7897
مایکروسافت به دنبال چیپ AMD و کوالکام در سرفیس

بی شک برند سرفیس مایکروسافت در بحث تبلت و لپ تاپ بسیار محبوب بوده و شرکت ردموندی نیز هر سال با معرفی مدل جدید به دنبال کسب سود بیشتر است. در حالی که طی سال های گذشته سرفیس را با پردازنده اینتل مشاهده کردیم، اما به نظر می رسد مایکروسافت به دنبال استفاده از پردازنده های دیگر به جز اینتل است.

اینتل باتوجه به گزارش ها در حال از دست دادن ارزش خود بوده و کمپانی های مختلف کم کم به دیگر شرکت های تولیدکننده روی می آورند. گزارش جدید می گوید یک مدل جدید سرفیس در راه است که به APU های پیکاسوی AMD مجهز می باشد و این چیپ ها از تراشه گرافیکی مجتمعی هم بهره می برند.

تا به حال AMD جزئیات دقیقی از APUهای خود ارائه نداده و گویی باید در انتظار پردازنده های مناسبی باشیم. این پردازنده نه تنها از نوع ذن پلاس بوده بلکه معماری گرافیکی وگا را به همراه دارند. همچنین براساس لیتوگرافی 12 نانومتری به تولید می رسند.

مایکروسافت به دنبال چیپ AMD و کوالکام در سرفیس

464

در سوی دیگر گزارش شده مایکروسافت در همکاری با کوالکام مشغول توسعه چیپی به نام اکسکالیبر است. گفته می شود این چیپ با ویندوز سازگاری داشته و در یک سرفیس پرو جدید جای خواهد گرفت. این خبر خوبی خواهد بود، پس از گزارش های شکست مایکروسافت در برای سازگاری ویندوز با پردازنده های با معماری غیر از X86.

مدت ها بود که اینتل تنها تولیدکننده پردازنده سرفیس های مایکروسافت محسوب می شد. اما اگر این خبر صحت پیدا کند باید در انتظار همکاری های گسترده تر AMD و کوالکام با مایکروسافت باشیم. جزئیات بیشتری از محصولات آینده مایکروسافت دردست نیست و مشخص نشده چه محصولاتی توسط ردموندی ها معرفی و عرضه می شوند.

تا به حال شایعات خاصی درباره این لپ تاپ یا تبلت منتشر نشده و گفته می شود تنها تبلت سرفیس از این چیپ ها بهره خواهد برد و مدل های لپ تاپ سرفیس را دربرنمی گیرد. البته اگر مایکروسافت از این آزمایش موفق بیرون آید بی شک مدل های دیگر نیز به چنین چیپی تجهیز می شوند.

منبع