Galaxy J6
بروزرسانی اندروید 9 پای برای سامسونگ گلکسی جی 6 منتشر شد

سامسونگ گلکسی جی 6 یکی از گوشی های اقتصادی است که حدود یک ماه پیش با اندروید 8.0 اوریو به همراه نسخه پلاس این مدل با نام J6 Plus به بازار عرضه شد. امروز سامسونگ اولین آپدیت رسمی را برای گوشی پایین رده خودش منتشر کرد که کاربران با دریافت و نصب آن می توانند اندروید گوشی خودشان به نسخه پای ارتقا دهند.

این برورزسانی با شماره J600FNXXU3BSD1 در مرحله اول عرضه توسط کاربران ایتالیا قابل دریافت بوده و انتظار می رود که در طی روزهای آینده تمامی کاربران در سراسر جهان امکان دریافت کردن آن را بدست آوردند. برخلاف آن چه که به همراه آپدیت سیستم عامل برای گلکسی جی 8 ارائه شد، برای این گوشی آخرین وصله امنیتی مربوط به ماه آوریل ارائه شده است. درحالی که در پکیج آپدیت مربوط به گلکسی جی 8 وصله امنیتی ماه مارس قرار داده شده بود.

البته که طبق انتظار قابلیت‌های جدید اندروید 9 مثل بهینه ‌سازی‌ها در زمینه سرعت، امنیت و باتری، قابلیت سلامت دیجیتال، نوتیفیکیشن ‌های بهبود یافته و روشنایی صفحه هوشمند در این آپدیت قرار شده است. از این رو کاربرانی که اخیرا اقدام به خرید کردن این گوشی هوشمند با قیمت مقرون به صرفه کرده اند می توانند با بروزرسانی دستگاه خودشان، تجربه جدیدی از کاربری را در هنگام استفاده کردن J6 بدست آورند.

Galaxy J6 با استفاده از یک صفحه نمایش بدون مرز، تصاویری زنده را تا لبه های دستگاه نمایش می دهد. استفاده از صفحه نمایش  HD+ Super AMOLED با کیفیت HD با نسبت تصویر 18.5:9 پوشش صفحه نمایش در دسترس برای یک تجربه مشاهده همه جانبه را به حداکثر می رساند. برای پردازش فعالیت های موردنظر کاربران از یک چیپست هشت هسته ای اگزینوس 7870 از نوع Cortex-A53 با فرکانش 1.6 گیگاهرتز استفاده شده که در کنار یک پردازنده گرافیکی Mali-T830 Mp1 قلب پنده جی 6 را تشکیل می دهند. این دستگاه در دو مدل با حافظه رم 3 گیگابایت و فضای ذخیره سازی 32 گیگابایت و حافظه رم 4 گیگابایت و حافظه رم 64 گیگابایت روانه بازار شده است. همچنین در قسمت پشتی دستگاه یک دوربین 8 مگاپیکسلی با f1/9 قرار دارد.

منبع