gsmarena 003 2
رندرهای جدید آیفون XI منتشر شدند

اگر بخاطر داشته باشید در گذشته رندرهایی از گوشی هوشمند جدید آیفون یعنی آیفون XI منتشر شده بودند که این رندرها به برآمدگی بسیار زیاد دوربین اصلی اشاره داشتند که خیلی جالب نبود. از این‌رو این احتمال وجود دارد که کمپانی اپل طراحی این گوشی هوشمند را تغییر دهد و یا تغییراتی جزئی مانند کاهش برآمدگی دوربین را در آن لحاظ کند.

gsmarena 001 6

آیفون XI این گونه است

جدا از بحث رندرهایی که در گذشته از این گوشی هوشمند منتشر شده بود، به‌تازگی رندرهای جدیدی از این دیوایس به فضای اینترنت راه پیدا کرده‌اند که نشان‌دهنده دوربین سه‌گانه در این دیوایس هستند.

براساس این رندرها شاهد استفاده از یک صفحه نمایش 5.8 اینچی که از فناوری AMOLED برخوردار است، هستیم. علاوه‌بر این، رندرهای منتشرشده کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر این دیوایس را نشان‌ داده‌اند که نسبت به حاشیه نمایشگرهای سایر آیفون‌های قبلی کمتر است. این گوشی هوشمند دارای ابعاد 7.8 × 71.4 × 143.9 میلی متر است.

آیفون یک گوشی هوشمند تلفن همراه است که در روز ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷  توسط استیو جابز، مدیر عامل وقت شرکت اپل معرفی شد. آیفون صفحه‌کلید ندارد و فقط از یک کلید home برخوردار است که با فشردن آن کاربر به صفحه اصلی یا خانه منتقل می‌شود. از صفحه حساس لمسی بهره می‌گیرد، که می‌توان با آن تایپ کرد، شماره گرفت و برنامه‌های گوناگون مبتنی بر وب و سیستم‌عامل iOS، را اجرا کرد. آیفون دارای یک صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی است (البته آیفون ۵، دارای صفحه نمایش ۴ اینچی است)، ارتفاع آن ۴٫۵ اینچ، عرض آن ۳٫۴ اینچ و ضخامتش ۰٫۵اینچ است.

سیستم‌عامل این گوشی بر مبنای مک اواس است و iOS نام دارد. آی‌فون از مرورگر وب سافاری – مرورگر اصلی اپل – بهره می‌گیرد.

منبع