4535
بررسی لپ تاپ MacBook Air 2018

نسل جدید لپ تاپ های MacBook Air نسبت به گذشته با تغییرات بیشتری همراه است. برای نخستین بار در این سری، مدل 2018 لپ تاپ MacBook Air مجهز به صفحه نمایش رتینا خواهد بود. نمایشگری که پیش از این تنها در سری Pro مورد استفاده قرار می گرفت.

به علاوه لپ تاپ های پیشین سری Air همواره در مدلی با صفحه نمایش 11 اینچی به بازار عرضه می شدند. اما برند اپل در نسل جدید این سری روند همیشگی خود را تغییر داده و تمامی مدل ها از نمایشگری 13 اینچی بهره می برند. هم چنین لپ تاپ MacBook Air 2018 استفاده از قابلیت Touch ID را نیز به لیست تغییرات خود می افزاید. برند اپل برای پشتیبانی بهتر از نمایشگر قدرتمند رتینا، سخت افزار نسل جدید لپ تاپ های  MacBook Air خود را ارتقاء داده است. از طرفی پنل پیشرو، رزولوشن بالای 2560*1600 پیکسل را ارائه می دهد. که نسبت به رزولوشن 1440*900 پیکسل نسل گذشته بهبود قابل توجهی به حساب می آید.

تنها تغییرات ظاهری لپ تاپ MacBook Air 2018 به صفحه نمایش جدید آن ختم نمی شود. بدنه ی این محصول نسبت به نسل پیشین حدود 17 درصد باریک تر شده است. هم چنین با توجه به نمایشگر جدید به کار رفته در آن، دستگاه پیشرو هم اکنون و در مقایسه با نسل قبلی و به میزان 48 درصد بازه ی رنگی بیشتری را پوشش  می دهد. و در نتیجه کاربر شاهد رنگ هایی مجزا و دینامیک خواهد بود.

لازم به ذکر است که تمامی مدل های لپ تاپ MacBook Air 2018 مجهز به صفحه نمایش رتینا نیستند. و مدل دیگر این محصول مجهز به پنل های استفاده شده در نسل قبلی بوده و صد البته دارای قیمت کمتری نیز می باشد.

لپ تاپ MacBook Air 2018 از پردازنده ی مرکزی Intel Core i5 بهره می برد. فرکانس کاری پردازنده ی پیشرو با توجه به عملیات های در حال اجرا بین 1.6 تا 3.4 گیگاهرتز متغیر است. به علاوه پردازش های گرافیکی این دستگاه نیز بر عهده ی کارت گرافیک Intel UHD Graphics 617 خواهد بود.

لپ تاپ MacBook Air 2018 دارای 8 گیگابایت حافظه ی رم از نوع DDR3 بوده و کاربر می تواند در صورت نیاز مقدار این حافظه را به 16 گیگابایت افزایش دهد. هم چنین هارد دیسک نسل جدید لپ تاپ های MacBook Air برند اپل در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی در دسترس خریداران قرار می گیرد. البته با استفاده از حافظه ی SSD، مقادیر مذکور تا 1.5 ترابایت نیز قابلیت گسترش دارند.

همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، لپ تاپ MacBook Air 2018 نسبت به گذشته تغییرات بیشتری را با خود به همراه دارد. یکی از این تغییرات مربوط به استفاده از باتری جدید در این محصول می باشد. به شکل جزئی تر، نسل جدید لپ تاپ MacBook Air مجهز به یک باتری 6 سلولی لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 50.3 وات ساعت می باشد. هم چنین طبق گفته ی برند اپل، باتری پیشرو با یکبار شارژ به مدت 12 ساعت قابل استفاده خواهد بود.

به طور کلی لپ تاپ MacBook Air 2018 با حفظ قابلیت های کاربردی نسل های پیشین، این بار ویژگی های جدیدی را نیز در اختیار کاربر قرار داده و مثال بارزی بر تکامل هر چه بیشتر سری لپ تاپ های MacBook Air برند اپل است.

طراحی و کیفیت لپ تاپ MacBook Air 2018:

aHR0cHM6Ly93d3cubGFwdG9wbWFnLmNvbS9pbWFnZXMvdXBsb2Fkcy9wcHJlc3MvNDU3NDIvbWFjYm9vay1haXItbGF0ZS0yMDE4LTAwMy5qcGc

بدنه ی لپ تاپ MacBook Air 2018 با استفاده از متریال آلیاژ آلومینیوم طراحی و ساخته شده است. نکته جالب در رابطه با این متریال، فرآیند بازیافت آسان آن بوده و از طرفی کیفیت بالایی را نیز ارائه می دهد. همان طور که گفته شد، بدنه ی نسل جدید لپ تاپ های MacBook Air حدود 17 درصد نسبت به نسل پیشین باریک تر است. به شکل جزئی تر، لپ تاپ MacBook Air 2018 دارای ابعاد 15.6*212.4*304.1 میلیمتر بوده و وزن آن با 100 گرم کاهش در مقایسه با سری قبلی به 1.25 کیلوگرم می رسد.

از لحاظ ظاهری، لپ تاپ MacBook Air 2018 بسیار شبیه به لپ تاپ های سری Pro برند اپل است. به طوری که صفحه کلید، تاچ پد و حتی محل قرارگیری اسپیکرها نیز کاملا به سری Pro شباهت دارند. به طور کلی لپ تاپ MacBook Air 2018 دارای ظاهری مدرن و بسیار جذاب بوده و با توجه به ابعاد و وزن ایده آل به راحتی قابل حمل و نقل خواهد بود. لازم به ذکر است که این محصول در سه رنگ طلایی، خاکستری و نقره ای در اختیار خریداران قرار می گیرد.

اسپیکر و پورت های لپ تاپ MacBook Air 2018:

یکی دیگر از تغییرات گسترده ی لپ تاپ MacBook Air 2018 نسبت به نسل قبل، مربوط به بخش پورت ها است. برند اپل با کاهش ضخامت دستگاه از قرار دادن پورت هایی نظیر ورودی کابل شبکه، کارت خوان و ورودی USB معمولی بر روی لبه ی بدنه ی محصول خودداری نموده است.

در لبه ی سمت راست لپ تاپ پیشرو تنها یک جک 3.5 میلیمتری صدا به چشم میخورد. هم چنین در لبه ی سمت چپ نیز دو عدد پورت USB Type-C قرار گرفته اند. این دو پورت به گونه ای طراحی شده اند که قادر به شارژ دستگاه و یا انتقال تصویر به مانیتور نیز خواهند بود. بدین شکل در کنار حفظ قابلیت مذکور، تعداد پورت های قرار گرفته بر روی لبه ی بدنه ی لپ تاپ کاهش یافته و ظاهری زیباتر و خلوت تر را به آن بخشیده است.

در زمینه ی سیستم صوتی و پخش صدا نیز، لپ تاپ MacBook Air 2018 تغییرات مثبتی داشته است. بلندگوی دستگاه در دو سمت صفحه کلید قرار گرفته و صدای خروجی از آن کاملا واضح و قدرتمند نشان می دهد. به طوری که طبق تست های انجام شده، قدرت صدای بلندگوی پیشرو در مقایسه با نسل پیشین حدود 25 درصد افزایش یافته است. از طرفی برند اپل در نسل جدید لپ تاپ های MacBook Air از سه میکروفون اختصاصی به منظور بهبود ارتباطات صوتی آنلاین و تعامل بهتر با دستیار هوشمند Siri استفاده کرده است.

aHR0cHM6Ly93d3cubGFwdG9wbWFnLmNvbS9pbWFnZXMvdXBsb2Fkcy9wcHJlc3MvNDU3NDIvbWFjYm9vay1haXItbGF0ZS0yMDE4LTAwNi5qcGc

صفحه نمایش لپ تاپ MacBook Air 2018:

قطعا مهم ترین قسمت تغییرات لپ تاپ MacBook Air 2018 به صفحه نمایش آن تعلق دارد. همان طور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، در نسل جدید لپ تاپ های MacBook Air از پنل قدرتمند رتینا استفاده شده است. البته تمامی مدل های این نسل مجهز به پنل پیشرو نبوده و برخی از مدل ها هم چنان از نمایشگر به کار رفته در نسل گذشته ی این سری استفاده می کنند و در نتیجه دارای قیمت کمتری نیز خواهند بود.

صفحه نمایش مدل پایه ی لپ تاپ MacBook Air 2018 دارای رزولوشن 900*1440 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی 128ppi را ارائه می دهد. در حالی که مدل رتینا این دستگاه مجهز به نمایشگر IPS با رزولوشن 1600*2560 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی 227ppi را به نمایش می گذارد.

به طور کلی میزان رزولوشن مدل رتینا لپ تاپ MacBook Air 2018 حدود چهار برابر بالاتر از نسل پیشین بوده و قادر به پوشش بازه ی رنگی گسترده تری نیز است. و در نتیجه رنگ هایی واقع گرایانه و پویاتر را نمایش می دهد.

نمایشگر لپ تاپ MacBook Air 2018 از نوع پنل های براق است. این نمایشگر از وضوحی بالا و روشنای مطلوبی برخوردار است. اما براق بودن آن، استفاده از دستگاه در محیط های پرنور را کمی سخت می کند. به علاوه فاصله ی کناره های پنل تا حاشیه ی بدنه ی دستگاه به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. از این رو صفحه نمایش 13.3 اینچی محصول جلوه ای بزرگتر خواهد داشت. لپ تاپ MacBook Air 2018 مجهز به وب کم با کیفیت استاندارد HD است. وب کم پیشرو دارای سیستم تشخیص چهره بوده و در زمان ارتباطات تصویری نیز وضوح مطلوبی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

صفحه کلید لپ تاپ MacBook Air 2018:

دیگر تغییر لپ تاپ MacBook Air 2018 در طراحی صفحه کلید آن مشاهده می شود. صفحه کلید این لپ تاپ کاملا شبیه به کیبورد لپ تاپ های سری Pro بوده و کلیدهای جزیره ای بزرگ آن در کنار نور پس زمینه، تجربه ای لذت بخش را به کاربر ارائه می دهند.

به علاوه تاچ پد دستگاه پیشرو نیز با الهام از تاچ پد لپ تاپ های سری Pro طراحی و ساخته شده است. این تاچ پد یک تکه حدود 20 درصد بزرگتر از تاچ پد به کار رفته در نسل پیشین لپ تاپ های MacBook Air بوده و از فرمان های چند لمسی نیز به خوبی پشتیبانی می نماید.

همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، لپ تاپ MacBook Air 2018 از سیستم اثر انگشت Touch ID پشتیبانی می کند. ورودی این سیستم در گوشه ی بالای سمت راست صفحه کلید قرار گرفته و در نگاه اول، تشخیص تفاوت آن با دیگر کلیدها سخت خواهد بود. با قرار دادن انگشت خود بر روی این ورودی و بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور، سیستم عامل دستگاه راه اندازی می شود.

البته از ویژگی Touch ID می توانید جهت رمزگذاری اطلاعات مهم خود و یا پرداخت های آنلاین نیز استفاده نمایید.

aHR0cHM6Ly93d3cubGFwdG9wbWFnLmNvbS9pbWFnZXMvdXBsb2Fkcy9wcHJlc3MvNDU3NDIvbWFjYm9vay1haXItbGF0ZS0yMDE4LTAwNS5qcGc

سخت افزار و باتری لپ تاپ MacBook Air 2018:

پردازنده ی مرکزی Intel Core i5 به عنوان قلب تپنده ی لپ تاپ MacBook Air 2018 انتخاب شده است. فرکانس کاری این پردازنده در هنگام اجرای عملیات های پردازشی سبک بر روی مقدار 1.6 گیگاهرتز قرار می گیرد. از طرفی با فعال شدن حالت توربو پردازنده، فرکانس کاری آن تا عدد 3.6 گیگاهرتز نیز افزایش خواهد یافت.

لپ تاپ MacBook Air 2018 از کارت گرافیک Intel UHD Graphics 617 برای انجام پردازش های گرافیکی سود می برد. البته محصول پیشرو مجهز به تکنولوژی Thunderbolt 3 بوده و بدین خاطر از کارت گرافیک اکسترنال نیز پشتیبانی خواهد کرد.

پیشتر از این نیز گفته شد که، لپ تاپ MacBook Air 2018 از 8 گیگابایت حافظه ی رم DDR3 بهره می برد. و در صورت نیاز کاربر این مقدار حافظه تا 16 گیگابایت نیز قابل افزایش است. به طور کلی سخت افزار دستگاه پیشرو کاملا با سیستم عامل اختصاصی این محصول یعنی Mac OS سازگاری داشته و تجربه ای روان و لذت بخش را در اختیار کاربر قرار می دهد.

نسل جدید لپ تاپ های MacBook Air 2018 از دو مدل هارددیسک با ظرفیت های 128 و 256 گیگابایت سود می برند. به علاوه کاربران می توانند با استفاده از حافظه ی ،SSD ظرفیت های مذکور را تا 1.5 ترابایت ارتقاء دهند.

لپ تاپ MacBook Air 2018 مجهز به یک باتری 6 سلولی لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 50.3 وات ساعت است. طبق تست های انجام شده، میزان شارژدهی باتری پیشرو در سطح بالایی قرار داشته و به خوبی پاسخگو نیازهای کاربر خواهد بود. به شکل جزئی تر، باتری لپ تاپ MacBook Air 2018 در صورت استفاده ی سبک از دستگاه تا 12 ساعت قابل استفاده است. هم چنین در صورت تماشای مداوم محتواهای تصویری این باتری به مدت 13 ساعت قادر به شارژدهی خواهد بود.

aHR0cHM6Ly93d3cubGFwdG9wbWFnLmNvbS9pbWFnZXMvdXBsb2Fkcy9wcHJlc3MvNDU3NDIvbWFjYm9vay1haXItbGF0ZS0yMDE4LTAzMi5qcGc

به طور کلی لپ تاپ MacBook Air 2018 از لحاظ دوام باتری یکی از برترین ها بوده و تجربه ی مولتی مدیا کاملی را به کاربر ارائه می دهد. بسیاری از کاربران اطلاعات مهم و بعضا حیاتی خود را در حافظه ی SSD لپ تاپ ذخیره می کنند. نسل جدید لپ تاپ های MacBook Air برای افزایش امنیت این اطلاعات از تراشه ی امنیتی T2 سود می برد. تراشه ی پیشرو به صورت اختصاصی توسط برند اپل طراحی و توسعه یافته و با استفاده از یک سیستم رمزگذاری شده اطلاعات مهم شما را از دسترس دیگران خارج کرده و از بازیابی آنها توسط افراد متفرقه جلوگیری خواهد کرد.

نتیجه گیری:

لپ تاپ MacBook Air 2018 جدیدترین محصول مولتی مدیا برند اپل است. این دستگاه نسبت به نسل پیشین دارای تغییرات گسترده ای بوده و در زمره ی برترین لپ تاپ های مولتی مدیا قرار می گیرد. از مهم ترین ویژگی های مثبت این محصول، می توان به استفاده از صفحه نمایش رتینا، شارژدهی فوق العاده ی باتری، طراحی جذاب، کیفیت ساخت بالا، ابعاد و وزن ایده آل اشاره نمود. سخت افزار به کار رفته در لپ تاپ MacBook Air 2018 نیز کاملا با سیستم نرم افزاری آن تطابق داشته و ترکیب آنها، تجربه ای لذت بخش را به کاربر ارائه می دهد.

منبع