43535
راهنمای خرید اینترنتی گوشی هوشمند

فرض کنید از یک گوشی هوشمند که به تازگی وارد بازار شده است خوشتان آمده و یا در حال حاضر آنقدر گوشی شما قدیمی شده است که دوست دارید تا یک گوشی هوشمند جدید با قابلیت‌های بیشتری داشته باشید و آن را جایگزین گوشی الان خود بکنید. بنابراین با خود می‌گویید “دیگه وقتش رسیده یک گوشی بهتر داشته باشم” پس تصمیم می‌گیرید که برید و یک گوشی جدید بخرید. اما دقیقا نمی‌دانید کدام فروشگاه موبایل بهترین است، بنابراین پس از کلی پرس‌وجو و پیداکردن آشنا بالاخره می‌روید که یک گوشی جدید بخرید و پس از کلی ترافیک، مصرف سوخت و مهم‌تر از همه به هدر دادن زمان بالاخره به فروشگاهی که مدنظر شما بوده است می‌رسید.

در این میان می‌بینید که آن مغازه یا فروشگاه موبایل از تنوع بالایی در مدل‌ها و رنگ‌بندی‌های گوشی‌های هوشمند برخوردار نیست و یا گران‌فروش است. پس از طی مسیری طولانی و صرف زمان زیاد نمی‌توانید گوشی که مدنظر داشته‌اید را خریداری کنید درنتیجه با کلی خستگی به خانه بازمی‌گردید. همین لحظه از خودتان بپرسید، آیا خرید یک گوشی ارزش این همه سختی را داشت؟ مطمعنا نه! اما بهترین راهکار چیست؟ بهترین راهکار خرید گوشی هوشمند به‌صورت اینترنتی است. ادامه این مقاله را دنبال کنید تا شما را با مزیت‌های خرید گوشی هوشمند به‌صورت اینترنتی و تکنیک‌هایی که باید هنگام خرید گوشی هوشمند به‌صورت اینترنتی رعایت کنید آشنا کنیم.

چرا خرید گوشی هوشمند به‌صورت اینترنتی بهتر است؟

همانطور که اشاره کردیم، خرید اینترنتی از مزیت‌های متعددی برخوردار است برخی از این مزیت‌ها شامل: حق انتخاب بیشتر، افزایش قدرت خرید، عدم وجود محدودیت زمانی و مکانی و امکان مقایسه محصول می‌باشد.

به‌گونه‌ای که وقتی شما تصمیم می‌گیرید گوشی هوشمند مدنظر خود را به‌صورت اینترنتی خریداری کنید، در سطح اینترنت با فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیادی روبه‌رو خواهید بود که تنها با جستجو در مرورگر خود می‌توانید آن‌ها را بیابید و با تنوع بالایی که هر یک از این فروشگاه‌های اینترنتی در گوشی‌ هوشمند دارند خیلی راحت و به بهترین شکل ممکن گوشی خود را خریداری کنید.

گوشی هوشمند

از طرفی در اکثر فروشگاه‌های اینترنتی قابلیت مقایسه محصول وجود دارد به‌گونه‌ای که اگر از دو گوشی خوشتان آمده است می‌توانید با استفاده از این قابلیت آن‌ها را با یکدیگر از هر نظر شامل مشخصات فنی و قیمت مقایسه کنید.

درضمن در هر جایی که هستید و یا در هر زمان از شبانه‌روز که دوست داشتید تنها با دسترسی به اینترنت می‌توانید وارد وب سایت‌های فروشگاهی موبایل شوید و گوشی هوشمند مورد نظر خود را بدون اینکه زمان زیادی را در ترافیک و شلوغی به هدر بدهید و یا هزینه‌های اضافی مانند پول کرایه و یا پول پارکینگ پرداخت کنید، خریداری کنید.

اما هنگام خرید اینترنتی گوشی هوشمند باید یکسری نکات را در نظر بگیرید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

هنگام خرید گوشی هوشمند به‌صورت اینترنتی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

تنها از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر گوشی هوشمند بخرید

مطمعنا اگر محصولی از یک فروشگاه اینترنتی خریداری کرده باشید، می‌دانید که به دو روش آنلاین و پرداخت درب منزل می‌توان هزینه یک محصول را به آن فروشگاه اینترنتی پرداخت کرد. اگر شما از آن دسته از کاربرانی هستید که همان لحظه پس از افزودن محصول به سبد خرید هزینه آن را به‌صورت اینترنتی پرداخت می‌کنید حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای خرید گوشی هوشمند به‌سراغ فروشگاه‌های اینترنتی معتبر بروید تا از این نظر برای شما مشکلی ایجاد نگردد. به‌گونه‌ای که اطمینان داشته باشید پس از پرداخت پول به‌صورت اینترنتی، گوشی هوشمندی که انتخاب کرده بودید طی 2 الی 3 روز به‌دست شما خواهد رسید. اما چگونه فروشگاه‌های اینترنتی معتبر را از فروشگاه‌های اینترنتی نامعتبر و سودجو تشخیص بدهیم؟ از دو راه می‌توانید فروشگاه‌های اینترنتی معتبر را از نامعتبر تشخیص دهید. اولین اینکه مطمئن شوید قبل از آدرس وب سایتی که برای خرید گوشی هوشمند وارد آن شده‌اید به‌جای Http، Https نوشته شده باشد. چراکه حرف S در پایان کلمه Http از کلمه Security یعنی امنیت گرفته شده است. وب سایت‌هایی که از این پروتکل بهره‌مند هستند گواهی‌نامه SSL را خریداری کرده‌اند. گواهی‌نامه SSL اطلاعات بین کاربر و وب سایت را به‌صورت کد شده نگهداری می‌کند از این‌رو افراد سودجو نمی‌توانند به آن اطلاعات مانند شماره کارت، رمز دوم کارت بانکی، اطلاعات شخصی و … دسترسی پیدا کنند. و اما دومین نکته‌ای که می‌توانید با استفاده از آن فروشگاه اینترنتی معتبر را از نامعتبر شناسایی کنید، وجود نماد اعتماد الکترونیکی است که تنها در وب سایت‌های معتبر وجود دارد.

گوشی هوشمند

به امکانات، ویژگی‌ها و مشخصات فنی گوشی هوشمند مدنظر خود توجه کنید

پس از اینکه از لحاظ امنیتی فروشگاه اینترنتی که قصد خرید گوشی هوشمند از آن را دارید مورد بررسی قرار دادید و مطمئن شدید هم دارای Https است و هم اینکه از نماد اعتماد الکترونیکی برخوردار می‌باشد باید به امکانات، ویژگی‌ها و مشخصات فنی گوشی هوشمند مورد نظر خود توجه کنید.

در فروشگاه‌‌های اینترنتی موبایل، به‌طور مفصل هر یک از گوشی‌های هوشمند از هر نظر مورد بررسی قرار گرفته‌اند و مشخصات فنی آن‌ها به‌صورت جزئی قید شده است. بنابراین قبل از اینکه گوشی هوشمند مد نظر خود را خریداری کنید ابتدا تمامی امکانات، ویژگی‌ها و مشخصات فنی آن که در وب سایت نوشته است به‌طور کامل مورد بررسی قرار دهید و حتی اگر لازم بود از قابلیت مقایسه محصول وب سایت فروشگاهی موبایل استفاده کنید و گوشی هوشمند مورد نظر خود را با سایر گوشی‌های هوشمندی که در آن فروشگاه اینترنتی وجود دارد مقایسه کنید.

در ادامه برخی از امکانات، ویژگی‌ها و همچنین مشخصات فنی گوشی‌های هوشمند که باید به آن‌ها اهمیت دهید را بررسی می‌کنیم.

  • ابعاد گوشی هوشمند

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک گوشی هوشمند که قبل از خرید حتما باید به آن توجه کنید ابعاد آن است. چراکه ابعاد یک گوشی رابطه مستقیمی با احساس راحتی کاربر وقتی که آن را در دست گرفته است دارد. البته برخی از کاربران بیشتر به این علت یک گوشی هوشمند با ابعاد بزرگ را خریداری می‌کنند که از تماشای محتوای تصویری در صفحه نمایش آن لذت ببرند بنابراین این امر، یک امر کاملا سلیقه‌ای است.

  • جنس بدنه گوشی هوشمند

در کل گوشی‌های هوشمند یا از جنس فلز و شیشه ساخته می‌شوند و یا از جنس پلاستیک و شیشه ساخته می‌شوند به‌گونه‌ای که یا درب پشتی آن‌ها فلزی است یا پلاستیکی. همانطور هم که می‌دانید گوشی‌های هوشمندی که از جنس فلز و شیشه هستند از مقاومت بیشتری نسبت به گوشی‌هایی که از جنس پلاستیک و شیشه هستند برخوردارند.

  • برند تولید‌کننده گوشی هوشمند

در حال حاضر دو برند مطرح در جهان که به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم در بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قرار دارند، کمپانی‌های اپل و سامسونگ هستند. البته این مسئله بدین معنا نیست که سایر برندها مانند ال جی و یا اچ تی سی و هواوی گوشی‌های خوبی طراحی و تولید نمی‌کنند اما اگر به دنبال بهترین‌ها هستید از بین گوشی‌های هوشمند این دو کمپانی، گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

گوشی هوشمند

  • نوع سیستم‌عامل گوشی هوشمند

نوع سیستم‌عامل از اهمیت بسزایی برخوردار است. همانطور که می‌دانید در کل دو نوع سیستم‌عامل اندروید و iOS برای گوشی‌های هوشمند وجود دارند درواقع انتخاب گوشی هوشمندی که از یکی از این سیستم‌عامل‌ها برخوردار باشد هم امری سلیقه‌ای است البته باید بررسی کنید که با کدام از این سیستم‌عامل‌ها به‌راحتی کار می‌کنید و از نظر شما کاربرپسند هستند.

  • نوع شبکه‌های  ارتباطی گوشی هوشمند

منظور از شبکه‌های ارتباطی، انواع ارتباطات اینترنتی براساس 2G تا 5G که در حال راه‌اندازی است می‌باشد. در حال حاضر گوشی‌های هوشمندی که از بالاترین رده شبکه ارتباطی پشتیبانی می‌کنند، 4.5G هستند البته تا قبل از اینکه شبکه‌های ارتباطی 5G راه‌اندازی شوند.

  • کیفیت صفحه‌نمایش و تراکم پیکسلی گوشی هوشمند

کیفیت صفحه‌نمایش یکی از مهم‌ترین مواردی است که حتما باید آن را بررسی کنید چراکه بیشتر در دراز مدت به شما ثابت می‌شود که گوشی هوشمندی که خریداری کرده‌اید از کیفیت صفحه نمایش بسیار بالایی برخوردار است یا خیر. درضمن باید اشاره کنیم که در حال حاضر کمپانی سامسونگ است که بهترین صفحه نمایش‌ها را طراحی و تولید می‌کند. بهترین نمایشگرهایی کمپانی سامسونگ، نمایشگرهای  Super-AMOLED، OLED و  IPS هستند.

گوشی هوشمند

  • کیفیت دوربین گوشی هوشمند

خوشبختانه همه کاربران به‌ویژه کاربران ایرانی به اولین چیزی که دقت می‌کنند کیفیت دوربین گوشی هوشمند است. چراکه همه دوست دارند گوشی هوشمندی داشته باشند که از دوربین فوق‌العاده باکیفیتی برخوردار باشد و با استفاده از آن بتوانند بهترین و باکیفیت‌ترین عکس‌ها و فیلم‌ها را ثبت کنند. به شما پیشنهاد می‌کنیم در هنگام بررسی کیفیت دوربین به مقدار عدد دریچه دیافراگم لنز، قابلیت ضبط ویدئو با فریم بالا و الگوریتم های پردازش تصویر نیز توجه داشته باشید.

  • قدرت پردازشی گوشی هوشمند

بررسی قدرت پردازشی گوشی هوشمند بیشتر برای گیمرها حائز اهمیت است اگر شما هم یک گیمر هستید قدرت پردازشی گوشی هوشمندی که مدنظر دارید را بررسی کنید و مطمئن شوید که از قدرت پردازش سطح بالایی برخوردار است.

  • میزان حافظه‌های داخلی و رم گوشی هوشمند

هرچه میزان حافظه داخلی گوشی بالاتر باشد، میزان فضایی که شما برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود نیاز دارید نیز بیشتر خواهد بود و هرچه میزان رم گوشی بالاتر باشد نیز قدرت و عملکرد گوشی در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت. بنابراین به این دو مورد نیز اهمیت ویژه‌ای بدهید.