5554
گوگل گوشی های هوشمند هوآوی را از سایت اندروید حذف کرد

اوایل این هفته شرکت گوگل خبر از اتمام همکاری با هوآوی را داد که برمبنی آن دیگر قرار نیست شاهد سیستم عامل اندروید روی محصولات این شرکت باشیم. زیرا پیشتر ایالات متحده آمریکا دستگاه های این شرکت را جاسوسی دانسته و در این بین هوآوی نیز تحریم شده است.

البته اخیرا این تحریم به مدت 90 روز تعلیق شده تا هوآوی این موضوع را اذعان کند. اگرچه ایالات متحده هوآوی را متهم به جاسوسی کرده اما دولت چین و این شرکت این موضوع را تایید نکرده و آن را تکذیب نمودند.

به تازگی مشخص شد که گوگل برخی از گوشی های هوشمند هوآوی را از وب سایت اندروید حذف کرده است. از جمله آنها باید به پی 30 پرو و میت ایکس اشاره کرد که از محصولات برجسته هوآوی تلقی می شوند.

گوگل اسامی گوشی های هوشمند هوآوی را از سایت اندروید حذف کرد

این طور پیداست شرکت گوگل می خواهد رسما همکاری خود را با هوآوی پایان ببخشد. اخیرا گزارشی منتشر شد که نشان می داد، هواوی اواخر سال جاری سیستم عامل اختصاصی خود را معرفی خواهد کرد.

هواوی شرکت چند ملیتی در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات است. دفتر اصلی این شرکت در شهر شنژن چینقرار دارد. هوآوِی بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌کننده سرویس‌های ارتباطی پس از پیشی گرفتن از اریکسون در سال ۲۰۱۲ در جهان است. هوآوی بیش از ۱۸۰٬۰۰۰ کارمند در سراسر دنیا دارد که حدود ۴۶٪ درصد در بخش تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند. این شرکت حدود ۲۰ مؤسسه تحقیق و توسعه در کشورهای چین، ایالات متحده، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه دارد و در سال ۲۰۱۱ در حدود ۳٫۷۴ میلیارد دلار در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرد. در سال ۲۰۱۸ اولین گوشی ۳ دوربین جهان را به نام p20pro به بازار جهانی عرضه کرد.

منبع