آیتونز
پایان عمر سرویس آیتونز و تقسیم آن به اپلیکیشن‌های مستقل

براساس احتمالات و شایعاتی که تاکنون از سرویس مشهور کمپانی اپل، یعنی سرویس آیتونز منتشر شده است، احتمالا این سرویس به پایان کار خود رسیده است. صحت‌داشتن این احتمال باتوجه به ادعایی که به تازگی سرویس خبری 9toMac  مبنی بر اینکه در نسخه بعدی macOS خبری از آیتونز نخواهد بود قوی‌تر شده است. حتی یکی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن آیفون که استیون نام دارد در این زمینه در توییت خود به این شکل توضیح داده است:

براساس مدارکی که در دست دارم اما نمی‌خواهم در حال حاضر آن‌ها را افشا کنم، معتقدم کمپانی اپل در حال توسعه روی اپلیکیشن‌های اختصاصی Music، Podcasts و حتی Books برای نسخه‌ی بعدی macOS است. همه این اپلیکیشن‌ها در کنار اپلیکیشن TV عرضه خواهد شد.

پایان عمر سرویس آیتونز

به احتمال زیاد اپلیکیشن‌هایی که قرار است جایگزینی برای آیتونز باشند با استفاده از Marzipan  توسعه داده می‌شوند. Marzipan  نام فناوری است است که کمپانی اپل در حال توسعه و گسترش آن است.

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه شرکت اپل چیست و با چه سرویس دیگری از آیتونز رو به رو خواهیم شد. آیتونز یک پخش‌کننده چند رسانه‌ای، کتابخانه رسانه‌ای و نرم‌افزار کاربردی‌ای جهت مدیریت تلفن‌های همراه است و توسط اپل توسعه داده شده‌است و برای بازی و دانلود و سازماندهی فایل‌های صوتی و دیجیتالی در کامپیوترهای شخصی با سیستم عامل اواس ایکس و مایکروسافت ویندوز می‌باشد. آیتیونز استور همچنین در آیپاد تاچ، آیفون و آی‌پد هم قرار دارد.

از طریق آی‌تیونز استور، کاربران می‌توانند به خرید و دانلود موزیک، موزیک ویدئو، نمایش‌های تلویزیون، کتاب‌های صوتی، پادکست‌ها، ویدئوها، و زنگ‌های موجود در آیفون، آی‌پد و آیپاد تاچ (نسل چهارم به بعد). نرم‌افزار کاربردی آیفون، آی‌پد و آیپاد تاچ را می‌توانید از اپ استور دریافت کنید.

منبع