gsmarena 001
گلکسی نوت 10 از فناوری صوتی زیر نمایشگر بهره می برد

شرکت سامسونگ بزودی نسل جدید گوشی هوشمند گلکسی نوت را به نام گلکسی نوت 10 رونمایی می کند. این اسمارتفون تاکنون گزارش های بسیاری درباره آن منتشر شد و به نظر می رسد شرکت کره ای در نظر دارد ویژگی های قابلی روی آن قرار دهد.

در آخرین گزارش و اطلاعات افشا شده، گلکسی نوت 10 به فناوری Sound on Display یعنی فناوری صوتی زیر نمایشگر مجهز است که موجب می شود این شرکت بتواند نمایشگر کاملا بی حاشیه را در گلکسی نوت جدید تعبیه کند. پیش از این نیز گزارش هایی درباره چنین فناوری منتشر شد و حال در آخرین گزارش هم به این موضوع اشاره شد. البته پیش از این در گلکسی اس 10 پلاس هم چنین فناوری را مشاهده کردیم و حال نوبت به گلکسی نوت 10 رسیده تا با فناوری مورد اشاره همراه شود.

شایعه این بود که گلکسی نوت 10 چنین ویژگی را ندارد اما تصاویر رندر شده تایید کرد سامسونگ به دنبال صفحه نمایش کاملا بی حاشیه و فناوری Sound on Display است. در واقع صدا از یک سوراخ کوچک در بالا قاب به بیرون پخش می شود و ممکن است در گلکسی اس 11 باری دیگر فناوری متفاوتی را شاهد باشیم. ال جی پیش از این فناوری مشابه ای را با نام Crystal Sound در گوشی هوشمند G8 به کار گرفت. سونی نیز در تلویزیون های هوشمند خود فناوری Acoustic Surface را به کار گرفته و در این بین هوآوی هم از فناوری Acoustic Display در پی 30 پرو بهره گرفت.

همانطور که می دانید در سال گذشته طی MWC 2018 شرکت ویوو از گوشی هوشمندی به نام Vivo APEX رونمایی کرد که به نمایشگر بی حاشیه مجهز شده بوده و همراه با سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر، با فناوری صوتی Screen SoundCasting همراه شد. در واقع در نسخه تولیدی NEX یک سوییچ کوچک در پشت پنل OLED تعبیه شد که امواج الکترومغناطیسی را به طور مستقیم در هوا پخش کرده و ارتعاشات صوتی دارد.

فناوری Sound on Display چیست؟

gsmarena 001

در نمایشگاه SID سال گذشته، سامسونگ فناوری جدیدی را به نام Sound on Display معرفی کرد که در واقع اجازه می داد تا فناوری صوتی زیر نمایشگر به کار گرفته شود. قابلیتی که اجازه می دهد شرکت تولیدکننده سیستم صوتی را در زیر نمایشگر به کار گیرد و در این بین نه تنها ضخامت دستگاه کاهش یافته بلکه نمایشگر کم حاشیه تر هم شاهد خواهیم بود.

مدتهاست که شرکت های مختلف روی این فناوری کار کرده و از آن استفاده می کنند. همانطور که اشاره شد هوآوی، سونی، ال جی و برخی دیگر تا به حال این تکنولوژی را به کار گرفتند و از این رو باید برای نخستین بار در محصولات سامسونگ مشاهده کرد.

البته تایید نشده که گلکسی نوت 10 به طور حتم چنین ویژگی را به همراه دارد و تنها پیش بینی شده سامسونگ برای کاهش ضخامت بدنه و حاشیه صفحه نمایش آن را روی محصول پرچمدار جدید خود به کار می گیرد.

در هر صورت باید بیان داشت که گلکسی نوت 10 یک گزینه قوی در میان نسل های قبلی است و از طراحی متحول شده ای نیز بهره می برد. طراحی که بدون شک در کنار مشخصات بزرگ آن خیره کننده است. این دیوایس در رویداد 7 آگوست سامسونگ معرفی خواهد شد و با مشخصات چشمگیر از راه می رسد. انتظار می رود بیشتر شایعات پیرامون گلکسی نوت 10 به حقیقت تبدیل شود و شایعه ای در کار نخواهد بود.

سامسونگ به شدت در نظر دارد تا جدیدترین فناوری ها را روی گلکسی نوت 10 به عنوان پرچمدار تازه خود به کار گیرد. از این رو پیش بینی درباره چنین اسمارتفونی عجیب نیست و انتظارات هم کم نیست. تا به حال با گزارش های بسیاری درباره گلکسی نوت 10 رو به رو شدیم.