978979
هزینه هنگفت سامسونگ برای تولید تراشه

کمپانی سامسونگ یکی از غول‌های بزرگ دنیای حافظه‌های نیمه‌رسانا است که رقابت با این کمپانی‌ها برای سایر کمپانی‌ها کار خیلی آسانی نیست. اما این کمپانی پس از اینکه به هدف خود یعنی بزرگ‌شدن به یک رقیب خیلی بزرگ برای تمامی کمپانی‌ها در دنیای حافظه‌های نیمه‌رسانا دست یافت، حالا می‌خواهد به غول بزرگ دنیای تراشه‌های منطقی تبدیل شود از این‌رو اعلام کرده که تا سال 2030، مبلغ 115میلیارد دلار را در بخش تراشه‌های منطقی خود سرمایه‌گذاری می‌کند.

سامسونگ برای تولید تراشه هزینه می کند

978979

براساس گفته‌های کمپانی سامسونگ ۶۳ میلیارد دلار از این سرمایه به بخش تحقیق و توسعه و ۵۲ میلیارد دلار به بخش زیرساخت‌های تولیدی اختصاص داده خواهد شد. به‌گونه‌ای که این سرمایه‌گذاری سالانه ۹ میلیارد دلار خواهد بود و در مجموع 15 هزار شغل جدید ایجاد خواهد کرد که بی‌نظیر است.

از تمامی برنامه‌هایی که کمپانی سامسونگ در این زمینه دارد می‌توان نتیجه گرفت که این کمپانی سالانه حدود ۲۰ میلیارد دلار در کسب و کار نیمه‌رساناهای خود سرمایه‌گذاری می‌کند اما بیشترین میزان آن برای حافظه‌ها و پنل‌های نمایشی اختصاص داده می‌شود.

کمپانی سامسونگ در زمینه پیش‌بردن برنامه‌ها و اهداف خود در این زمینه با کمپانی‌های کره‌ای همکاری می کند. سامسونگ، یکی از بزرگترین شرکت‌های خوشه‌ای در کره جنوبی و یک شرکت چندملیتی است که از تعداد زیادی شرکت تابعه و زیرمجموعه تشکیل شده‌است. این شرکت‌ها در صنایع مختلف فعالیت می‌کنند. سامسونگ تولیدکننده ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی.

گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول در قالب یک شرکت بازرگانی تأسیس شد. در طول ۳ دهه نخست این گروه در حوزه‌های فناوری هوافضا، نساجی، ارائه خدمات بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خرده‌فروشی فعالیت داشته‌است. گروه سامسونگ در اواخر دهه ۱۹۶۰ وارد عرصه الکترونیک و در اواسط دهه ۱۹۷۰ به صنایع کشتی‌سازیوارد شد.

به هر حال پیش بینی می شود بزودی این چیپ های مذکور مورد استفاده قرار گیرند.