gsmarena 000
نمایندگان شرکت هوآوی هرگونه مذاکره با اپل در زمینه تامین تراشه 5G را تکذیب کردند

اگر بخاطر داشته باشید در هفته گذشته اخبار و شایعاتی مبنی بر اینکه قرار است شرکت هوآوی با کمپانی اپل برای تولید تراشه 5G همکاری داشته باشند منتشر شده بود. به‌گونه‌ای که همه کاربران بر این باور بودند که به این دلیل که کمپانی اینتل نمی‌تواند تا مدت زمانی که اپل تعیین کرده است به تولید تراشه 5G بپردازد قرار است این کمپانی برای تولید این تراشه با کمپانی هواوی همکاری داشته باشد.

gsmarena 000

اما براساس اخبار و اطلاعات جدیدی که منتشر شده است باید بگوییم که تمامی این‌ها فقط در حد شایعه بوده‌اند چراکه قرار نیست هیچ‌گونه همکاری بین شرکت‌های اپل و هواوی برای تولید تراشه 5G صورت بگیرد. درواقع خود نمایندگان و سخنگویان کمپانی هواوی این خبر را تکذیب کردند و هرگونه مذاکره و همکاری با کمپانی اپل را برای تولید تراشه 5G منکر شدند. از این‌رو کمپانی اپل هیچ گزینه‌ای برای تولید تراشه 5G را در اختیار ندارد.

البته شرکت‌های مدیاتک و UniSOC در حال کار بر روی تراشه 5G هستند اما از آن‌جایی که قادر نیستند انتظارات کمپانی اپل را برآورده کنند، این کمپانی از همکاری با آن‌ها خودداری کرده است. بنابراین تا سال 2021 خبر از گوشی آیفون مجهز به تراشه 5G نخواهد بود.

منبع