34535 2
اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر گوشی‌های اقتصادی

ابتدا تنها گوشی‌های پرچم‌دار و گران‌قیمت از اسکنر اثر انگشت بهره‌مند بودند اما این تکنولوژی کم کم به گوشی‌های هوشمند میان‌رده نیز راه پیدا کرد و خوشبختانه هم‌اکنون نیز در حال رشد و گسترش است. از این‌رو این احتمال نیز وجود دارد که در آینده شاهد استفاده از این نوع اسکنرها در گوشی‌های پایین‌رده و اقتصادی باشیم.

یکی از دلایلی که موجب شده است تا استفاده از این نوع اسکنرها برای مدت زمان تقریبا طولانی تنها در گوشی‌های هوشمند بالارده مورد استفاده قرار بگیرد و کمی دیر به گوشی‌های میان‌رده راه پیدا کند، نیاز به پنل OLED است. درواقع برای اینکه بتوان از این تکنولوژی در تمامی گوشی‌های هوشمند استفاده کرد ابتدا باید نمایشگر آن‌ها از نوع OLED باشد از این‌رو است که انتقال این فناوری به گوشی‌های میان‌رده زمان‌بر شده است اما خوشبختانه این مسئله نیز در حال برطرف شدن است.

اسمارتفون های اقتصادی با سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر

چراکه شرکت Fortsense در کنفرانسی اعلام کرد که نمایشگر‌های ال سی دی طراحی کرده است که امکان استفاده از اسکنر اثر انگشت در زیر آن‌ها امکان‌پذیر است. از این‌رو باید در آینده‌ای نزدیک منتظر رونمایی از گوشی‌های اقتصادی و پایین‌رده‌ای باشیم که از این اسکنر برخوردار هستند.

تلفن هوشمند  به گونه‌ای از تلفن همراه گفته می‌شود که توانایی‌های پیشرفته تر و قدرت محاسبات بیشتری نسب به «فیچر فون» ارائه می‌دهد. این گوشی‌ها دارای قابلیت‌های خاص و کاربردهایی نظیر کامپیوترهای شخصی (PC) هستند. اما نمی‌توانند به قدرت کامپیوترها کار کنند. بیشتر گوشی‌های هوشمند دارای دوربین هستند و قابلیت‌هایی مثل اتصال به اینترنت را نیز دارند.

گوشی‌های هوشمند به خاطر این که کوچک و قابل حمل هستند می‌توان در همه جا از آن‌ها استفاده کرد و کارهای روزمره خود با آن‌ها انجام داد.