Instagram black box system
میلیون‌ها رمز شبکه اجتماعی اینستاگرام رمزگذاری نشده‎‌اند

در ماه گذشته لایحه‌ای امنیتی توسط کمپانی فیسبوک منتشر شد که در این لایحه آمده بود که رمزهای شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار زیادی با فرمت ساده ذخیره شده‌اند و رمزگذاری نشده‌اند از این‌رو در آینده این احتمال وجود دارد که در آینده این پسوردها به راحتی در دسترس دیگران قرار بگیرند و هک شوند.

به‌نظر می‌رسد که کمپانی اینستاگرام بی‌سر و صدا در حال کاهش این پسوردهایی است که با فرمت ساده ذخیره شده‌اند و احتمال هک آن‌ها وجود دارد. بنابراین تمامی پسوردهایی که با فرمت ساده ذخیره شده‌اند شامل: یلیون ها رمز اینستاگرام به همراه صدها میلیون پسورد از کاربران فیس بوک لایت و ده ها میلیون پسورد از سایر کاربران فیس بوک هستند.

میلیون‌ها رمز شبکه اجتماعی اینستاگرام رمزگذاری نشده‎‌اند

Instagram black box system

 جالب است بدانید که کمپانی فیسبوک از سال 2012 این پسوردها را با فرمت ساده ذخیره می‌کرده است از این‌رو است که تاکنون میلیون‌ها و حتی میلیاردها رمز اینستاگرام همچنان رمزگذاری نشده‌اند. اینستاگرام شبکه اجتماعی همرسانی عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، تامبلر و فلیکر همرسانی کنند. کاربران هم‌چنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای تصاویرشان استفاده کنند. محدودیت همرسانی ویدئو در اینستاگرام ۶۰ ثانیه است.

اینستاگرام زمانی که کوین سیستروم و مایک کرایگر روی پروژه چندمنظوره اچ‌تی‌ام‌ال۵ که Burbn نام داشت و در واقع مربوط به عکاسی با موبایل بود، در سان فرانسیسکوگسترش یافت. مایک کرایگر باور داشت که پروژه Burbn شبیه به برنامه فوراسکوئر است با این تفاوت که ویژگی‌های بیشتری می‌تواند داشته باشد. سپس تمرکز پروژه Burbn برای اشتراک‌گذاری تصاویر ادامه یافت. واژه اینستاگرام ترکیبی از دو واژه Instant Camera و Telegram به معنی پیام‌رسانی فوری از راه عکس و دوربین است.