23424 3
سیستم عامل هوآوی پیش از معرفی آشکار شد

هواوی این روزها درحال سپری کردن اوضاع بدی می باشد، این شرکت که در ابتدا با محکوم شدن در دادگاهی در آمریکا وارد تحریم های یک جانبه ایالات متحده آمریکا شد، امروز بیش از پیش با چنین مشکلاتی روبرو شده و تعداد بیش از کشورها در پی تحریم هواوی هستند و در جدیدترین اقدام نیز شرت گوگل تمامی مجوزهای اندروید این غول چینی را باطل کرده و دسترسی گوشی های هوشمند هواوی را به پلی استور لغو ساخته است. به دنبال این موضوع، هواوی که از چند سال پیش به دنبال توسعه دادن سیستم عامل اختصاصی خودش بوده، این روزها این روند را بسیار سریع تر از قبل پیگیری کرده و گزارش های منتشر شده خبر از توسعه سیستم عامل ARK OS توسط هواوی می دهند.

سیستم عامل هوآوی پیش از معرفی آشکار شد

23424 3

هواوی دارای محصولات متنوعی برای ارائه به کاربران بوده و تا امروز همکاری های خوبی با گوگل و مایکروسافت برای استفاده کردن از سیستم عامل های اندروید و ویندوز داشت، به نظر می رسد که این شرکت با ثبت کردن نام های هواوی Ark OS، هواوی Ark و Ark OS در اروپا، ضمینه معرفی کردن سیستم عامل اختصاصی خودش را فراهم می کند. اگرچه نمی توان این نام را برای سیستم عامل هواوی تایید کرد، ولی قاعدتا استفاده کردن از آرک، بسیار معقول تر از HongMeng OS خواهد بود که چند روز پیش توسط هواوی به ثبت رسید.

البته این انتظار هم می رود که هواوی از دو نام مختلف برای سیستم عامل اختصاصی خودش استفاده کند. به این ترتیب که محصولات این شرکت که در بازار داخلی چین عرضه می شوند به سیستم عامل هانگ منگ مجهز شده و دیگر محصولاتی که به بازارهای دیگر ارائه می شوند از سیستم عامل ARK OS استفاده کنند. تا به این لحظه اطلاعات زیادی در زمینه این سیستم عامل توسط مدیران هواوی به بیرون ارائه نشده است، ولی با اطمینان می توان گفت که آرک و هانگ منگ توانایی اجرا کردن اپلیکیشن های اندرویدی را خواهند داشت.

منبع