4
آشنایی با گوشی هوشمند گلکسی M30 سامسونگ

شرکت سامسونگ برای سال 2019 تصمیم گرفته که محصولات برجسته ای را معرفی کند. محصولاتی که از جمله باید به خانواده سری گلکسی M میان رده و خانواده سری گلکسی A نسبتا میان رده اشاره کرد. در این بین باید بیان داشت که کره ای ها این دو سری را جایگزین سری گلکسی C، J،On و چندی دیگر کردند.

از این رو ما دیگر شاهد معرفی گوشی هوشمندی از سری های فوق نخواهیم بود و میان رده های سامسونگ تحت عنوان گلکسی M و گلکسی A معرفی و عرضه می شوند. در این بین هفته های گذشته سامسونگ در هند میان رده خوش ظاهر جدیدی را معرفی کرده که گلکسی M30 نام دارد. گوشی هوشمندی که در ظاهر زبان طراحی جدید سامسونگ برای آن در نظر گرفته شده و یک مدل جذاب به شمار می رود.

این دیوایس سامسونگ علاوه بر دوربین اصلی سه گانه در عقب، به دوربین سلفی مجهز است که با طراحی حفره ای روی نمایشگر و در گوشه ای جای گرفته است. در این میان تصمیم گرفتیم تا به بررسی گلکسی M30 بپردازیم و آشنایی بیشتری با آن پیدا کنیم:

طراحی و ساخت

samsung galaxy m30 sm m305f 2

یکی از بخش های مهم هر گوشی هوشمندی طراحی است. گلکسی M30 نیز از این قاعده مستثنی نیست و با طراحی به روز اخیرا راهی بازار شد. گلکسی M30 عضو خانواده گلکسی M است و با طراحی نسل جدید سامسونگ همراست. دوربین جلو به صورت حفره ای در گوشه صفحه نمایش جای گرفته و باید این مدل را نمونه برجسته طراحی کره ای ها دانست. محصولی که مدت زمان طولانی از عرضه آن نگذشته است. با ابعادی 159*75*8.5 میلیمتری در کنار وزن 174 گرمی، گلکسی M30 را به گوشی هوشمند نسبتا کم وزن و ایده آل تبدیل کرده است. بدنه این اسمارتفون سامسونگ فلزی نیست و کره ای ها از پلاستیک در ساخت آن بهره گرفتند. اما صفحه نمایش یا همان پنل جلو از شیشه گوریلاگلس بوده که مقاومت بالایی دارد.

با این حساب می توان گلکسی M30 را به عنوان یک میان رده مناسب در زمینه طراحی و ساخت دانست که نباید انتظار طراحی و بدنه پریمیومی از آن داشت.

صفحه نمایش

سامسونگ در گلکسی M30 پنل Super AMOLED را به کار گرفته که در کنار وضوح 1080×2340 پیکسل یا همان FHD+ و سایز 6.4 اینچی می تواند کیفیت تصویر خوبی به نمایش بگذارد. به عنوان یک محصول میان رده رزولوشن تصویر این دیوایس مطلوب است و می تواند رضایت مخاطب خود را به خوبی جلب کند. بنابراین نباید این محصول را در زمینه صفحه نمایش بی کیفیت و رده پایین تصور کرد. همانطور که پیشتر گفته شد، پوشش شیشه نمایشگر گلکسی M30 از نوع گوریلاگلس است اما مشخص نشده کدام نسخه این شیشه پوششی. همچنین تراکم نمایشگر نیز به 403ppi می رسد و نسبت تصویر 19.5:9 دارد.

شایان ذکر است که گلکسی M30 نسبت صفحه نمایش به بدنه آن 84 درصد است که عمده گوشی های هوشمند چنین نسبت صفحه نمایش به بدنه ای دارند. از این رو می توان نمایشگر گلکسی M30 را فراتر از یک میان رده سری گلکسی M به شمار آورد و تلقی کرد.

سخت افزار

gsmarena 001 1

میان رده کره ای دارای پردازنده هشت هسته ای اگزینوس 7904 است که عمدتا روی میان رده ها تعبیه می شود. این چیپ هشت هسته ای در کنار تراشه گرافیکی Mali-G71 MP2 قرار می گیرد که با حافظه رم 4 یا 6 گیگابایتی در کنار حافظه داخلی 32 تا 128 گیگابایتی به فروش می رسد.

گلکسی M30 گوشی هوشمند معمولی نیست و مشخصه های برجسته ای برای آن در نظر گرفته شده است. این محصول سامسونگ می توانند عملکرد سخت افزاری بزرگی از خود نشان دهد و باید آن را در دسته اسمارتفون های حرفه ای بازار قرار داد. اگرچه گلکسی M30 در دسته خانواده گلکسی M میان رده قرار می گیرد، اما می تواند عملکرد فراتر از انتظار داشته باشد.

با این حساب گوشی هوشمند شرکت کره ای در بحث سخت افزاری گزینه ای برجسته ای است و می تواند رضایت مخاطب خود را به خوبی جلب کند. محصولی که با قدرت محاسباتی بالایی می تواند به پردازش بازیها و دیگر برنامه ها بپردازد.

دوربین

یکی دیگر از بخش های مهم برای خریداران گوشی هوشمند، سنسور دوربین است. گلکسی M30 دارای سنسور سه گانه 13/5/5 مگاپیکسلی بوده که دوربین اصلی آن از نوع 32 مگاپیکسلی بوده و قادر است با وضوح 1080 پیکسلی تصویربرداری داشته باشد. بنابراین می تواند به عنوان یک میان رده تصویربرداری باکیفیتی داشته و تجربه کاربری دوربینی خوبی رقم زند. در قسمت دوربین سلفی سنسور 16 مگاپیکسلی تعبیه شده و قابلیت HDR دارد. بنابراین افراد می توانند تجربه کاربری حرفه ای در کنار دوربین خوش کیفیت گلکسی M30 سامسونگ داشته باشند.

از این رو باید امتیاز خوبی به این میان رده تازه وارد کره ای در بحث دوربین داد.

باتری

samsung galaxy m30 sm m305f 3

گلکسی M30 دارای پک باتری 5000 میلی آمپری بوده که ساعت ها این میان رده را برای کاربری فعال باقی می گذارد. این گوشی هوشمند از فناوری شارژ سریع هم بهره می برد که موجب می شود افراد بتوانند ساعت ها و حداکثر تا یک روز به استفاده از گلکسی M30 با مشخصات سخت افزاری مطلوب آن بپردازند. در مجموع براساس بررسی های صورت گرفته بخش باتری این دیوایس رضایت بخش است و چندان نامطلوب به نظر نمی رسد.

با تمام این تفاسیر گوشی هوشمند گلکسی M30 سامسونگ گزینه مناسبی برای خرید است.

 

مشخصات کلیدی گلکسی M30

  • صفحه نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080×2340 پیکسلی
  • پردازنده هشت هسته ای اگزینوس 7904 با تراشه گرافیکی Mali-G71 MP2
  • حافظه رم 6 یا 4 گیگابایتی/حافظه داخلی 32 تا 128 گیگابایتی
  • باتری 5000 میلی آمپری با فناوری شارژ سریع 15 واتی
  • سیستم عامل اندروید 9.0 پای با رابط کاربری One UI
  • دوربین اصلی سه گانه 13/5/5 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
  • سنسور اثرانگشت در عقب
  • طراحی ناچ نمایشگر
  • بلوتوث 5.0، وای فای، پورت USB-C
  • پشتیبانی از دالبی اتمس

منبع