SE 2020
گوشی آیفون SE 2020 چه مزیت هایی دارد ؟

آیفون SE 2020  دارای کاربرد های مختلفی می باشد. شرکت اپل هرساله از آیفون‌های جدید خود در شهریورماه رونمایی می‌کند؛ گوشی های آیفون باقیمت‌های نسبتاً بالا روانه بازار می‌شود، اما این بار اپل سعی دارد با رونمایی از آیفون SE2020 به قیمت 400 دلار یک گوشی کامپکت با سخت‌افزار قدرتمند و نزدیک به گوشی های پرچم ‌دار عالی را روانه بازار کند.

محتویات داخل جعبه

یک شارژر 5 واتی به همراه ایرپاد مخصوص آیفون و یک عدد کابل لایتنینگ دیده می‌شود. همچنین یک سوزن برای درگاه سیم‌کارت در جعبه است. گوشی آیفون SE 2020 از شارژ سریع USB PD تا توان حداکثر 18 وات و شارژ بی‌سیم (حداکثر ۸ وات) پشتیبانی می‌کند.

طراحی آیفون SE 2020

گوشی آیفون SE 2020 از زبان طراحی آیفون 8 الهام گرفته است که برای سال 2020 کمی عجیب به نظر می‌رسد. در قسمت جلوی این دستگاه صفحه‌نمایش 4.7 اینچ با حاشیه زیاد، تاچ ایدی به‌عنوان اثرانگشت و دوربین سلفی در قسمت بالایی وجود دارد . این گوشی دارای گواهینامه IP67 برای مقاومت نسبت به آب و گردوغبار است و با سه رنگ قرمز، مشکی و سفید عرضه‌شده است. در قسمت پشتی این گوشی لوگوی اپل و دوربین تکی به همراه فلش LED مشاهده می‌شود. بدنه پشت این دستگاه از شیشه با محافظ گوریلا گلس و فریم دور این گوشی از آلومینیوم ساخته‌شده. وزن این دستگاه معادل 148 گرم میباشدویکی از سبک‌ترین وخوشدست‌ترین گوشی‌های حال بازار است. سایز صفحه‌نمایش 4.7 اینچی با پنل IPS LCD از نوع Retina ساخته‌شده است.
در قسمت چپ این دستگاه دکمه سوییچ سایلنت، ولوم صدا، در قسمت پایین این دستگاه پورت لایتنینگ و خروجی صدا قرارگرفته شده است. همچنین در قسمت راست این دستگاه دکمه پاور و درگاه سیم‌کارت تبعیه شده است.

نمایشگر آیفون SE 2020

این گوشی یک صفحه‌نمایش 4.7 اینچی از پنل IPS LCD رتینا با رزولوشن 750 * 1334 پیکسل و نسبت تصویر 16:9 دارد و همچنین ابعاد این گوشی ۱۳۸.۴ در ۶۷.۳ در ۷.۳ است. از نکات مهم دیگر این صفحه‌نمایش می‌توان به HDR 10 اشاره کرد اما وضوح کافی ندارد. حداکثر روشنایی آیفون SE 2020 در زیر نور آفتاب بسیار رضایت‌بخش است و در قابلیت True Tone را می‌توان آن را شخصی‌سازی کرد.

آیفون SE 2020 

 

دوربین آیفون SE 2020

دوربین این گوشی از یک حسگر 12 مگا پیکسلی با سنسور سونی و گشودگی دیافراگم 1.8 باقابلیت OIS (لرزش گیر اپتیکال) بهره می‌برد که کیفیت عکاسی با این گوشی رو دوچندان می‌کند. عکس‌های ثبت‌شده با آیفون SE 2020 طبق سایت اپل از کیفیت خیلی خوبی برخوردار هستند ولی اپل به خاطر قیمت پایین این گوشی از لنزهای ماکرو، عکاسی خیلی عریض و حالت شب استفاده نکرده.
دوربین این گوشی می‌تواند با رزولوشن 4k با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه همراه باکیفیت صدای استریو و حالت HDR فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی این گوشی همانند آیفون 8 از 7 مگاپیسکل بهره می‌برد و توانایی فیلم‌برداری بارزولوشن 1080 را دارد. عکس‌های ثبت‌شده با دوربین سلفی آیفون SE 2020 بسیار رضایت‌بخش و از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

پردازنده آیفون SE 2020

یکی از مهم‌ترین بخش‌های آیفون SE 2020 پردازنده A13 بایونیک است که این تراشه قدرتمند را در پرچم‌دارهای سری آیفون 11 این شرکت دیده بودیم.
اپل برای این دستگاه از پردازنده شش هسته‌ای A13, چیپ گرافیکی چهار هسته‌ای به همراه 3 گیگ رم و سیستم‌عامل به‌روز شده iOS 13 استفاده کرده است که باید گفت ازلحاظ مالتی تسکینگ و بازی‌های سنگین این گوشی می‌تواند تمامی نیازهای شمارا برطرف کند. برای این دستگاه حافظه‌های داخلی 64, 128, 256 گیگابایت به همراه 3 گیگ رم در نظر گرفته‌شده است.

باتری آیفون SE 2020

یکی از ضعف‌های بزرگ آیفون SE 2020 می‌توان به بخش باتری اشاره کرد که اپل برای این دستگاه یک باتری با توان 1821 میلی‌آمپر استفاده کرده است که برای یک روز کاری کافی نمی‌باشد. همچنین این دستگاه از شارژر بی سیم و شارژر سریع 18 واتی هم پشتیبانی می‌کند.

خروجی صدای اسپیکر ها
این گوشی دارای دو خروجی صدا می باشد یکی در پایین گوشی و دیگری در قسمت هدفون که کیفیت خروجی صدای اسپیکردرقسمت پایین این دستگاه مطلوب و متعادل به نظر می رسد. در تست صدا این گوشی نمره قابل خوبی را در قسمت بلندی صدا و باس اسپیکرها از سایت gsmarena توانست کسب کند.

اسپیکر آیفون SE2020

نکات قوت
وزن سبک و خوش‌دست
صفحه‌نمایش روشن و با کنتراست بالا
عملکرد تراشه A13
بلندگوهای استریو با صدای بلند
اثرانگشت کلاسیک تاچ ایدی
عکس‌های عالی در روز و عکس‌های مناسب در نور کم
قابلیت ضبط ویدیوی بسیار مناسب