Google Pixel 1
تيم HTC توسعه دهنده سری پيكسل 3a گوگل

تیم HTC تصميم گرفته كه گوشي هاي 3a پيكسل و XL3a را طراحي و توليد كند. براي اولين بار تيم HTC مستقر در گوگل اين وظيفه سنگين را بر عهده گرفته است تا گوشي هاي قدرتمندي را روانه بازار كند و البته در نقش خود نيز موفق ظاهر شده است. گوگل از هماني كه گوشي هاي پيكسل به بازار عرضه شد با شركت اچ تي سي ارتباط تنگاتنگي داشت.گوگل طراحي و توليد اين نوع گوشي ها را به تيم طراحي HTC گذاشت و حتي در مورد پيكسل 2 نيز اين روند تكرار شد.

گوگل به نقش ارزشمند تيم مهندسي اچ تي سي پي مي برد و تصميم مي گيرد كه به پرداخت رقم 1/1 ميليارد دلار، تيم مهندسي طراحي گوشي هاي هوشمند و مالكيت معنوي بخش هاي مختلف را در اختيار داشته باشد و بدين ترتيب جريان توليد گوشي پيكسل 3a از همين جا شروع مي شود.

پیکسل های تيم HTC بهتر از قبل خواهند بود

پس از اين كه اين معامله در سال 2018 جدي شد، و تيم ها با يكديگر ادغام شدند، گوگل تصميم گرفت كه وظيفه طراحي و توليد گوشي هاي 3a و XL3a را به اين تيم واگذار كند. تيم طراحي سخت افزار گوگل نقش ارزنده اي در اين ميان داشته ولي تيم طراحي HTC بزرگترين نقش را در اين ميان داشته است. تيم سخت افزاري و نرم افزاري تيم اچ تي سي بيشترين نقش را در زمينه طراحي و توليد گوشي پيكسل 3a داشته و نائب رئيس مديريت محصول بخش سخت افزاري گوگل به اين امر اذعان كرده است.

وظيفه طراحي و توليد گوشي پيكسل 4 نيز بر عهده تيم طراحي و توسعه اچ تي سي گذاشته شده ، اگرچه اخبار مربوط به اين قضيه را هنوز منتشر و تاييد نكرده است. اين شايعات به توليد گوشي هاي پيكسل 4a  هم مربوط مي شود و گوگل اعلام كرده كه به توليد و عرضه گوشي هاي ميان رده هم خواهد پرداخت.

البته راهكار گوگل براي توليد اين گوشي ها قدري عجيب است و دوست دارد كه گوشي هاي نسل جديد را بهتر و كارآمدتر طراحي كند. بعد از اين كه گوشي پيكسل 3a مورد انتقاد قرار گرفت، گوگل در يك رويكرد عجيب تصميم گرفته كه طراحي و توليد اين گوشي را به سه تيم طراحي مختلف واگذار كند كه هيچ گونه  ارتباطي با يكديگر ندارند. مشخص است كه مديران توليد تصميم گرفته اند كه بهترين طرح را انتخاب كنند و در همين زمينه بهترين سخت افزارها و نرم افزارها براي كليدخوردن طرح ها به خدمت گرفته خواهد شد تا گوشي هاي باكيفيتي طراحي و توليد شود.

منبع