Nokia 9
نوکیا 9 همراه یه مقداری دوربین رونمایی شد!

نوکیا 9 همراه یه مقداری دوربین رونمایی شد!

‏شرکت HMD Global صاحب برند نوکیا، از پرچمدار جدیدش یعنی Nokia 9 PureView رونمایی کرد که مهم ترین ویژگیش دوربین های اون هست.

این گوشی با داشتن 5 دوربین در عقب، رسما بیشترین تعداد دوربین در بین گوشی هارو داره. در بقیه گوشی ها شما چند دوربین با لنز متفاوت دارین که هر کدوم در موقعیت های مختلف به کار میاد مثلا یکی برای کادر عریض و یکی برای زوم. ولی در این گوشی تمام 5 دوربینش، 12 مگاپیکسلی هستن، دو تا از این دوربینها رنگی و سه تا از اونها عکسهای سیاه سفید میگیرن. وقتی دکمه شاتر زده میشه، تمام این پنج دوربین همزمان عکس میگیرن و 5 عکس اونها که جمعا 60 مگاپیکسل اطلاعات داره، ترکیب میشه و یک عکس 12 مگاپیکسلی با جزییات خیلی بالا رو ثبت میکنه.

Nokia 9

از دیگر قابلیت هایی که چنین ترکیبی از دوربینها به این گوشی میده، امکان ثبت عمق تصویر با دقت خیلی بالاتر هست. مثلا گوشی پیکسل گوگل فقط دو لایه عمق رو میتونه ثبت کنه؛ یکی سوژه و یکی پس زمینه، بنابراین وقتی میخواد عکسی با پس زمینه ی تار تولید میکنه، کل پس زمینه به صورت یکنواخت تار میشه که با دوربین های حرفه ای فاصله زیادی داره.

اما نوکیا 9 میتونه 1200 لایه عمق رو به کمک دوربین های سیاه سفیدش ثبت کنه یعنی چیزای های نزدیک کمتر تار میشن و چیزهای دورتر، بیشتر. علاوه بر این شما میتونید عمق میدان رو حتی بعد از عکس گرفتن، در برنامه گوگل فوتوز تغییر بدید.

قابلیت دیگه ای که این گوشی میده امکان ثبت یک تصویر سیاه سفید واقعی با جزییات خیلی زیاد هست که در گوشی های عادی با این دقت ممکن نیست.

Nokia 9 1

دیگر مشخصات این گوشی صفحه 6 اینچی OLED، رم 6 گیگ، حافظه داخلی 128 گیگ، باطری 3320 میلی امپر ساعتی و سنسور نوری اثرانگشت زیر صفحه نمایش هست. این گوشی با قیمت 700 دلار عرضه میشه.

منبع:gsmarena