ipad mini select 201903 FMT WHH
آیپد در تلاش برای جایگزین‌شدن با لپ‌تاپ

کمپانی اپل با برنامه‌هایی که برای آینده سیستم‌عامل iOS 13 دارد، در تلاش است تا آیپد را یک قدم به جایگزینی با لپ‌تاپ نزدیک‌تر کند. براساس پادکستی که به تازگی فدریکو ویتیچی، سردبیر وب سایت مک‌استوریز در همین وب سایت قرار داده است کمپانی اپل قصد دارد تا قابلیت‌های پشتیبانی از ماوس و ترک‌پد را به سیستم‌عامل iOS 13 اضافه کند تا از این طریق به ادعایی که در گذشته مبنی بر اینکه آیپد می‌تواند جایگزین خوبی برای لپ‌تاپ باشد نزدیک شود. البته فدریکو به منبعی که این خبر را از آن شنیده‌ بود هیچ اشاره‌ای نکرد و گفت که از منابع مختلفی شنیده است که کمپانی اپل چنین برنامه‌ای برای سیستم‌عامل iOS 13 دارد.

آیپد در تلاش برای جایگزین‌شدن با لپ‌تاپ

ipad mini select 201903 FMT WHH

البته قبل از اینکه فدریکو چنین خبری را منتشر کند، یک برنامه‌نویس ایرلندی که استیو تروتون – اسمیت نام دارد اشاره کرد بود که اپل قصد دارد قابلیت‌های پشتیبانی از ماوس و ترک‌پد را به سیستم‌عامل iOS 13 اضافه کند. بنابراین احتمال اینکه در آینده شاهد چنین قابلیت‌هایی در iOS 13 باشیم زیاد است.

آیپد یک لوح‌رایانهٔ ساخت شرکت اپل است. این رایانه که از سیستم عامل iOS بهره می‌برد، تنها دارای یک صفحهٔ نمایشگر چند لمسی ۹٫۷ اینچی با دقت بالا است و استفاده آن با انگشتان دست انجام می‌شود. آی‌پد برای نخستین بار در روز ۷ بهمن ۱۳۸۸ (۲۷ ژانویه ۲۰۱۰) توسط استیو جابز و از طرف شرکت اپل معرفی شد. این دستگاه از اواخر ماه مارس سال ۲۰۱۰ برای فروش به بازار عرضه شد.

آیپد رایانه‌ای بدون صفحه کلید است، از صفحه حساس لمسی (multi touch) بهره می‌گیرد و با اشاره انگشتان دست می‌توان از تمامی امکانات آن استفاده کرد. برای انجام کارهایی که به تایپ طولانی نیاز دارند، امکان استفاده از صفحه کلید جداگانه نیز به آن وجود دارد.