foldable phone
تلفن هوشمند منعطف گوگل، تحولي در دنياي موبايل

شركت سامسونگ با توليد تلفن هوشمند منعطف قدرت خلاقيت رقباي خود را تحريك كرده و بسياري از شركت هاي مطرح دوست دارند كه به عرصه نيز وارد شوند و شانس خود را براي فروش بيشتر گوشي‌هاي توليدي خود امتحان كنند. يكي از مقام هاي بلندپايه گوگل به وب سايت CNET اعلام كرده كه شركت گوگل در جديدترين طرح خود دوست دارد كه در زمينه گوشي هاي تاشو پيشتاز باشد ولي اين طرح را تازه شروع كرده و اين چنين گوشي هايي در مدت زمان بلندي به بازار عرضه خواهند شد.

ورود گوگل به عرصه گوشي هاي تاشو چندان دور از انتظار نيست بخاطر اين كه اين شركت از خيلي وقت پيش اعلام كرده بود كه قصد دارد در نمايشگرهاي تاشو سيستم اندرويد را به كار بگيرد و به طور يقين مهندسان سخت افزاري گوگل اين طرح را از خيلي جهات بررسي مي كنند.

تلفن هوشمند منعطف گوگل در راه است

foldable phone

تاريخچه طراحي و توليد گوشي هاي تاشو به چند سال قبل بر مي گردد و حالا شركت هاي مختلفي بر سر طراحي و توليد گوشي هاي هوشمند با هم رقابت تنگاتنگي را شروع كرده اند. حالا كه عرضه و معرفي گوشي تاشوي سامسونگ به تاخير افتاده غول مطرح چيني در زمينه توليد گوشي، هواوي پا به ميدان گذاشته و دوست دارد كه در اين عرصه نيز قدرت خود را به رخ ديگران بكشد و پيشتاز اين عرضه شود.

شركت شيائومي نيز دست به كار شده و گوشي تاشوي خود را نسبت به رقباي خود، ارزان تر به فروش مي رساند تا بتواند مشتريان بيشتري را جذب كند. اين تكنولوژي موجب تحولاتي در زمينه گوشي هاي همراه شده و حتي باعث خواهد شد تا كيفيت گوشي ها نيز نسبت به گذشته بهتر شود، ولي در اين ميان استقبال كاربران از اين گوشي ها چيزي است كه شركت ها بدان توجه مي كنند تا بتوانند مشتريان بيشتري را جذب كرده و محصولات خود را بيشتر به فروش برسانند.

تلاش گوگل برای توسعه گوشی‌های تاشو اصلا تعجب‌آور نیست زیرا این کمپانی چندین ماه قبل خبر پشتیبانی اندروید از نمایشگرهای تاشو را اعلام کرده و حالا که گوگل وارد عرصه‌ی سخت‌افزاری شده، مطمئنا همواره در حال بررسی و توسعه تکنولوژی‌های نوین برای محصولات آینده خود است.

اگرچه نخستین گوشی تاشو سامسونگ با حاشیه‌های زیادی روبرو شده، ولی این تکنولوژی آنقدر جذاب است که تقریبا تمام شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند می‌خواهند شانس خود را در این زمینه امتحان کنند. یکی از مقام‌های گوگل طی مصاحبه‌ای به سایت CNET گفته که آن‌ها از مدت‌ها قبل توسعه‌ی مدل‌های اولیه گوشی‌های تاشو را آغاز کرده‌اند ولی به گفته او، به این زودی‌ها نباید انتظار عرضه‌ی گوشی تاشو ساخت گوگل را داشته باشیم.

منبع