بررسی سامسونگ گلکسی ای 54
بررسی گوشی Samsung Galaxy A54

گلکسی ای 54، یک گوشی میان رده از شرکت محبوب سامسونگ است که در کنار گلکسی ای 34 و در تاریخ 13 مارس 2023 مصادف با 24 اسفند 1401، عرضه شد.

خانوادۀ سری A شرکت سامسونگ، یک خانوادۀ بسیار محبوب در کل جهان است. این بدان معناست که گوشی های سری A سامسونگ، ویژگی‌هایی دارد که توانسته در دل بسیاری از مردم جا باز کند. به‌طبع، هنگامی که ویژگی‌های ساخت و طراحی خوب باشد، شرکت سازنده سعی می‌کند که این ویژگی‌ها را حفظ کرده و آن‌ها را تغییر ندهد، بلکه آن‌ها را بهبود ببخشد.

این دقیقا همان چیزیست که در سامسونگ گلکسی ای 54 اتفاق افتاده است. در این گوشی، تغییرات خاصی نسبت به گوشی های قبلی سامسونگ نمی‌بینیم اما برخی ویژگی‌ها، بهبود یافته‌اند که باعث بهتر شدن این گوشی نسبت به نسل‌های پیشین شده‌است.

با موبایل7 همراه باشید تا با ویژگی‌های Samsung Galaxy A54 آشنا شوید.

بررسی سامسونگ گلکسی A54

پیش‌تر گفتیم که خانوادۀ سری A شرکت سامسونگ، یک خانوادۀ بسیار محبوب در سطح جهان است؛ این محبوبیت، در گوشی های سری A50، بویژه سامسونگ گلکسی A54 بیشتر نیز می‌باشد.

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی ای 54

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A54

در بخش صفحه نمایش، تغییرات زیادی نسبت به گوشی های قبلی سامسونگ نمی‌بینیم.

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A54 از جنس سوپر آمولد است، نرخ نوسازی آن 120 هرتز و رزولوشن آن 1080 در 2340 پیکسل است. سامسونگ، از محافظ صفحۀ کورنینگ گوریلا گلس 5 بر روی صفحه نمایش گلکسی ای 54 استفاده کرده‌است.

اندازۀ صفحه نمایش، 6.4 اینچ است و حداکثر روشنایی آن، 1000 نیت است. اندازۀ صفحه نمایش و میزان روشنایی گلکسی ای 54، کیفیتی فوق العاده را حتی در نور خورشید، به مخاطب خود نمایش می‌دهد. صفحه نمایش این گوشی، بسیار شفاف است و رنگ‌ها را به خوبی نشان می‌دهد.

نکتۀ بسیار بدی که در خصوص صفحه نمایش سامسونگ گلکسی ای 54 وجود دارد، حاشیه زیاد صفحه نمایش است. حاشیه صفحه نمایش گلکسی ای 54 با توجه به رنج قیمتی که دارد و همچنین با وجود رقیبانی مانند شیائومی 13 لایت که حاشیه صفحه نمایش بسیار کمی دارند، نامعقول و غیرقابل قبول است.

نتیجه گیری

با توجه به رنج قیمت سامسونگ گلکسی ای 54، شما با یک صفحه نمایش فوق العاده مواجه هستید که شفافیت و کیفیت بسیار بالایی دارد و برای فعالیت‌هایی مانند تولید محتوا، یک گزینۀ عالی است. تنها ایرادی که از صفحه نمایش گلکسی ای 54 می‌توان گرفت، حاشیه‌های زیاد آن است.

اگر قصد خرید این گوشی را دارید اما هنوز سرمایۀ کافی ندارید، نگران نباشید. شما با امکان خرید اقساطی گوشی فروشگاه موبایل7، می‌توانید همین امروز، این گوشی را خریداری کنید.

طراحی گلکسی ای 54

طراحی سامسونگ گلکسی A54

طراحی سامسونگ گلکسی A54، کمی نسبت به گوشی های پیشین خود متفاوت است.

قاب پشتی

قاب پشتی این گوشی، شباهت بسیاری به خانوادۀ پرچمدار S23 دارد. در نسخه‌های پیشین، بسیاری از طرفداران شرکت سامسونگ از شیشه‌ای نبودن قاب پشتی شکایت داشتند؛ اما خوشبختانه در سامسونگ گلکسی A54، از شیشه در قاب پشتی استفاده شده‌است. این موضوع، باعث خوشحالی طرفداران گوشی های سامسونگ شده‌است.

با این حال، برخلاف تصور بسیاری، استفاده از قاب شیشه‌ای در سامسونگ گلکسی A54، حس خیلی خوبی را منتقل نمی‌کند. هنگامی که این گوشی را در دست می‌گیرید، احساس می‌کنید که قاب پشتی از طلق ساخته شده‌است که این موضوع، قاب سامسونگ گلکسی A54 را نسبت به قاب خانوادۀ S23 متفاوت می‌کند.

از طرفی قاب پشتی سامسونگ گلکسی A54 شفاف است و لکۀ دست به‌راحتی بر روی آن، بویژه اگر گلکسی A54 رنگ تیره را خریداری کنید، می‌ماند اما این لکه، به‌راحتی نیز پاک می‌شود.

این گوشی در 4 رنگ سفید، بنفش، سبز لیمویی و خاکستری تیره در بازار موجود است.

قاب پشتی سامسونگ گلکسی ای 54

فریم

فریم دستگاه از جنس پلاستیک است و نکتۀ عجیبی که درخصوص فریم سامسونگ گلکسی A54 وجود دارد، حجیم بودن آن است. ضخامت سامسونگ گلکسی A54، 8.2 میلی‌متر است اما فریم این گوشی، آن را ضخیم‌تر از چیزی که هست، نشان می‌دهد. قاب پشتی و جلوی گوشی تخت است، اما فریم تخت نیست و انحنا دارد.

لنزها

برای لنزهای دوربین سامسونگ گلکسی A54، هیچ قابی درنظر گرفته نشده و لنزها، جدا از یکدیگر قرار گرفته‌اند. لنزها کمی بیرون‌زدگی دارند و هنگام قرارگیری در سطح صاف، لغزندگی کمی حس می‌شود.

ابعاد

ابعاد گلکسی ای 54، 158.2 در 76.7 در 8.2 میلی‌متر و وزن آن، 202 گرم می‌باشد. در سامسونگ گلکسی A54، افزایش وزن را نسبت به گوشی های قبلی داریم که یکی از دلایل آن، استفاده از شیشه در طراحی قاب پشتی این گوشی است.

با وجود وزن زیاد و ضخامتی که ناشی از حجم زیاد فریم به نظر می‌رسد، هنگامی که سامسونگ گلکسی A54 را در دست می‌گیرید، تعادل وزنی برقرار است و خیلی حس بدی به شما منتقل نمی‌کند.

مقاومت در برابر عوامل محیطی

سامسونگ گلکسی A54، از گواهی IP67 پشتیبانی میکند که خیال شما را درخصوص مقاومت این گوشی در برابر آب و گرد و غبار، راحت میکند.

نتیجه گیری

از نظر طراحی بخواهیم بگوییم، این گوشی، یک گوشی خوش دست نیست اما احتمالا بتواند نظر کسانی را که نسبت به ظاهر گوشی، سخت پسند هستند، برآورده کند؛ زیرا طراحی شیکی نسبت به نسل‌های قبلی دارد.

سامسونگ گلکسی ای 54

باتری سامسونگ گلکسی A54

برای ساخت گلکسی ای 54، از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده‌است که از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند. متأسفانه این گوشی از شارژر بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

این گوشی در 30 دقیقه به شارژ 50 درصد در حدود 1 ساعت و 15 دقیقه، به شارژ 100 درصد می‌رسد. این مدت زمان، عدد خوبی برای چنین موبایلی با این رنج قیمت نیست زیرا گوشی های مشابه گلکسی ای 54، تا حدود 40 دقیقه به شارژ 100 درصد می‌رسند.

ماندگاری باتری گلکسی ای 54، عالی است. شما می‌توانید به‌راحتی یک روز کامل را با استفادۀ سنگین و یک و نیم روز را با استفادۀ معمولی، از این گوشی کار بکشید و نگران تمام شدن باتری نباشید.

خبر بد درمورد باتری گلکسی ای 54، این است که همانند دیگر گوشی های سامسونگ، آداپتور شارژ در جعبۀ این گوشی نیست و شما می‌بایست شارژر را به‌صورت جداگانه تهیه کنید.

دوربین سامسونگ گلکسی A54

اولین تفاوت دوربین این گلکسی ای 54 نسبت به نسل قبلی، حذف لنز تشخیص عمق است که تفاوتی ایجاد نکرده‌است، زیرا این لنز تقریبا بدون استفاده بود.

دوربین اصلی این گوشی، لنز 50 مگاپیکسلی دارد که از نظر عددی، کمی نسبت به نسل پیشین خود پایین‌تر است اما این دلیل بر افت کیفیت دوربین اصلی گلکسی ای 54 نسبت به نسل های پیشین خود نیست.

لنز اولترا واید 12 مگاپیکسل، لنز ماکرو 5 مگاپیکسل و لنز دوربین سلفی 32 مگاپیکسل است.

عکسبرداری و فیلمبرداری، چه در نور زیاد و چه در نور کم، با جزئیات و کیفیت بالا به ثبت می‌رسند.

شما می‌توانید این گوشی باکیفیت را با امکان خرید اقساطی گوشی فروشگاه موبایل7، خریداری کنید.

سامسونگ گلکسی a54

اسپیکر سامسونگ گلکسی A54

عملکرد اسپیکرهای گلکسی ای 54، شبثیه به نسل پیشین است.

سامسونگ گلکسی ای 54، دارای دو اسپیکر است که یکی در بخش زیرین و دیگری، همان اسپیکر خروجی صدای مخاطب است.

عملکرد اسپیکرهای این گوشی، کیفیت بالایی و حجم صدای بسیار خوبی دارد و از تعادل صدای فوق العاده‌ای، بویژه در هنگام انجام بازی و تماشای فیلم، برخوردار است

از نظر اسپیکر، گلکسی ای 54، نسبت به بسیاری از رقبای خود بهتر عمل می‌کند.

امنیت سامسونگ گلکسی A54

گلکسی ای 54، از سنسور اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره بهره‌مند است.

قابلیت تشخیص چهره گلکسی ای 54 نیز عملکرد خوبی دارد و حتی در نور کم نیز چهرۀ شما را به خوبی تشخیص می‌دهد.

سنسور اثر انگشت، در صفحه نمایش قرار دارد و از عملکرد خوبی و بدون خطا برخوردار است. نکتۀ منفی سنسور اثر انگشت این گوشی، این است که سرعت تشخیص اثر انگشت آن نسبت به رقیبانی همچون شیائومی 13 لایت، کمی پایین‌تر است.

سخت افزار سامسونگ گلکسی ای 54

سخت افزار سامسونگ گلکسی A54

در ساخت سامسونگ گلکسی ای 54، از چیپست اگزینوس 1380 استفاده شده‌است که نسبت به گوشی های پیشین، قدرتمندتر است. این قدرتمندی را در استفاده از این گوشی به خوبی درک خواهید کرد. جالب است بدانید که این چیپست، توانایی اجرای بازی در طولانی مدت، بدون ایجاد لگ و افت فریم را دارد. از طرفی، مدیریت حرارتی این گوشی نیز بسیار عالی است و در استفادۀ سنگین، خیلی داغ نمی‌کند.

حافظه و رم

این گوشی در 4 نسخه رم 6 با حافظه داخلی 128 گیگابایت، رم 8 با حافظه داخلی 128 گیگابایت، رم 6 با حافظه داخلی 256 و رم 8 با حافظه داخلی 256 گیگابایت در بازار موجود است.

خوشبختانه امکان استفاده از کارت حافظۀ خارجی در این گوشی وجود دارد.

نرم افزار سامسونگ گلکسی A54

گلکسی ای 54، دارای اندروید نسخۀ 13 و رابط کاربری ONE UI 51 است. سامسونگ اعلام کرده که این گوشی، تا 4 سال آپدیت دریافت خواهد کرد.

شرکت سامسونگ در 2 سال گذشته، با ارائۀ آپدیت‌ به گوشی های میان رده و پایین ردۀ خود، نشان داده که در بحث آپدیت‌های گوشی، به قول خود پایبند است و گوشی های دیگر خود را فراموش نمی‌کند.

جمع‌بندی

طراحی گلکسی ای 54، به پرچمداران سامسونگ بسیار نزدیک است. صفحه نمایش این گوشی، فوق العاده باکیفیت است و باتری آن نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. دوربین گلکسی ای 54، نسبت به رقبای خود بهتر است و سخت افزار آن نیز، برای برنامه‌های سنگینی مانند بازی، مناسب است.

از طرفی، سرعت شارژ کامل گلکسی ای 54، نسبت به رقبای خود کمتر است، حاشیه‌های صفحه نمایش زیاد است و از نظر خوش‌دستی، از رقبا شکست می‌خورد، از شارژ سریع و بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند و آداپتور شارژ داخل جعبۀ گوشی نیست.

در استفادۀ روزانه، این گوشی یک گزینۀ فوق العاده است و اگر به‌دنبال یک گوشی با قیمتی مناسب و عملکردی عالی برای کارهای روزانه می‌گردید، این گوشی یکی از بهترین پیشنهادات ما به شماست. این گوشی، با اسپیکر عالی، کیفیت بالا و صفحه نمایش بی‌نظیر خود، گزینۀ مناسبی برای گیمرها نیز می‌باشد.

در کل، اگر قصد خرید یک گوشی میان ردۀ خوب سامسونگ را داشته باشید، این گوشی یک انتخاب بسیار عالی و فوق العاده است. اما اگر برند برای شما اهمیت ندارد، میتوانید به رقبای این گوشی یعنی ردمی نوت 12 پرو پلاس، پوکو ایکس 5 پرو و مخصوصا شیائومی 13 لایت نیز فکر کنید.

شما می‌توانید هرکدام از این گوشی ها را بخواهید، با امکان خرید اقساطی گوشی فروشگاه موبایل7 خریداری کنید.

نظر شما درمورد سامسونگ گلکسی ای 54 چیست؟