Xiaomis preparing two Snapdragon 855 powered phones with pop out cameras
افشا اطلاعات پرچمداران جدید شیائومی

گوشی­ های مدل Mi Mix 3 5G و Mi 9 کمپانی شیائومی هر دو مجهز به پردازنده­های Snapdragon 855 شرکت کوالکوم می­زباشند. اما طبق گقته توسعه­ دهندگان XDA این برند چینی در حال ساخت دو گوشی هوشمند دیگر با همین چیپست است که در سال جاری به بازار عرضه خواهد کرد.

این دو گوشی با نام کد “داوینچی” و “رافائل” مجهز به دوربین pop-out می­باشند. توضیحات بیشتر درباره این محصول هنوز در دسترس نیست؛ اما طبق گفته خود این کمپانی به نظر می­رسد که دوربین این گوشی­ها بر خلاف گوشی Mi Mix 3  به صورت اتوماتیک و با باز شدن اپلیکیشن دوربین، بیرون خواهد آمد.

افشا اطلاعات پرچمداران جدید شیائومی

Xiaomis preparing two Snapdragon 855 powered phones with pop out cameras

به عنوان ویژگی حاصل از دوربین­های pop-out، انتظار می­رود که هردوی این گوشی­های هوشمند صفحه نمایش بزرگی داشته و در اطراف و بالای آن فضای قاب به حداقل برسد. همچنین نبایستی هیچ­گونه فرورفتگی یا سوراخی روی آن قرار داشته باشد.

لازم به ذکر است که این دو گوشی همچون گوشی Mi 9 مجهز به اسکنر اثر انگشت می­باشند. دقیق معلوم نیست که سنسورهای آن از چه نوعی هستند اما به احتمال زیاد این سنسورها از نوع اپتیکال بوده، و این کمپانی برای گوشی­های خود از سنسورهای گران­قیمت (و با دقت بالاتر) اولتراسونیک که شرکت سامسونگ در گوشی S10 خود از آن بهره جسته است، استفاده نکرده است.

شیائومی یک شرکت الکترونیک متعلق به بخش خصوصی است و مقر آن در پکن قرار دارد. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه، و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است. از ابتدای انتشار اولین گوشی‌های هوشمند در ماه اوت ۲۰۱۱، Xiaomi سهم بزرگی از بازار را در چین به دست آورد و آن را به طیف وسیع تری از لوازم الکترونیکی مصرفی گسترش داد. بنیانگذار و مدیر عاملشرکت لی جون، بیست و سومین مرد ثروتمند چین بر طبق اعلام مجله فوربس است. این شرکت تاکنون بیش از ۳۰۰۰ کارمند، به‌طور عمده در چین، مالزی، سنگاپور، استخدام کرده و در حال گسترش به کشورهای دیگر مانند هند و اندونزی است.