ps5
کنسول بازی پلی‌ استیشن 5 تا یک سال آینده هم عرضه نخواهد شد

قبول داریم که گفته‌های کمپانی سونی، تمامی اخبار و شایعاتی که در زمینه عرضه کنسول بازی پلی‌استیشن 5 در این اواخر منتشر شدند همه کاربران و گیمرها را در انتظار این کنسول بازی گذاشته بودند اما باید پذیرفت که این کنسول حالا حالاها روانه بازار نخواهد شد.

ps5

پلی استیشن 5 بزودی از راه می رسد

چند روز پیش کمپانی سونی اعلام کرد که در انتظار عرضه کنسول بازی پلی‌استیشن 5 تا پایان سال میلادی جاری نباشید. اما اکنون وال استریت ژورنال خبری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد این کنسول بازی نه‌تنها تا پایان سال میلادی جاری عرضه نخواهد شد بلکه تا 12 ماه آینده روانه بازار نخواهد شد. بنابراین می‌توان این احتمال را در نظر گرفت که این کنسول بازی در تابستان و یا حتی پاییز سال آینده عرضه شود البته به احتمال زیاد کمپانی سونی در جریان نمایشگاه E3 سال آینده در این زمینه جزئیات بیشتر را ارائه خواهد داد پس بهتر است منتظر برگذاری این نمایشگاه باشیم.

با این حساب طرفداران پلی استیشن برای عرضه نسل جدید پلی استیشن سونی باید حداقل یک سال را در انتظار باقی بمانند. پلی‌استیشن یا PS1 (پی‌اِس‌وان) و به‌طور غیررسمی پی‌اِس ایکس کنسولی ۳۲ بیتی از نسل پنجم است که برای اولین بار در دسامبر سال ۱۹۹۴ توسط سونی کامپیوتر انترتینمنت منتشر شد.

تاریخچه این کنسول از سال ۱۹۸۸ شروع می‌شود. زمانی که سونی و نینتندو قصد دارند با همکاری هم طرح لوح ویژه [Super disc] را پیاده کنند. لوح ویژه یک سی‌دی رام برای کنسول سوپر نینتندو بود؛ ولی به هر شکل این دو شرکت از هم جدا شدند و لوح ویژه برای کنسول جدید نینتندو ساخته نشد؛ ولی سونی در سال ۱۹۹۱ با تغییرات و ویرایش‌هایی روی لوح ویژه آن را در کنسول جدید خود یعنی پلی‌استیشن جای داد. ایده خود کنسول پلی‌استیشن در سال ۱۹۹۰ توسط کن کوتاراگی مطرح شد.