33453
بررسی گوشی هوشمند موتورولا Moto Z4

شرکت موتورولا هر سال نسل جدیدی از تلفن های هوشمند پرچمدار خود را تحت عنوان سری Moto Z معرفی می کند که هر یک دارای مشخصات قابل توجه و رده بالایی هستند. برای سال 2019 نیز تصمیم دارد مدل جدید را تحت عنوان Moto Z4 معرفی کند.

تاکنون شایعات مختلفی درباره Moto Z4 منتشر شد اما هیچ یک به تایید یا تکذیب شرکت چینی نرسیده است. همانطور که می دانید موتورولا در سال 2014 توسط لنوو از گوگل خریداری شد، تا این برند جدید بتواند بخش تلفن همراه لنوو را متحول سازد. البته این خرید چندان نامطلوب نبود و موتورولا توانست تا حدودی به بخش تلفن همراه لنوو کمکی نماید. هر سال این کمپانی به معرفی دیوایس های جدیدی می پردازد که از جمله باید به سری Moto G، سری Moto Z و از جمله سری Moto One اشاره کرد که از سال جاری پدیدار شدند و باید آن را جایگزینی برای نسل پیشین دانست. متاسفانه سه نسل اول Moto Z Play چندان نتوانستند برای موتورولا سودآوری داشته باشند و همانند سری Moto G فروش معمولی به دنبال داشتند.

اما برای سال 2019 شرکت چینی در نظر دارد مدلی بهبودیافته تر از قبل را معرفی کند تا فروش بهتری رقم زند. اگر چینی ها نتوانند در سال جاری نیز به موفقیتی دست یابند باید به فکر مدل های جایگزینی باشند که بهتر می توانند در بازار فروش داشته و سودآوری بیشتری رقم زنند.

در این بین برند شیکاگو-چینی می خواهد بزودی نسل جدید را با نام Moto Z4 رونمایی کند و توسعه آن در حال انجام است تا بزودی برای معرفی دردسترس قرار گیرد.

23424 1

شایعات

شرکت موتورولا برای نسل جدید گوشی هوشمند Moto Z خود پردازنده پرچمداری در نظر گرفته بلکه به چیپ هشت هسته ای اسنپدراگون 675 روی آورده که چیپ قدرتمندی بوده اما رده بالا محسوب نمی‌شود. این پردازنده پیشتر توسط سامسونگ برای Galaxy A70 در نظر گرفته شد. این چیپ در مقایسه با اسنپدراگون 636 سال گذشته Moto Z3 Play یک مدل پرتوان و بهبودیافته تر است. حافظه داخلی این گوشی هوشمند از نوع 128 گیگابایتی بوده و حافظه رم آن نیز 4 یا 6 گیگابایتی است.

با چنین مشخصات سخت افزاری باید محصول شرکت موتورولا را یک مدل برجسته دانست که می تواند عملکرد بالایی از خود نشان دهد. همانند دیگر اسمارتفون های 2019 موتورولا، برای Moto Z4 نیز سیستم عامل اندروید 9.0 پای در نظر گرفته شده که جدیدترین نوع سیستم عامل اندرویدی محسوب می شود.

همچنین باتری 3600 میلی آمپری در این مدل تعبیه شده و از موتو مادزهای این شرکت نیز پشتیبانی کرده و یکی از این موتومادزها TurboPower برای فناوری شارژ سریع 15 واتی است. البته موتورولا مادزهای مختلفی در نظر گرفته و این مدل نیز برای بخش باتری تدارک دیده شده است. به گزارش وب سایت Reddit ، موتومادزهای جدید موتورولا در مقایسه با قبل طراحی بهتری پیدا کردند و پشتیبانی بی نقص تری نسبت به نسل پیشین دارند.

شایان ذکر است که پشتیبانی شبکه 5G نیز از طریق موتومادز برای Moto Z4 فراهم خواهد آمد. بنابراین قرار نیست پردازنده رده بالایی چون اسنپدراگون 855 را مشاهده کنیم.

مشخصات کلیدی:

  • سیستم عامل اندروید 9.0 پای
  • پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 675
  • صفحه نمایش 6.39 اینچی Full HD با رزولوشن 2340*1080 پیکسلی با پنل OLED و نسبت تصویر 19:9
  • حافظه رم 4 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 128 گیگابایتی
  • اسلات کارت میکرو اس دی جهت ارتقا تا 512 گیگابایت
  • دوربین اصلی 48 مگاپیکسل با فوکوس لیزری و فلاش LED دوگانه
  • پورت USB-C
  • دارای جک هدفون
  • قابلیت ضدآب
  • سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر و قابلیت تشخیص چهره
  • دارای NFC
  • باتری 3600 میلی آمپری و فناوری شارژ سریع

اطلاعات حقیقی

طراحی

گوشی هوشمند Moto Z4 موتورولا یک نمونه برجسته از محصولات این شرکت است که مشخصه های کاملی در آن به کار گرفته شده و یک مدل معمولی قلمداد نمی شود. این مدل پرچمدار نیست اما مشخصه هایی در آن به کار گرفته شده که دست کمی از پرچمداران ندارد. در بحث طراحی اگرچه شبیه به نسل قبل است اما حاشیه نمایشگر به شدت کاهش یافته و طراحی بهبودیافته ای به کار گرفته شد.

طراحی خیره کننده و باکیفیت که ترکیبی از فلز و شیشه محسوب می شود. این ترکیب جنس بدنه عمدتا در مدل های تاپ و پرچمدار است اما در Moto Z4 که میان رده است نیز چنین ویژگی ظاهری قابل مشاهده می باشد.

در بخش جلو همانند دیگر دیوایس ها نمایشگر کم حاشیه ای دارد و ضخامت به حداقل رسیده است. در بخش عقب طراحی تغییر چندانی نداشته و بیشترین تغییر به بخش جلو مربوط می شود. زیرا در نسل پیشین کلید فیزیکی به کار گرفته شده و در نسل جدید این کلید فیزیکی یا همان Home از زیر صفحه نمایش حذف شده است.

با این حساب می توان طراحی ظاهری Moto Z4 را زیبا و چشمگیر دانست. طراحی که خیره کننده است و در مقایسه با نسل پیشین گزینه ای برجسته تر به شمار می رود. با طراحی و ظاهری که برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شد، باید آن را مدلی برجسته دانست که در دسته گوشی های هوشمند میان رده باکیفیت قرار می گیرد و به نوعی شبه پرچمدار است.

motorola moto z4 r

دوربین

گوشی هوشمند Moto Z4 موتورولا برخلاف اسمارتفون های امروزی تنها از یک سنسور دوربین در عقب بهره می برد. یکی از بخش های جالب گوشی هوشمند جدید موتورولا دوربین است. به صورتی که تنها یک سنسور 48 مگاپیکسلی را دربرمی گیرد و خبری از چندین سنسور نیست. موتورولا اعتقادی به دوربین چندگانه برای عملکرد بهتر ندارد و معتقد است این اسمارتفون با دوربین 48 مگاپیکسلی تک لنز می تواند عملکرد قابلی از خود نشان دهد.

دوربین مورد اشاره دارای دیافراگم لنز f/1.7 و از قابلیت پاناروما و HDR نیز برخوردار است. گذشته از آن می تواند با وضوح 2160p به ضبط ویدئو بپردازد که یک موضوع مهم در محصول موتورولاست. این گوشی هوشمند در بخش دوربین سلفی نیز به سنسور 25 مگاپیکسلی تجهیز شده تا در کنار دوربین عقب یک پیکربندی بزرگ را رقم زند. پیکربندی که باید آن را در نوع خود قابل توجه دانست و یک مدل برجسته در میان محصولات موتورولاست.

چینی ها سعی دارند به جای چندین دوربین تنها به یک سنسور اکتفا کنند. سنسوری که قادر است به خوبی تصویربرداری داشته و با وضوح بالایی به ثبت تصویر بپردازد. Moto Z4 بنابراین در بخش دوربین یک گزینه برجسته است که می تواند دوستداران عکاسی را راضی نگه دارد. زیرا قادر است با کیفیت بالایی تصویربرداری داشته و یک مدل معمولی در میان محصولات موتورولا نیست.

سخت افزار

یکی از بخش های مهم هر سیستم دیجیتالی از جمله گوشی هوشمند بخش سخت افزار آن است. زیرا بدون سخت افزار هر دیوایسی قادر نیست عملکردی داشته و به نوعی باید قلب تپنده آن را سخت افزارهای به کار گرفته شده دانست. در این بین موتو زد 4 موتورولا که به نوعی شبه پرچمدار است، با مشخصه های قابلی همراه شده که نظر هر فردی را به خود جلب می کند. نخست آن که باید به پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 675 اشاره کرد که با فرکانس 2.0 گیگاهرتزی می تواند توان پردازشی بالایی داشته باشد.

اگرچه چیپ Moto Z4 موتورولا از نوع پرچمدار نیست اما این چیپ را باید حقیقتا یک شبه پرچمدار قلمداد کرد که می تواند تجربه کاربری خوبی روی دستگاه رقم زند. در کنار پردازنده هشت هسته ای که تراشه گرافیکی آدرنو 612 هم دارد، حافظه رم 4 گیگابایتی در نظر گرفته شده که همراه با حافظه داخلی 128 گیگابایتی می توان انتظار عملکرد خوبی داشت.

موتورولا سعی کرده با این میان رده محصولی را عرضه کند که در نوع خود بی نظیر است. Moto Z4 همچنین از سیستم عامل اندروید 9.0 پای بهره می برد تا در کنار سایر مشخصه ها، یک اسمارتفون کامل به شمار رود و در نوع خود جذاب است. با تمام این تفاسیر می توان گوشی هوشمند مورد بحث را در بحث سخت افزاری یک میان رده بزرگ تلقی کرد.

باتری

یکی از بخش هایی که در گوشی های هوشمند اهمیت بالایی دارد، باتری است. شرکت موتورولا برای شبه پرچمدار جدید خود موسوم به Moto Z4 پک باتری مناسبی در نظر گرفته است. باتری که ظرفیت کافی برای کاربری طولانی مدت دارد. یک پک باتری 3600 میلی آمپری که با فناوری شارژ سریع می تواند در مدت زمان کوتاهی گوشی هوشمند را به شارژ 100 درصد برساند.

این فناوری شارژ سریع اجازه می دهد تا افراد از میان رده جدید موتورولا در اکثر مواقع بهره گیرند. اسمارتفونی که به عنوان Moto Z4 شناخته شده و نسبت به رقبا مدل نامطلوبی نیست. شایان ذکر است که موتورولا درصدد است بیشتر محصولات خود را با همین ویژگی همراه سازد. باتری بخش مهمی محسوب شده و خوشبختانه موتوزد 4 نیز به عنوان یک میان رده می تواند ساعت ها کاربر را راضی نگه دارد تا این دیوایس را به کار گیرند.