huawie
هوآوی به دنبال سیستم عاملی برجسته به نام Aurora

شايد سيستم عامل Sailfish در محصولات بعدي هواوي مورد استفاده قرار گيرد و سيستم عامل Aurora OS را به عنوان يك سيستم عامل منحصر به فرد براي خود برگزيند. شركت هواوي و دولت روسيه قرار است كه در زمينه كامپيوتر و امور ديجيتال باهم همكاري كنند. سيستم عامل  Aurora OS به يك تاجر موفق روسي تعلق دارد. سيستم عامل Sailfish، براي لينوكس ايجاد شده و يك رقيب تمام عيار براي اندرويد و iOS محسوب مي شود. سيستم عامل MeeGO يك محصول از توسعه دهندگاني است كه اين سيستم عامل جديد را ايجاد  كرده اند.

سيستم عامل Sailfish OS  روي چهار خروجي نصب شده است و كاربران گوشي هاي سوني اكسپريا X، XA2, XA2Plus, XA2  نيز مي توانند اين سيستم عامل را روي گوشي هاي خود نصب كنند. اين سيستم عامل متن باز بوده و كاربران و توسعه دهندگان مي توانند تغييرات دلخواه خود را روي آن اعمال كنند. با سيستم عامل اندرويد سازگار است و رابط كاربري اين سيستم در آن تعريف شده است. امنيت سيستم عامل تضمين شده است و Jolla تنها براي سرويس هاي خود از اطلاعات كاربران استفاده مي كند. بنابراين اين اطلاعات حفظ شده و هرگز در اختيار شركت هاي ديگري قرار نمي گيرد.

هوآوی به دنبال سیستم عاملی برجسته به نام Aurora

هوآوی

ثبت سيستم عامل Sailfish براي شركت هواوي يك حركت مثبت و سازنده تلقي مي شود و شركت نسبت به راه اندازي سيستم عامل ديگر لازم نيست كه هزينه هاي زيادي را متقبل شود و حتي مي تواند براي سيستم عامل Aurora OS  مي تواند يك اپ استور اختصاصي و جداگانه اي را طراحي كند.

مشخص است كه هواوي در جهت ايجاد يك سيستم عامل براي خود گام هايي را برداشته و اين كه اين گام ها تا چه حد مي توانند هواوي را به اهداف خود نزديك كنند به تلاش و كوشش هاي بعدي اين شركت بستگي دارد. تحريم شركت هواوي توسط دولت و شركت هاي آمريكايي موجب شد تا اين شركت جهت حفظ خود در بازار تجارت دست به اقداماتي بزند و همين اقدامات موجب شد تا بتواند سيستم عاملي را طراحي كند و به هيچ شركت ديگري وابسته نباشد.

هواوي دوست دارد كه براي خود يك سيستم عامل اختصاصي و منحصر به فردي را طراحي و توسعه دهد كه شركت و دولت ديگري هرگز قادر به تحريم او نباشند و بنابراين به مهندسان خود دستور داده تا سيستم عامل منحصر به فردي را ايجاد كنند كه نظير ندارد و حتي به شركت هاي آمريكايي نيز وابسته نيست.

منبع