lenovo z6 2
رونمایی لنوو از گوشی هوشمند Z6

شرکت لنوو هر سال نسل جدیدی از گوشی های هوشمند خود را معرفی می کند و برای سال 2019 تصمیم به معرفی چندین مدل گرفت. تا به امروز شاهد این موضوع بودیم که شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند ابتدا اقدام به معرفی کردن یک نسخه استاندارد از محصولات خود می کردند و سپس نسخه های اصلاح شده ای از آن را بنابر نیاز کاربران عرضه می کردند. اما لنوو در حرکتی جالب ابتدا گوشی Z6 پرو را در ماه آوریل به کاربران معرفی کرد، سپس پس از معرفی کردن Z6 Youth Edition در ماه مه، سر انجام از نسخه استاندارد این دستگاه نیز پرده برداری کرد.

لنوو Z6 دارای یک صفحه نمایش 6.39 اینچی از نوع OLED می باشد که توانایی ارائه وضوح تصویر فو ال اچ دی پلاس دارد. این نمایشگر دارای نسبت تصویر 19.5:9 بوده و دارای نرخ بازسازی 120 هرتزی است. در قسمت بالایی این پنل یک برش قطره ای حضور دارد که از دوربین سلفی دستگاه میزبانی خواهد کرد. گفتنی است که دوربین سلفی دستگاه دارای سنسور 16 مگاپیکسلی است. از طرفی پنل استفاده شدن در این محصول از استاندارد HDR 10 پشتیبانی کرده و همچنین سنسور تشخیص اثرانگشت دستگاه را نیز در زیر خود جای داده است.

رونمایی لنوو از گوشی هوشمند Z6

lenovo z6 2

تراشه اسنپ دراگون 730 کوالکام، وظیفه تامین قدرت پردازشی این دستگاه را برعهده دارد. این چیپست مجهز به هشت هسته‌ پردازشی بوده و این هشت هسته از نوع کرایو 470 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز هستند و با لیتوگرافی 8 نانومتری ساخته شده‌ اند. این تراشه همچنین دارای پردازنده‌ گرافیکی آدرنو 618 است و از پردازنده‌ هگزاگان 688 استفاده می کند. لنوو اعلام کرده است که نسخه استاندارد Z6 در نسخه های مختلف و 6 گیگابایت و 8 گیگابایت حافظه رم، 64 گیگابایت و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی روانه بازار می شود.

در پنل پشتی این دستگاه شاهد حضور یک دوربین سه گانه با سنسورهای 24 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل و 5 مگاپیکسل هستیم که به صورت عمودی چیده شده است. گفتنی است که نسخه استاندارد Z6 به صورت پیشفرض به سیستم عامل اندروید پای به همراه رابط کاربری ZUI 11 مجهز گردیده است. همچنین لنوو برای تامین انرژی الکتریکی دستگاه از یک باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که از شارژ سریع 15 واتی نیز پشتیبانی می کند. از دیگر ویژگی های موجود در این دستگاه نیز به حضور جک 3.5 میلی متری خروجی صدا، پورت USB-C و بلوتوث 5.0 اشاره کرد.

براساس اعلام رسمی لنوو، نسخه مجهز شده به 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 275 دلار به دست کاربران خواهد رسید. اما افرادی که می خواهند از حافظه رم بیشتر، در کنار 64 گیگابایت حافظه داخلی بره مند شوند، می توانند 305 دلار پرداخت کرده و Z6 مجهز شده به این مشخصات را دریافت کنند. اما بالاترین نسخه این محصول که دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی می باشد نیز به قسمت 365 دلار قابل خریداری خواهد بود.

منبع