gsmarena 001 11
سامسونگ از سنسور 64 مگاپیکسلی برای اسمارتفون ها رونمایی کرد

سامسونگ اگرچه به عنوان تولیدکننده برتر اسمارتفون شناخته می شود، در زمینه قطعات سخت افزاری چون سنسور دوربین ، پردازنده، حافظه، صفحه نمایش و بسیاری موارد دیگر نیز فعالیت دارد. در این میان به تازگی این کمپانی کره ای از سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی برای تلفن های هوشمند رونمایی کرد.

سنسور دوربین جدید کره ای ها، ایزوسل Bright GW1 نام دارد و حتی در کنار آن یک سنسور 48 مگاپیکسلی ایزوسل Bright GM2 هم معرفی شد. در سال های گذشته شرکت های تولید کننده اسمارتفون توجه ویژه ای به ارتقا دوربین محصولات خود پیدا کردند و سامسونگ نیز با مشاهده اوضاع دست به تولید چنین سنسوری زد. به نظر می رسد این بخش از اسمارتفون ها به یک قسمت مهم تبلیغاتی تبدیل می شود و هر گوشی هوشمندی که به آن مجهز است یک مدل برجسته شناخته می شود. به گفته سامسونگ فناوری Tetracell در سنسور 64 مگاپیکسلی تعبیه شد که این امر موجب ادغام 4 پیکسل در یک پیکسل می شود.

سنسورهای قوی سامسونگ برای تصویربرداری بهتر

gsmarena 001 11

سامسونگ افزود در محیط تاریک سنسور مورد اشاره می تواند با وضوح 16 مگاپیکسلی تصویربرداری کند و در شرایط مناسب نیز وضوح به 64 مگاپیکسل می رسد. انتظار می رود شرکت سامسونگ بزودی هر دو مورد را روی میان رده ها و پرچمداران خود تعبیه کند. این سنسور در زمینه تشخیص فاز برای بهبود فوکوس خودکار، عملکرد بالایی دارد. در زمینه فیلم‌برداری نیز این سنسور کارایی بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این سنسور قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن فول اچ دی و به صورت 480 فریم بر ثانیه است.

سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ مانند سنسور 48 مگاپیکسلی این شرکت کره ای، دارای اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر است که باعث افزایش 33 درصدی اندازه آن در حالت کلی می شود. اندازه این سنسور تفاوت چندانی با سنسورهای مورد استفاده در گوشی هواوی میت 20 پرو و P30 پرو ندارد. حتی گفته شده گلکسی نوت 10 نیز به این سنسور مجهز می شود. سامسونگ یکی از بزرگترین شرکت‌های خوشه‌ای در کره جنوبی و یک شرکت چندملیتی است که از تعداد زیادی شرکت تابعه و زیرمجموعه تشکیل شده‌است. این شرکت‌ها در صنایع مختلف فعالیت می‌کنند. سامسونگ تولیدکننده ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی.

گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول در قالب یک شرکت بازرگانی تأسیس شد. در طول ۳ دهه نخست این گروه در حوزه‌های فناوری هوافضا، نساجی، ارائه خدمات بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خرده‌فروشی فعالیت داشته‌است. گروه سامسونگ در اواخر دهه ۱۹۶۰ وارد عرصه الکترونیک و در اواسط دهه ۱۹۷۰ به صنایع کشتی‌سازیوارد شد.

منبع