بررسی گلکسی A55
معرفی Galaxy A55 و مقایسه آن با Galaxy A54

در تاریخ 11 مارس 2024 (25 اسفند 1402)، شرکت سامسونگ از گوشی میان ردۀ جدید خود یعنی گلکسی ای 55 رونمایی کرد. این گوشی، همراه با گلکسی ای 35 به بازارهای جهانی عرضه شد.

گوشی های سری A سامسونگ، ویژگی‌هایی دارد که توانسته در دل بسیاری از مردم جا باز کند. به‌طبع، هنگامی که ویژگی‌های ساخت و طراحی خوب باشد، شرکت سازنده سعی می‌کند که این ویژگی‌ها را حفظ کرده و آن‌ها را نه تنها تغییر ندهد، بلکه آن‌ها را بهبود ببخشد. از این رو، گلکسی ای 55 شباهت زیادی به نسل پیشین خود یعنی گلکسی ای 54 دارد.

با موبایل7 همراه باشید تا با ویژگی‌های Samsung Galaxy A55 و تفاوت آن با Samsung Galaxy A54 آشنا شوید.

اگر با نسل پیشین گلکسی ای 55 آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌شود به مقالۀ بررسی گوشی Samsung Galaxy A54 سر بزنید.

صفحه نمایش گلکسی ای 55

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A55

در بخش صفحه نمایش، گلکسی ای 55 تفاوت زیادی با گلکسی ای 54 ندارد.

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A55 از جنس Super AMOLED است؛ نرخ نوسازی آن 120 هرتزی و رزولوشن این گوشی 1080 در 2340 پیکسل است. شرکت سامسونگ، از محافظ صفحۀ گوریلا گلس Victus+ بر روی صفحه نمایش گلکسی ای 55 استفاده کرده‌است.

اندازۀ نمایشگر این گوشی، 6.6 اینچ و حداکثر میزان روشنایی آن، 1000 نیت است. از طرفی، صفحه نمایش گلکسی ای 55 از قابلیت Always-on Display (نمایشگر همیشه روشن) پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش گلکسی ای 55 عملکرد فوق العاده‌ای حتی در نور خورشید دارد. صفحه نمایش این گوشی، بسیار شفاف است و رنگ‌ها را به خوبی نشان می‌دهد.

حاشیه‌های صفحه نمایش گلکسی ای 55 نسبت به نسل پیشین خود کمی کمتر است؛ با این وجود، همچنان حاشیه‌های صفحه نمایش اذیت‌کننده است.

نتیجه‌گیری

سامسونگ گلکسی ای 55، نسبت به گلکسی ای 54 شباهت بیشتری به پرچمداران سامسونگ دارد.

صفحه نمایش بزرگتر گلکسی ای 55 نسبت به گلکسی ای 54 در کنار محافظ صفحۀ گوریلا گلس Victus+ از دیگر دلایل شباهت‌های این گوشی به پرچمداران سامسونگ است.

علاوه‌بر این، سامسونگ بارها ثابت کرده توانایی ساخت صفحه نمایش‌‌هایی با عملکرد بسیار خوب در نور خورشید را دارد.

اگر قصد خرید این گوشی را دارید اما هنوز سرمایۀ کافی ندارید، نگران نباشید. شما با امکان خرید اقساطی گوشی فروشگاه موبایل7، می‌توانید همین امروز، این گوشی را خریداری کنید.

طراحی گلکسی ای 55

طراحی سامسونگ گلکسی A55

در بخش طراحی، گلکسی ای 55 با نسل پیشین خود تفاوت‌هایی دارد. درواقع، گلکسی ای 55 از نظر طراحی شباهت زیادی به پرچمدار شرکت خود یعنی گلکسی S23 FE دارد.

قاب پشتی

اولین‌بار، در گلکسی ای 54 بود که شرکت سامسونگ تصمیم گرفت از شیشه در طراحی قاب پشتی گوشی های میان ردۀ خود استفاده کند و این موضوع، خبر بسیار خوبی برای طرفداران این شرکت بود. در طراحی قاب پشتی گلکسی ای 55 نیز از شیشۀ شفاف استفاده شده‌است.

این گوشی در چهار رنگ جذاب یاسی، آبی روشن، لیمویی و سرمه‌ای تیره در بازار یافت می‌شود.

فریم

یکی از نکات جالبی که درخصوص این گوشی وجود دارد، این است که سامسونگ گلکسی A55 اولین گوشی سری A شرکت سامسونگ است که فریم فلزی دارد. فریم فلزی گلکسی ای 55 شباهت بسیار زیادی به فریم گلکسی ای 23 اف ای دارد؛ اما شرکت سامسونگ برای اینکه فریم گلکسی A55 از فریم گلکسی A23 FE متفاوت باشد، در بخش کلیدهای ولوم برآمدگی ایجاد کرده که ممکن است برای برخی طرفداران، موضوع جالبی نباشد.

لنزها

برای لنزهای دوربین سامسونگ گلکسی A55 همانند گلکسی A54 هیچ قابی درنظر گرفته نشده و لنزها، جدا از یکدیگر قرار گرفته‌اند. لنزها کمی بیرون‌زدگی دارند و هنگام قرارگیری در سطح صاف، لغزندگی کمی حس می‌شود.

ابعاد

ابعاد این گوشی، 161.1 در 77.4 در 8.2 میلی‌متر و وزن آن، 213 گرم می‌باشد. در سامسونگ گلکسی A55، افزایش وزن را نسبت به گلکسی A54 داریم که یکی از دلایل این مسئله، استفاده از فلز آلومینیوم در طراحی فریم این گوشی است.

با وجود وزن زیاد، به نظر می‌رسد هنگامی که سامسونگ گلکسی A55 را در دست می‌گیرید، تعادل وزنی برقرار است و خیلی حس بدی به شما منتقل نمی‌کند.

مقاومت در برابر عوامل محیطی

سامسونگ گلکسی A55 همانند گلکسی A54 از گواهی IP67 پشتیبانی میکند که خیال شما را درخصوص مقاومت این گوشی در برابر آب و گرد و غبار، راحت میکند.

نتیجه‌گیری

گلکسی ای 55 نسبت به گلکسی ای 54 کمی کشیده‌تر و عریض‌تر است. از طرفی، استفاده از فلز آلومینیوم برای ساخت فریم گلکسی ای 55، خبر خوبی برای طرفداران شرکت سامسونگ است و این گوشی را، به پرچمداران شرکت سامسونگ شبیه‌تر کرده‌است.

باتری سامسونگ گلکسی ای 55

باتری سامسونگ گلکسی A55

در ساخت گلکسی ای 55 از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی (درست همانند آنچه در گلکسی ای 54 وجود داشت) استفاده شده‌است. باتری این گوشی، از یک شارژر 25 واتی با قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

متأسفانه سرعت شارژ گلکسی ای 55 همانند نسل پیشین خود است در حالی که گوشی های مشابه گلکسی ای 55، سرعت شارژ بالاتری دارد. این بدان معناست که شرکت سامسونگ در زمینۀ سرعت شارژ باتری گوشی های خود پیشرفتی نداشته است.

ماندگاری باتری گلکسی ای 55، همانند گلکسی ای 54 بسیار خوب است و در استفادۀ سنگین، به‌راحتی تا یک روز کامل و در استفادۀ روزمره، تا یک و نیم روز را دوام می‌آورد.

خبر بدی که متأسفانه همچنان درخصوص گوشی های شرکت سامسونگ وجود دارد این است که مانند نسل پیشین، آداپتور شارژ گلکسی ای 55 در جعبۀ گوشی قرار ندارد و شما باید شارژر را به‌صورت جداگانه تهیه کنید.

دوربین گلکسی ای 55

دوربین سامسونگ گلکسی A55

در بخش دوربین، گلکسی ای 55 کاملا شبیه به گلکسی ای 54 است. دلیل این امر، این است که گلکسی ای 54، در بخش دوربین کیفیت بالایی داشته؛ از این رو، شرکت سامسونگ ترجیح داد تا به فرمول برندۀ خود دست نزند و دوربین گلکسی ای 55 را شبیه به گلکسی ای 54 طراحی کند.

دوربین اصلی این گوشی، سنسور 50 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید، سنسور 12 مگاپیکسل و لنز ماکروی این گوشی، سنسور 5 مگاپیکسلی دارد.

از طرفی، لنز  سلفی سنسور 32 مگاپیکسلی است.

عکس‌ها و فیلم‌ها در گلکسی ای 55، چه در نور زیاد و چه در نور کم، با جزئیات و کیفیت بالا به ثبت می‌رسند.

شما می‌توانید این گوشی باکیفیت را با امکان خرید اقساطی گوشی فروشگاه موبایل7، خریداری کنید.

اسپیکر و امنیت گلکسی ای 55

اسپیکر سامسونگ گلکسی A55

اسپیکر گلکسی ای 55 از نوع استریو (دوگانه) است.

امنیت سامسونگ گلکسی A55

گلکسی ای 55، همچون گلکسی ای 54 از سنسور اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره بهره‌مند است.

سنسور اثر انگشت، در صفحه نمایش قرار دارد و از عملکرد خوب و بدون خطایی برخوردار است. قابلیت تشخیص چهره گلکسی ای 55 نیز عملکرد خوبی دارد و حتی در نور کم، چهرۀ مخاطب را به خوبی تشخیص می‌دهد.

سخت افزار گلکسی ای 55

سخت افزار سامسونگ گلکسی A55

مهمترین تفاوت گلکسی ای 55 نسبت به گلکسی ای 54، در بخش سخت افزار است.

سامسونگ برای گلکسی ای 55 از تراشۀ اگزینوس 1480 استفاده کرده؛ در حالی که در گلکسی ای 54 از تراشۀ اگزینوس 1380 استفاده شده بود. تفاوت این دو تراشه، در فرکانس هسته‌های پرقدرت است. در اگزینوس 1480، 4 هستۀ 2.7 گیگاهرتزی وجود دارد در حالی که در اگزینوس 1380، 4 هستۀ 2.4 گیگاهرتزی وجود داشت.

جالب است بدانید که سامسونگ گلکسی ای 55، دارای قابلیت ISP (پردازندۀ سیگنال تصویری) است که ثبت تصاویر و فیلم‌ها را در هر شرایطی ارتقاء می‌دهد.

پردازندۀ گرافیکی گلکسی ای 55، AMD می‌باشد که نسبت به پردازندۀ گرافیکی گلکسی ای 54 قدرتمندتر است. از این رو، گلکسی ای 55 عملکرد بهتری در اجرای برنامه‌های سنگین همچون بازی نسبت به گلکسی ای 54 از خود نشان می‌دهد.

حافظه و رم

یکی دیگر از تفاوت‌های گلکسی ای 55 نسبت به نسل پیشین خود، حافظه داخلی و رم است.

این گوشی در سه حافظۀ رم 8 با حافظۀ داخلی 128 گیگابایت، رم 8 با حافظۀ داخلی 256 گیگابایت و رم 12 با حافظۀ داخلی 256 گیگابایت در بازار یافت می‌شود.

خوشبختانه امکان استفاده از کارت حافظۀ خارجی در این گوشی وجود دارد.

نرم افزار گلکسی ای 55

نرم افزار سامسونگ گلکسی A55

گلکسی ای 55 دارای سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری ONE UI 6.1 است. طبق گفته‌های شرکت سامسونگ، گلکسی ای 55 قرار است تا 4 سال آپدیت نرم افزاری و تا 5 سال آپدیت امنیتی دریافت کند.

جمع‌بندی

در مقالۀ بررسی گوشی Samsung Galaxy A54 گفتیم که طراحی گلکسی ای 54 بسیار شبیه به پرچمداران سامسونگ است؛ گلکسی ای 55 حتی از گلکسی ای 54 نیز بیشتر به پرچمداران این شرکت شباهت دارد.

تغییرات کم گلکسی ای 55 نسبت به گلکسی ای 54 نشان می‌دهد که شرکت سامسونگ به فرمول ساخت ایده‌آل خود رسیده و پیش‌بینی می‌شود که دیگر شاهد تغییرات بزرگی در گوشی های میان ردۀ شرکت سامسونگ نباشیم.

گلکسی A55 در بخش دوربین، اسپیکر، امنیت کاملا شبیه به یکدیگر هستند. از طرفی، در بخش‌های دیگر، گلکسی ای 55 نسبت به نسل پیشین خود متفاوت است.

نکتۀ جالبی که درخصوص فیلم‌ها و تصاویر ثبت شده با گلکسی ای 55 وجود دارد، این است که با توجه به تراشۀ قدرتمندتری که این گوشی نسبت به گلکسی ای 54 دارد و همچنین، با توجه به قابلیت IPS، تصاویر و فیلم‌ها را با کیفیت بسیار بالاتر نمایش می‌دهد.

شما می‌توانید این گوشی باکیفیت را با امکان خرید اقساطی گوشی فروشگاه موبایل7، خریداری کنید.

نظر شما درمورد این میان رده چیست؟