانطور که می دانید گوگل این روزها به عرضه گوشی های هوشمند پیکسل می پردازد و بیشتر محصولات آن نیز با چنین عنوانی عرضه می شوند. سال 2018 بود که شایعاتی پیرامون گوشی هوشمند انعطاف پذیر گوگل منتشر شد ، موضوعی که به تایید یا تکذیب گوگل نرسید.

حتی در این شایعه اشاره شد که گوگل با عرضه گوشی هوشمند انعطاف پذیر، سیستم عامل اندروید را به پشتیبانی این نوع مدل اسمارتفون ها درمی آورد. مدتی بعد Mario Queiroz یکی از مدیران ارشد بخش گوشی هوشمند گوگل طی مصاحبه با وب سایت Cnet تایید کرد این شرکت به بررسی چنین محصولی می پردازد.

اسمارتفون انعطاف پذیر گوگل در راه نیست

Samsung Fold 1

Queiroz بیان داشت که اگرچه گوگل برنامه ای در سر می پروراند، اما در حال حاضر چنین چیزی معرفی نخواهد شد. وی گفته است:

ما بی شک مدت هاست روی چنین چیزی مشغول کار هستیم، اما می خواهیم یک محصول بی نظیر و نوآورانه ای توسعه دهیم که تنها یک گوشی هوشمند منعطف نیست. در حقیقت هدف ما ارائه محصولی است که نیاز افراد باشد نه از روی طراحی.

هنوز مشخص نیست که گوگل اخبار تکمیلی جدیدی را پیش از روانه بازار شدن پیکسل 4 منتشر خواهد کرد و یا خیر، اما به نظر می رسد تا تولید گوشی های انعطاف پذیر توسط گوگل فاصله زیادی باقیست.

گوگل به تازگی از گوشی های سری پیکسل 3a رونمایی کرده است. این گوشی های هوشمند با توجه به قیمت، از مشخصات فنی مناسبی بهره می برند و جز دیوایس های اقتصادی گوگل هستند که طراحی مشابه مدل پرچمدار قبل دارند.

منبع