huawei p30 pro 3
بررسی تلفن هوشمند پی 30 پرو هوآوی

شرکت هوآوی طی مراسی گوشی های جدید سری P را رونمایی کرد که در این مقاله آن را بررسی خواهیم کرد. این نوع گوشی ها بعد از درز اطلاعات و پخش شایعه ها رونمایی و معرفی شدند. ما در این گوشی دو مدل جدید این سری گوشی ها را معرفی می کنیم. نسخه ای که قوی تر و مهم تر بوده و همان نسخه پرو گوشی است.

طراحی

طراحی نقطه آغازین تولید یک گوشی است. در بالای صفحه نمایش گوشی P30 pro یک ناچ قطره ای وجود دارد، بسیار کوچک بوده و به اندازه 6.46 میلی متر طراحی شده است. براساس ادعای شرکت هواوی کناره های صفحه نمایش در بخش بالایی و کناره های دوربین در مقایسه با آیفون 10 S MAX کمتر است، ناچ کوچک تر و وجود حاشیه های کمتر صفحه نمایش موجب شده که در کل یک گوشی سبک نسبت به رقبا باشد.

قاب پشتی دستگاه شیشه ای بوده و فریم آن هم فلزی است. در ساخت این گوشی از لایسنس IP 68 استفاده شده که ضد آب بوده گوشی مشخص می شود. در گوشی های سری IP دو رنگ اضافه شده که بنا به گفته شرکت هواوی طلوع خورشید و کریستالی است که در رنگ کریستالی، شیبی از رنگ ها وجود دارد که از رنگی به رنگ دیگر متفاوت است و در نهایت رنگ بدنه را شکل می دهند.

لبه ها حتی قاب پشتی هم خمیده است و همه این تلاش ها و کارها برای کار کردن آسان و راحت با گوشی است. در بالای صفحه نمایش 47/6 اینچی یک ناچ ظریفی کار گذاشته شده است. در این ناچ دوربین سلفی کار گذاشته شده و حتی نمی توان صدای مخاطب را شنید. در پنل جلویی دستگاه نمی توان صدای مخاطب را شنید. تکنولوژی هدایت استخوانی موجب می شود تا صدای مخاطی توسط کاربرشنیده شود. برای محقق سازی کل صفحه نمایش به لرزه در می آید تا کاربر نسبت به زنگ خوردن گوشی آگاه شده و همین ویژگی موجب شده تا شرکت هوای گوشی P30 PRO یک گوشی آکوستیک بنامد. بخاطر استفاده از تکنولوژی هدایت استخولانی، می توان صدای مخاطب را در محیط های بسیار شلوغ نیز شنید.

دوربین 4 گانه مهم ترین ویژگی دوربین بوده که در قاب پشتی آن قرار دارد. جک 3.5 میلی متری هدفون دستگاه حذف شده و بخش سیم کارت در پایین گوشی تعبیه شده و در کنار درگاه تایپ سی دستگاه وجود دارد.

پی 30 پرو

صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش این گوشی قدرتمند 47/6 اینچ و از نوع امولد است. رزولوشن آن 2340×1080 پیکسل بوده که در نهایت یک تصویر 399 پیکسل در هر اینچ را تولید می کند. براساس ادعای شرکت هواوی قاب بالای صفحه حاشیه ها و کناره های کمی دارد و در زمان عرضه گوشی این ادعای شرکت هواوی به اثبات خواهد رسید.

باتری

باتری این گوشی قدرتمند 4200 میلی آمپر ساعت بوده که در آن از تکنولوژی سوپر شارژ هواوی استفاده شده که بیش از 40 وات است. براساس ادعای شرکت هواوی این شرکت، این باتری این گوشی ظریف می تواند در مدت نیم ساعت، 70 درصد شارژ شده و البته به مدت زمان زیادی هم می تواند باقی بماند.

برای شارژ کردن باتری از تکنولوژی شارژ بی سیم معکوس استفاده شده که دقیقا مانند گوشی میت 20 پرو است. شما با این تکنولوژی می توانید با کمک این دستگاه تمام دستگاه هایی مبتنی بر این تکنولوژی را شارژ کنید. البته تا زمان عرضه شدن دستگاه هنوز نمی توانیم در مورد این گوشی ادعاهایی داشته باشیم. می توان بگوییم که باتری دستگاه به خوبی شارژ شده و عملکرد بهتری نیز دارد که در نهایت موجب عملکرد بهتر دستگاه می شود.

نرم افزار

اندروید نسخه 9 و رابط کاربری نسخه 1/9 اموشن یو آی در گوشسی P30 PRO استفاده شده که به همین دلایل است که یک گوشی پرچمدار شناخته می شود. تا زمانی که با گوشی کار نکنیم نمی توانیم در مورد نرم افزارهای گوش اظهار نظر کنیم.

سخت افزار

پروسسور گوشی P30PRO دقیقا به گوشی میت 20 شبیه است. شرکت هواوی یک چیپست 980 را در این گوشی کار گذاشته که یک چیپست 7 نانومتری است. از آن جایی که در گوشی میت 20 پرو عملکرد بهتری داشته باید در این گوشی نیز بهترین عملکرد را از آن انتظار داریم. سیستم خنک کننده نیز در این پروسسور استفاده شده و فرکانس 6/2 گیگاهرتزی می توان گفت که جزء قوی ترین پروسسورها هستند و دو هسته دیگر به اندازه 92/1 گیگاهرتز قدرت داشته و در نهایت 4 هسته با فرکانس 8/1 گیگاهرتز جزء ضعیف ترین پروسسورها خواهند بود.

در گوشی P30PRO سنسور اثر انگشت وجود ندارد و تجربه گوشی میت 20 در آن استفاده شده که این چنین سنسوری در زیر صفحه نمایش استفاده شده است. همانطوری که سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش گوشی میت 20 عملکرد قابل قبولی دارد انتظار داریم که دراین گوشی نیز بدین گونه باشد و بقیه واقعیات بعد از عرضه گوشی مشخص خواهد شد.

دوربین

پی 30 پرو

مهم ترین بخش گوشی، دوربین آن است. گوشی پی 20 پرو به 3 لنز مجهز بود و یک گوشی تمام عیار در بین سایر گوشی های هوشمند به شمار می رفت و حالا گوشی 30 پرو جانشین آن شده و پرچمداری گوشی ها را از آن خود کرده است. این سه لنز در قابی جداگانه به غیر از قاب پشتی و طراحی مخصوص به خود را دارند که به آن را توضیح می دهیم. لنزها از بالا به پایین قرار گرفته و لنز زاویه دید عریض اولی 20 مگاپیکسل روزلوشن دارد، لز زاویه دید عریض دوربین اصلی 40 مگاپیکسل بوده و لنز آخری 8 مگاپیکسل تلفوتو است.   در دو لنز 40 و 8 مگاپیکسلی، سیستم اندروید به کار رفته و برای اولین باری است که این چنین تکنولوژی را شاهد هستیم. این لنزها می توانند 5 برابر زوم اپتیکال ، 10 برابر زوم هیبرید و 50 برابر زوم دیجیتال را برای شما فراهم کنند. البته اظهار نظر کردن در مورد عملکرد دوربین ها شاید کمی زود باشد ولی مقایسه این گوشی با گوشی های گلکسی S10 و آیفون 10 نشانگر استفاده از تکنولوژی 50 برابر در این گوشی است.

دوربین  TOF چهارمین دوربین بوده و کنار سه لنز دیگر و پایین فلش دوتایی و در خارج از قاب قرار گرفته است. بنا به ادعای شرکت هوای فیلتر رنگی در این گوشی استفاده شده و نام آن RYYB بوده و در آن از رنگ های قرمز،- زرد، زرد- آبی استفاده شده است. این لنز جدید به تازگی معرفی شده و جایگزین فیلتر رنگی RGGB است تا کنون در گوشی های هوشمند استفاده می شده است. باز هم بنا به ادعای شرکت هواوی برای جذب نور بیشتر ، فیلتر زرد استفاده شده است. سنسورهای دوربین گوشی P30 PRO بزرگترین سنسورهایی است که تا بحال به کار گرفته شده اند و اندازه آن ها نیز 1.7/1 اینچ است. اندازه دیافراگم هم بزرگترین دیافراگمی است که تا به حال وجود داشته و اندازه آن به f/1.6 می رسد که مشخص می شود که تحولی در مقایسه با نسل قبلی مشاهده می شود. میزان حساسیت به نور هم بسیار بالاست عدد ISO برای نسخه قبلی  102400 بود که در این گوشی به عدد 409600 می رسد و حتی در مقایسه ای از عدد دوربین Canon 5D mark IV هم بیشتر است.

پی 30 پرو

تمامی این مشخصات و ویژگی ها نشانگر عملکرد بالای دوربین در نور کم بوده و نسبت به رقبای خود مانند Galaxy S10 Plus و iPhone XS Plus هم بهتر عمل می کند. شما می توانید به کمک لنز دید فوق عریض مثل گوشی میت 20 پرو عکس ها حرفه ای را تهیه کنید. حتی می توانید با فاصله نزدیک 5/2 سانتی متر از سوژه های عکاسی خود عکس بگیرید.

ویژگی AIHDR+ به کاربر کمک می کند تا زمان غروب آفتاب عکس های شفاف را تهیه کند. دوربین TOF دقیقا مانند دوربین Honor View 20 کارایی و عملکرد دارد و در زمینه تهیه نقشه اطراف سوژه کاربرد دارد و در کنار دوربین اصلی می تواند عکس های بوکه را تهیه کند. بخش تصویربرداری ویدیویی این گوشی هم متحول شده و شما می توانید به کمک OIS دوتایی و ‌AIS هوایی، ویدیوهایی بدون لرزش و بی ثباتی را تهیه کنید.

قابلیت ضبط دوتایی که به ویدیوی دوتایی معروف است قابلیت اضافه ای است که در دوربین به کار گرفته شده است. شما می توانید از سوژه خود در دو حالت دید باز و نمای نزدیک ویدیو تهیه کنید. البته تا زمانی که گوشی به دست مان نرسیده نمی توانیم در مورد توانایی دوربین گوشی اظهار نظری بکنیم و فقط در مراسم رونمایی از این گوشی ، تصاویری منتشر شده است.

ویژگی های دیگر

شما دیگر نباید گم شدن سویچ ماشین خودتان باشید به کمک این گوشی می توانید در ماشین و در هوشمند هتل را باز کنید. این ویژگی ها در بیش از 20 کشور جهان و در اتوموبیل هایی مانند آئودی استفاده شده است. ویژگی Huawei Share one Hop یک ویژگی خاص این گوشی بوده و کاربر می تواند با قراردادن گوشی خود در لپ تاپ هواوی کلیه مدارک خود را به صورت بی سیم منتقل کند.

نظر اولیه

معرفی و رونمایی گوشی ‌P30 PRO نشانگر متحول شدن قواعد طراحی موبایل است که شرکت هواوی به  آن عمل می کند. شما می توانید با دوربین این گوشی در شرایطی با نور کم عکس های بسیار عالی تهیه کنید که فقط دوربین های بسیار عالی قادر به انجام آن هستند. گوشی علاوه بر مجهز شدن به یک دوربین بسیار عالی خود یک گوشی پرچمدار با قیمت مناسب است و توانسته که این لقب را در سال 2019 بدست بیاورد. برای ارایه نظر قطعی منتظر عرضه گوشی در بازار هستیم تا همه کارایی های این گوشی را بیازماییم.