بررسی شیائومی 14 اولترا
بررسی شیائومی 14 اولترا | پرچمدار جدید شیائومی

در تاریخ 22 فوریه 2024 مصادف با 5 اسفند 1402، شرکت شیائومی از پرچمدار جدید خود یعنی شیائومی 14 اولترا رونمایی کرد. با عرضۀ شیائومی 14 اولترا در بازارهای جهانی، کار برای پرچمداران دیگر شرکت‌ها، بویژه گلکسی اس 24 اولترا سخت شد.

بسیاری ممکن است با خود فکر کنند که شیائومی 14 اولترا، توان رقابت با پرچمداران دیگر شرکت‌های سازندۀ گوشی های هوشمند را ندارد. درست است که پرچمدار پیشین شیائومی، یعنی شیائومی 13 اولترا نتوانست در بازارهای جهانی سر و صدای زیادی به پا کند، اما به‌طور حتم، شیائومی 14 اولترا قرار است طوفان به پا کند.

با موبایل7 همراه باشید تا با این پرچمدار جذاب بیشتر آشنا شوید.

بررسی شیائومی 14 اولترا

شرکت شیائومی، بهترین‌ مهندس‌ها را برای ساخت پرچمدار جدید خود به کار برده‌است که این امر، از همان ابتدا که گوشی را در دست می‌گیرید، به‌صورت کامل مشهود است.

بررسی طراحی شیائومی 14 اولترا

طراحی شیائومی 14 اولترا

امسال، شرکت‌های چینی به استفاده از متریال بسیار خوبی برای ساخت گوشی های خود روی آورده‌اند. این امر، جذابیت گوشی های چینی را دو برابر کرده‌است.

قاب پشتی

شرکت شیائومی از دو قاب چرم و شیشه در ساخت قاب پشتی شیائومی 14 اولترا استفاده کرده است. قاب پشتی چرم شیائومی 14 اولترا، شبیه همان چرمی است که در ردمی نوت 13 پرو پلاس استفاده شده بود؛ با این تفاوت که قاب چرم شیائومی 14 اولترا، حس و حال طبیعی‌تری را به مخاطب خود منتقل می‌کند.

دوام و ماندگاری قاب پشتی بسیار عالی است؛ ساییده نمی‌شود و خط و خش روی آن ایجاد نمی‌شود. از طرفی، قاب پشتی شیائومی 14 اولترا دیر کثیف می‌شود زیرا توسط مواد نانو محافظت می‌شود.

شیائومی 14 اولترا، در چهار رنگ جذاب سفید، خاکستری و مشکی با بدنۀ چرمی و رنگ آبی با بدنۀ شیشه‌ای در بازار موجود است.

فریم

هنگامی که شیائومی 14 اولترا را در دست می‌گیرید، یکی از اولین بخش‌هایی که نظر شما را جلب می‌کند، فریم دستگاه است.

فریم شیائومی 14 اولترا، از جنس آلومینیوم مات ساخته شده‌است که بخشی از آن، بر روی قاب پشتی دستگاه قرار دارد. شیائومی مدعی است که آلومینیوم به کار رفته در فریم شیائومی 14 اولترا، آلومینیومی است که مقاومت بیشتری نسبت به فریم‌های آلومینیومی دیگر دارد. به همین دلیل، شرکت شیائومی اذعان دارد که به جهت افزایش مقاومت دستگاه، بخشی از فریم شیائومی 14 اولترا را بر روی قاب پشتی قرار داده است.

بررسی وزن، ابعاد و لنز شیائومی 14 اولترا

ابعاد و وزن

شیائومی 14 اولترا، گوشی سنگینی است که ضخامت زیادی نیز دارد. وزن این گوشی، بسته به جنس قاب پشتی، بین 224.4 و 229.5 گرم متغیر است. ضخامت این گوشی نیز، 9.2 میلی‌متر است.

لنز

در بخش دوربین شیائومی 14 اولترا، خبری از جزیرۀ مستقل نیست. 4 لنز دوربین شیائومی 14 اولترا، همگی در یک قاب گرد بزرگ قرار دارند. از طرفی، در وسط این قاب گرد نام شرکت Leica درج شده‌است. شرکت شیائومی با درج نام شرکت Leica قصد داشته تا همکاری نزدیک خود را با این شرکت ساخت دوربین نشان دهد.

قاب گرد دوربین، بیرون‌زدگی زیاد و اغراق‌آمیزی دارد. می‌گوییم اغراق‌آمیز به این دلیل که لنزهای دوربین شیائومی 14 اولترا، همانند لنزهای دوربین گلکسی اس 24 اولترا است؛ اما در گلکسی اس 24 اولترا بیرون‌زدگی را تا این اندازه نمی‌بینیم. در حقیقت، شرکت شیائومی قصد داشته تا با بیرون‌زدگی اغراق‌آمیزی که قاب دوربین در شیائومی 14 اولترا ایجاد کرده، نشان دهد که این پرچمدار، یک گوشی دوربین محور است.

نتیجه‌گیری

شیائومی 14 اولترا، از نظر طراحی ارزش خرید بالایی دارد.

قاب پشتی چرمی این گوشی حس و حال طبیعی‌تری حتی نسبت به ردمی نوت 13 پرو پلاس به مخاطب منتقل می‌کند.

قاب دوربین جذاب شیائومی 14 اولترا، شما را یاد دوربین‌های دی اسلار می‌اندازد. شاید فکر کنید بیرون‌زدگی دوربین این گوشی، باعث عدم تعادل وزن در گوشی می‌شود که افرادی که با این گوشی کار کرده‌اند، گزارش دادند که اینطور نیست.

قاب دایره‌ای دوربین شیائومی 14 اولترا، شبیه به اوپو فایند ایکس 7 اولترا است. درست است که هنگامی که این دو گوشی را در دست می‌گیرید، بخشی از انگشتان شما بر روی قاب دوربین قرار می‌گیرد اما در این زمینه، تفاوتی میان این دو گوشی وجود دارد. هنگامی که در اوپو فایند ایکس 7 اولترا، دست شما بر روی قاب دوربین قرار می‌گیرد، شما مستقیما بر روی لنز تله فوتوی پریسکوپی این گوشی دست خواهید گذاشت در حالی که در شیائومی 14 اولترا، دست شما بر روی هیچکدام از لنزها نخواهد بود.

تنها ایرادی که می‌توان در بخش طراحی از شیائومی 14 اولترا گرفت، سنگینی آن است که در استفادۀ طولانی مدت، دست را اذیت می‌کند.

برای خرید شیائومی 14 اولترا، پیشنهاد می‌شود از امکان خرید اقساطی گوشی فروشگاه موبایل7 غافل نشوید.

صفحه نمایش شیائومی 14 اولترا

صفحه نمایش شیائومی 14 اولترا

شیائومی 14 اولترا از یک صفحه نمایش بزرگ 6.73 اینچی از نوع LTPO AMOLED پشتیبانی می‌کند و دارای محافظ صفحه‌ای از جنس شیلد گلس است. این محافظ صفحه ساختۀ خود شرکت شیائومی می‌باشد و شیائومی ادعا می‌کند که این محافظ صفحه، به مقاومت 10 برابری صفحه نمایش، نسبت به شیشۀ معمولی، می‌انجامد.

نمایشگر این گوشی، پنل 12 بیتی دارد که یعنی می‌تواند بیش از 68 میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد. از طرفی، این گوشی از استاندارد دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. فناوری دالبی ویژن که در سال 2014 توسط شرکت Dolby Laboratories معرفی شد، به منظور بهبود رنگ‌ها، روشنایی و کنتراست تصاویر، در محصولات الکترونیکی نظیر گوشی های هوشمند و تلویزیون، استفاده می‌شود.

یکی از نکات بسیار خوب دیگر صفحه نمایش شیائومی 14 اولترا، حاشیه‌های بسیار کم آن در چهار طرف است. دلیل حاشیۀ کم صفحه نمایش شیائومی 14 اولترا، حالت خمیدگی صفحه نمایش در چهار طرف آن است.

حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش این گوشی، 3000 نیت است.

نتیجه‌گیری

شیائومی 14 اولترا یک صفحه نمایش بسیار عالی دارد که می‌تواند محتواهایی با جزئیات زیاد و رنگ‌هایی بسیار نزدیک به واقعیت را برای مخاطب خود نمایش دهد. از طرفی، پشتیبانی از پنل 12 بیتی و قابلیت دالبی ویژن نیز بر کیفیت صفحه نمایش شیائومی 14 اولترا افزوده است.

حداکثر میزان روشنایی نمایشگر شیائومی 14 اولترا، نسبت به برخی رقبا کمی کمتر است؛ با این وجود، صفحه نمایش این گوشی محتوایی کاملا واضح را در زیر نور خورشید به مخاطب خود نمایش می‌دهد.

دوربین شیائومی 14 اولترا

دوربین شیائومی 14 اولترا

شاید بتوان گفت مهمترین نقطه قوت شیائومی 14 اولترا، دوربین‌های آن است.

دوربین پشتی

این گوشی، 4 لنز در بخش پشتی دارد که تمامی آن‌ها از سنسور 50 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند.

لنز اصلی 23 میلی‌متری، دارای قابلیت فوکوس خودکار چندمحوره با تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری و همچنین، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر می‌باشد. از طرفی، لنز اصلی دیافراگم متغیری بین f1.63 و f4 دارد که به صورت دستی و خودکار قابل تنظیم است. لنز اصلی شیائومی 14 اولترا، کیفیت بسیار خوبی دارد و عکس‌هایی با رنگ‌های بسیار چشم‌نواز و با جزئیات بالا را به ثبت می‌رساند.

لنز اولترا واید 12 میلی‌متری، پوشش 122 درجه‌ای دارد و از قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

لنز تله فوتوی 75 میلی‌متری، همانند لنز اولترا واید دارای قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز است. همچنین، این لنز تله فوتو دارای قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و بزرگ‌نمایی 3.2 برابری نیز می‌باشد. این لنز، تصاویر پرترۀ بسیار خوبی را ثبت می‌کند.

لنز تله فوتوی پریسکوپی 120 میلی‌متری نیز، همان قابلیت‌های لنز تله فوتوی 75 میلی‌متری را دارد با این تفاوت که بزرگ‌نمایی لنز تله فوتوی پریسکوپی، اپتیکال 5 برابری است.

دوربین سلفی

دوربین سلفی شیائومی 14 اولترا، سنسور 32 مگاپیکسلی دارد که در عکسبرداری و فیلمبرداری، عملکرد بسیار خوبی دارد.

نتیجه‌گیری

همانطور که پیش‌تر گفته شد، شیائومی 14 اولترا یک گوشی دوربین محور است. دوربین اصلی شیائومی 14 اولترا، یک دوربین فوق‌العاده است. عکس‌هایی که توسط شیائومی 14 اولترا گرفته می‌شوند، بسیار باکیفیت، چشم‌نواز و نزدیک به واقعیت هستند و این موضوع، تمامی لنزهای دوربین را در برمی‌گیرد.

در نور شب نیز جزئیات و رنگ‌های بسیار خوبی توسط دوربین‌های شیائومی 14 اولترا ثبت می‌شود.

برای خرید شیائومی 14 اولترا، پیشنهاد می‌شود از امکان خرید اقساطی گوشی فروشگاه موبایل7 استفاده کنید ضمن خرید زودهنگام، از تورم نیز در امان باشید.

باتری شیائومی 14 اولترا

باتری شیائومی 14 اولترا

شیائومی 14 اولترا، یک باتری با ظرفیت 5300 میلی‌آمپر ساعت دارد که از شارژ سریع 90 واتی با سیم و شارژ سریع 80 واتی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

این گوشی با شارژ با سیم در 35 دقیقه و با شارژ بی‌سیم در 50 دقیقه به شارژ 100 درصد می‌رسد.

نتیجه‌گیری

باتری شیائومی 14 اولترا، دوام بسیار خوبی دارد و در استفادۀ سنگین، یک روز کامل دوام می‌آورد. دوام باتری به اندازه‌ای است که در یک ساعت بازی کال آف دیوتی، تنها 20 درصد از شارژ باتری کاسته می‌شود که برای پرچمداری با چنین کیفیت صفحه نمایشی، بسیار عالی است.

نکتۀ جالب دیگری که درمورد بخش باتری این گوشی وجود دارد، شارژ سریع بی‌سیم 80 واتی آن است. این احتمال وجود دارد که در سال آینده، شاهد تولید شارژر بی‌سیم قوی‌تری نسبت به شارژر با سیم در شرکت شیائومی باشیم.

نرم افزار شیائومی 14 اولترا

نرم افزار شیائومی 14 اولترا

شرکت شیائومی، از سیستم عامل Hyper OS بر پایۀ اندروید 14 بر روی شیائومی 14 اولترا استفاده کرده‌است. هایپر او اس، سیستم عامل جدید شرکت شیائومی است که بر پایۀ اندروید است اما ظاهری شبیه به IOS دارد.

برای آشنایی بیشتر با این سیستم عامل، پیشنهاد می‌شود مقالۀ بررسی قابلیت های جذاب سیستم عامل Hyper OS را مطالعه بفرمایید.

 سخت افزار شیائومی 14 اولترا

در ساخت شیائومی 14 اولترا از چیپست دراگون 8 نسل 3 استفاده شده که قوی‌ترین تراشۀ شرکت کوالکام تا به امروز است.

از طرفی، کنترل حرارتی این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد. درواقع، سیستم خنک‌کنندۀ این گوشی، یک سیستم خنک‌کنندۀ دو کاناله است که یک مدار جداگانه برای دوربین دارد. از این رو، هنگامی که برای طولانی مدت مشغول فیلمبرداری باشید، شیائومی 14 اولترا برخلاف پرچمدارانی همچون گلکسی اس 24 اولترا، داغ نخواهد کرد.

حافظه و رم

شیائومی 14 اولترا در 3 حافظۀ رم 12 با حافظۀ داخلی 256 گیگابایت، رم 16 با حافظۀ داخلی 512 گیگابایت و رم 16 گیگابایت با حافظۀ داخلی 1 ترابایت در بازار موجود است.

توجه داشته باشید که بر روی این گوشی، نمی‌توان از کارت حافظۀ خارجی استفاده کرد.

اسپیکر شیائومی 14 اولترا

اسپیکر شیائومی 14 اولترا

شیائومی 14 اولترا، دارای اسپیکر استریو است که یکی در بخش پایینی و دیگری در بخش بالایی گوشی قرار دارد. اسپیکرهای این گوشی، بسیار قدرتمند است و بلندی صدای فوق‌العاده زیادی دارد. همچنین، اسپیکرهای شیائومی 14 اولترا در پخش جزئیات صدا، عملکرد خوبی دارد.

امنیت شیائومی 14 اولترا

شیائومی 14 اولترا از قابلیت سنسور اثر انگشت و تشخیص چهره بهره‌مند است. سنسور اثر انگشت این گوشی، بر روی صفحه نمایش تعبیه شده و از سرعت و دقت بسیار بالایی برخوردار است.

قابلیت تشخیص چهرۀ شیائومی 14 اولترا نیز حتی در نور کم، برخلاف برخی پرچمداران، عملکرد خوبی دارد.

ختم کلام

شیائومی 14 اولترا، پرچمداری است که برخلاف نسل پیشین خود انتظار می‌رود سر و صدای زیادی را در بازارهای جهانی به پا کند.

همانطور که از یک پرچمدار انتظار می‌رود، شیائومی 14 اولترا در تمامی بخش‌ها بسیار خوب عمل کرده‌است و ارزش خرید بالایی دارد. شاید بتواند گفت در برخی زمینه‌ها، ارزش خرید شیائومی 14 اولترا حتی بیشتر از سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا است.

برای خرید شیائومی 14 اولترا، پیشنهاد می‌شود از امکان خرید اقساطی گوشی فروشگاه موبایل7 استفاده کنید ضمن خرید زودهنگام، از تورم نیز در امان باشید.

نظر شما در خصوص شیائومی 14 اولترا چیست؟ آیا این گوشی می‌تواند سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا را شکست دهد؟