Xbox One X
شركت اينتل طراح ارشد كنسول ايكس باكس وان را استخدام كرد

امروزه همگي ما با نام كارگردان ها و نويسندگان بازي هاي كامپيوتري آشنا هستيم ولي كمتر كسي است كه با اسامي طراح كنسول بازي آشنايي داشته باشد. هميشه اين افراد در پشت پرده فعاليت داشته و كنسول هاي بازي با نام شركت فروخته مي شوند.

جان سل به عنوان طراح ارشد كنسول بازي در شركت مايكروسافت انجام وظيفه مي كرد كه از اين شركت استعفا داد و به شركت اينتل پيوست. جان سل كسي بود كه توانسته بهترين كنسول هاي بازي را طراحي كند و كنسول بازي ردموندي را نيز او طراحي كرده و يكي از موثرترين افراد در حوزه طرحي كنسول بازي است. اين فرد موثر از شركت مايكروسافت استعفا داد و به شركت اينتل پيوست.

شركت اينتل طراح ارشد كنسول ايكس باكس وان را استخدام كرد

 ايكس باكس وان

 

جان سل بعد از 14 سال تلاش و كوشش در مايكروسافت از اين شركت استعفاد داد  و به شركت اينتل پيوست. او اين اطلاعات در صفحه اختصاصي خود در شبكه اجتماعي لينكدين منتشر كرد و اعلام كرد كه به استخدام شركت اينتل درآمده است. در طي استخدام در مايكروسافت با دو شركت اپل و DO3 هم همكاري داشت.

البته اين اولين باري نيست كه شركت اينتل افراد موثر مايكروسافت را استخدام مي كند. خانم مانيشا پانديا بعد از 15 سال كار در اپل به اينتل پيوست. شايد اينتل در حال فعاليت بر روي يك پروژه محرمانه است كه با همكاري افراد زبده محقق خواهد شد.

شركت اينتل يكي از بزرگان شركت مايكروسافت را استخدام كرد. جان سل كسي بود كه ايكس باكس وان را طراحي كرده بود در بخش امنيت تراشه هاي اينتل مشغول به كار شد. البته جدا شدن جان سل مي تواند براي مايكروسافت ضربه مهلكي محسوب شود. جان سل در سال 1988 تا سال 1992 به عنوان معمار ارشد PowerPC برای اپل كار كرد، قبل از اين كه اينتل با فروش تراشه ها به يك شركت تبديل شود. جان سل به بخش AMD نقل مكان كرد و در آن جا عنوان یکی از همکاران ارشد در طراحی پردازنده های گرافیکی AMD و معماری گرافیکی بین سال های 1997 و 2005 از جمله كساني بود كه انجام وظيفه مي كرد.

منبع