s10
سامسونگ S10 و چهار برادر خود ، رونمایی شدند

‏سامسونگ S10 و چهار برادر خود رونمایی شدند :

علاوه بر Galaxy Fold سامسونگ از سری اس 10 رونمایی کرد. اونم نه یک مدل بلکه 4 مدل مختلف!

‏پرچمدارهای سامسونگ هم در نهایت به جمع گوشی های دارای ناچ پیوستن. اس 10 اصلی صفحه 6.1 اینچی Dynamic AMOLED با ناچ دایره ای شکل Infinity-O در سمت راست صفحه برای دوربین تکی سلفی داره. قسمت Dynamic اون بدین معنا هست که روشنایی اون از مدلهای قبلی خیلی بالاتره و به 1200 نیت میرسه. علاوه بر این 42 درصد نور ابی کمتر، اونم بدون نیاز به هیچ فیلتری، ساطع میکنه که برای کسایی که قبل خواب و در تاریکی با گوشی کار میکنن خبر خوبیه. یکی از مهم ترین تغییرات این گوشی نسبت به نسخه قبلی اوردن سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش هست. اما یک تفاوت اساسی با بقیه گوشی ها داره و اونم اینه که بقیه گوشی هایی که سنسور زیر صفحه نمایش دارن، سنسور اثرانگشت اونها نوری هست و حتما باید صفحه نمایش روشن بشه تا بتونن انگشت رو اسکن کنن علاوه بر تاخیر نسبتا محسوسی دارن و ممکنه زیر نور افتاب کار کنن اما سنسور اثرانگشت استفاده شده در اس 10 صوتی هست و نیاز به نور برای کار کردن نداره، بنابراین بدون روشن کردن صفحه نمایش میتونه انگشت رو اسکن کنه، علاوه بر سرعت اون از نمونه های قبلی بالاتره. تنها نقطه ضعف اون اینه که در صورت استفاده از گلس صخیم این سنسور کار نمیکنه. بنابراین سامسونگ با شرکتهای مختلف همکاری کرده تا گلس مناسب برای این گوشی بسازن.
در قسمت دوربین این گوشی برای اولین بار بین گوشی های سامسونگ 3 دوربین در اون گنجونده شده: دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم دوگانه، دوربین 12 مگاپیکسلی برای زوم و در نهایت دوربین 16 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض. دوربین جلوی اون هم 10 مگاپیکسلی هست و میتونه به صورت 4K فیمبرداری کنه. این گوشی تا 8 گیگ رم و تا 512 گیگ حافظه داره و باطری اون 3400 میلی امپر ساعت هست. همچنین مثل گوشی های جدید هواوی قابلیت شارژ وایرلس معکوس، یعنی شارژ کردن بقیه گوشی ها و دستگاه ها رو هم داره.

s10
سامسونگ S10 و چهار برادر خود رونمایی شدند

 

‏مدل بعدی یعنی اس 10 پلاس صفحه 6.4 اینچی Dynamic AMOLED داره اما ناچ اون به دلیل داشتن دو دوربین 8 و 10 مگاپیکسلی در جلو، عریض تر هست. ظرفیت حافظه داخلی این مدل تا 1 ترابایت هست که برای اولین بار در گوشی هاست و دارای رم تا 12 گیگابایت و باطری 4100 میلی امپر ساعتی خواهد بود. بقیه مشخصات اون با اس 10 اصلی یکی هست.

‏و اما مدل به ظاهر اقتصادی سری 10 یعنی S10e که رقیب ایفون Xr حساب میشه، کوچکترین صفحه در بین این سری یعنی 5.8 اینچ Dynamic AMOLED با ناچ دایره شکل داره. برای کاهش قیمت اون سامسونگ یکی از دوربین های عقب رو حذف کرده، یعنی یک دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی و یک دوربین 16 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض داره. علاوه بر سنسور اثرانگشت از زیر صفحه نمایش به روی دکمه پاور نقل مکان کرده. این مدل رم تا 8 گیگابایتی و حافظه تا 256 گیگابایتی داره و ظرفیت باتری اون 3100 میلی امپر هست.

‏و در نهایت مدل 5G که از جدیدترین تکنولوژی شبکه های موبایل استفاده میکنه و سرعت تئوریک 20 برابر بالاتر از 4G داره، دارای صفحه 6.7 اینچی Dynamic AMOLED و باطری 4500 میلی امپر ساعتی هست و دوربین چهارمی برای عمق سنجی بهتر هم به اون اضافه شده. این گوشی با چند ماه تاخیر برای اپراتورهایی که شبکه 5G اونها راه افتاده، عرضه بشه.

‏این گوشی ها به جز مدل 5G از 8 مارس عرضه میشن و مدل S10e دارای قیمت پایه 749 دلار، اس 10 قیمت پایه 900 دلاری داره و اس 10 پلاس با قیمت پایه 1000 دلار عرضه میشه.

منبع:مراسم رونمایی سامسونگ