huawei unveils 7nm hisilicon kirin 810 chipset
رونمایی هوآوی از پردازنده کایرین 810

هوآوی بالاخره تراشه كايرين 810 خود را معرفي كرد. اين تراشه 8 هسته اي بوده و با فناوري ليتوگرافي 7 نانومتري عرضه شده است. اين پردازنده به شركت هوآوی تعلق دارد. يك تراشه ميان رده بوده و با فناوري 7 نانومتري توليد شده است. اين تراشه تنها تراشه ميان رده موجود در بازار بوده كه با تكنولوژي 7 نانو درست شده است. تراشه 8 نانو متري اولين رقيب اين تراشه محسوب مي شود.

اين تراشه 8 هسته اي بوده و يك پردازنده گرافيكي Mali-G52 MP6  در آن كار گذاشته شده است. 2 هسته 27/2 گيگاهرتز فركانس داشته و 6 هسته Cortex-A55 ، 88/1گيگاهرتز فركانس دارند. بنا به گفته سخنگوي هواوي؛ اين تراشه نسبت به نسل قديمي كارايي و عملكرد بهتري دارد و 162 مرتبه بهتر عمل  مي كند. اين محصول مبتني بر ليتوگرافي ۷ نانومتري طراحي شده كه برگ برنده آن در برابر نمونه هاي مشابه به حساب مي آيد.

رونمایی هوآوی از پردازنده کایرین 810

huawei unveils 7nm hisilicon kirin 810 chipset

تراشه كايرين 810 نسبت به اسنپدراگون 730، 11 درصد كارايي در بخش تك هسته اي و 13 درصد در بخش چند هسته اي كارايي بيشتري دارد. پردازنده گرافيكي Mali-G52 MP6 بوده و نسبت به تراشه اسنپدراگون 730، 44 درصد قوي تر است.

اين تراشه در زمينه پردازش شبكه عصبي بهتر عمل مي كند. پردازش شبكه عصبي در زمينه هوش مصنوعي، بسيار قوي تر از تراشه اسنپدراگون 855 و مدياتك هليو P90 ظاهر شده است. بخش NPU در بسياري از بخش ها كاربرد دارد. اما سلاح مخفي كايرين ۸۱۰، برخورداري آن از واحد پردازش عصبي (NPU) با معماري جديد داوينچي است كه باعث شده كه نسبت به محصولات رقيب خود بهتر عمل كند و كارايي و عملكرد بهتري داشته باشد.

كايرين ۸۱۰ در دل گوشي جديد نوا ۵ اين شركت به كار رفته و قرار است به زودي در نسل جديدي گوشي هاي ميان رده هواوي و آنر مورد استفاده قرار گيرد و اين گوشي ها نسبت به محصولات مشابه خود كارايي بهتري دارند و ميزان مصرف انرژي هم در اين گوشي ها پايين تر است. اي تراشه از خيلي جهات از تراشه اسنپدراگون برتر است و مي تواند در بسياري از محصولات مانند مودم 5G نيز كاربرد داشته باشد و حتي عملكرد مودم را نسبت به قبل بهتر خواهد كرد و موجب خواهد شد كه مودم به دستگاه ها سريع تر متصل شود.

منبع