gsmarena 001
چیپست کایرین 985 با مودم 5G به تولید انبوه می رسد

چند هفته ای از معرفی رسمی پرچمدار جدید شرکت هواوی با نام پی 30 پرو می گذرد و این کمپانی چینی خیلی سریع پروسه تولید و توسعه نسل جدید گوشی ها را آغاز کرده و در اولین قدم دکمه تولید پردازنده کایرین 985 را به عنوان قلب تپنده پرچمداران آینده این شرکت، فشار داده است. این چیپست جدید به مودم نسل پنجم ارتباطات 5G مجهز گردیده و به صورت انبوه در این شرکت تولید خواهد شد.این در حالی است که در ماه های گذشته شاهد چرخیدن این شایعه بودیم که هواوی قصد دارد، از هواوی میت 30 به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به چیپست با فرآیند EUV استفاده کند که این موضوع اخیرا توسط یک رسانه تایوانی نیز تایید گردیده است.

سومین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند جهان، در نظر دارد که مودم 5G را در تمامی پردازنده های قدرتمندش استفاده کند تا پرچمداران و میان رده های آن، توانایی پشتیبانی کردن از نسل پنجم ارتباطات را داشته باشند. در اولین قدم تراشه کایرین 985 که با استفاده از روش FC-PoP ساخته می شود که اجازه می دهد ترانزیستورها دارای چیدمان عمودی باشند. استفاده از این روش به همراه پروسه Extreme UltraViolet، این امکان را به شرکت می دهد تا تعداد ترانزیستورهای بیشتری (تا 20 درصد) بدون افزایش ابعاد تراشه استفاده کند. این موضوع علاوه بر افزایش تعداد ترانزیستورها کاهش مصرف انرژی را نیز به دنبال دارد. پس یک فناوری دو سر برد برای مصرف کننده و تولیدکننده به حساب می آید.

gsmarena 001

تولید انبوه مودم 5جی هوآوی

بنابر اعلام این شرکت، فرایند تولید تراشه Kirin 985 از فصل تابستان شروع می شود که انتظار می رود از ماه اکتبر نیز شاهد استفاده کردن از آن ها بر روی گوشی های هوشمند باشیم. محتمل ترین گزینه نیز بر طبق ادعای رسانه های مختلف برای مجهز شدن به این پردازنده گوشی هواوی میت 30 می باشد. گفتنی است که هواوی قصد دارد که با توسعه این پردازنده با تراشه A13 شرکت اپل به رقابت بپردازند. هواوی با استفاده از InFO به دنبال افزایش ارتباطات پردازنده آینده خود بدون تغییر در ابعاد آن می باشد.

پیش بینی های انجام شده توسط کارشناسان و فعالان دنیای فناوری خبر از آن ها می دهد که معماری پردازنده مرکزی و گرافیکی کایرین 985 در مقایسه با کایرین 980 ثابت می ماند، در حالی فرکانس هسته های مدل جدید از کایرین افزایش پیدا خواهد کرد.