پیکسل 8
گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو با قدرت هوش مصنوعی

پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو، سری‌های جدید گوشی‌های هوشمند گوگل هستند که همراه هوش مصنوعی طراحی شده‌اند. ترکیب این گوشی‌ها با هوش مصنوعی، باعث ایجاد تجربۀ مفیدتر و شخصی‌تر برای کاربر شده است. همچنین این گوشی‌ها با پشتیبانی از تراشۀ Google Tensor G3 و آپدیت‌های نرم‌افزاری مانند ارتقاء سیستم‌عامل اندروید، به‌روزرسانی‌های امنیتی و افزودن عملکردهای جدید، تا 7 سال، جذابیتشان دو چندان است.

طراحی بی‌نظیر 

اگرچه در نگاه اول به ظاهر گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو، تفاوت زیادی با سری‌های قبلی نمی‌بینید؛ اما این گوشی‌ها با ظرافت و قاب‌های فلزی، با از مواد بازیافتی طراحی شده‌اند. البته فراموش نکنید که در طراحی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو هم تفاوت‌هایی وجود دارد که در ادامه برای شما بیان می‌کنم.

طراحی گوگل پیکسل 8

گوشی پیکسل 8 نسبت به پیکسل 7، کوچک‌تر؛ اما با لبه‌های منحنی است؛ به همین دلیل در هنگام استفاده از آن، حس خوبی به شما منتقل می‌شود. همچنین وجود یک صفحه‌نمایش  6.2 اینچی با تکنولوژی Actua، در کنار وضوح بالا و افزایش 42 درصدی روشنایی نسبت به پیکسل 7، از دیگر ویژگی‌های قابل چشمگیر است. با کمی توجه هم متوجه می‌شوید که قاب پیکسل 8، از نوع فلز ساتن، همراه پشتی شیشه‌ای شفاف با رنگ‌های مشکی، خاکستری و گلبهی است.

پیکسل 8

طراحی گوگل پیکسل 8 پرو

از تفاوت‌های ظاهری پیکسل 8 پرو با پیکسل 8، رنگ و اندازۀ آن است. پیکسل 8 پرو با اندازۀ 6.7 اینچی، در کنار فناوری Super Actua، درخشان‌ترین نمایشگر را در بین گوشی‌های گوگل، عرضه می‌کند. درخشانی صفحه‌نمایش این گوشی به‌قدری است که به‌راحتی و بدون تغییر رنگ، در زیر نور خورشید، تصاویر را با کیفیت Ultra HDR به نمایش می‌گذارد. این گوشی به مانند پیکسل 8، دارای پشتی شیشه‌ای است؛ اما از نوع مات و با قابی از آلومینیوم صیقل‌یافته و در رنگ‌های مشکی، آبی و بژی.

از طرفی دیگر، در طراحی گوگل پیکسل 8 پرو، دو ویژگی کاربردی در نظر گرفته شده است، یکی سنسور دما اجسام و دیگری سنسور دمای بدن. سنسور دمای اجسام به شما این امکان را می‌دهد تا تنها با یک اسکن از آن جسم، متوجه دمای آن شوید، به عنوان مثال دمای روغن داخل تابه. سنسور دمای بدن هم به شما امکان اطلاع داشتن  از دمای بالا و پایین شما را فراهم می‌کند.

دوربین‌های قدرتمند 

از ویژگی‌های برجستۀ پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو، مربوط به دوربین‌های قدرتمندشان است. با استفاده از دوربین اصلی پیکسل 8 پرو می‌توان در هر موقعیتی حتی با نور کم، عکاسی کرد، زیرا نسبت به نور حساسیت بیشتری دارد. همچنین به دلیل بهره‌گیری از لنز اولتراواید بزرگ‌تر، حالت فوکوس آن دقیق‌تر شده است که امکان عکاسی ماکرو را برای کاربران فراهم کرده است.

پشتیبانی از زوم اپتیکال 10 برابری برای کیفیت عکس‌ها نیز، از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی پیکسل 8 پرو است که علت آن جذب 56 درصدی نور بیشتر لنز تله‌فوتوی آن است. دوربین جلوی آن نیز بهبود یافته و به دلیل وجود قابلیت فوکوس خودکار، سلفی‌های باکیفیت‌تری ارائه می‌دهد.

دوربین اصلی پیکسل 8 نیز از همین قابلیت‌ها بهره می‌برد و تنها تفاوت آن با مدل پرو، وجود یک لنز فوق عریض جدید با پشتیبانی از عکاسی ماکرو است.

بهبود اپلیکیشن camera

بازطراحی اپلیکیشن دوربین همراه با یک رابط بصری، باعث بهبود بیشتر در عکاسی با دوربین‌های سری 8 پیکسل شده است. همچنین از ویژگی Pro Controls پشتیبانی می‌کند که نتیجۀ این ویژگی‌ها، کنترل بیشتر و خلاقانه‌تر همراه با افزایش سرعت عکاسی و فیلم‌برداری است.

ویژگی Best Take دوربین

قابلیتی است که با ترکیب چندین عکس، یک عکس جذاب را امکان‌پذیر کرده است. به‌عنوان مثال، اگر تمام افراد در هنگام عکاسی به دوربین نگاه کرده باشند، با قابلیت Best Take، می‌توان آن را تغییر داد تا ظاهر تمام افراد داخل عکس بهترین شود.

ویژگی Magic Editor دوربین

گوگل بیخیال هوش مصنوعی در عکاسی نشده است و با اضافه کردن Magic Editor، تنها با چند ضربه، جا‌به‌جایی سوژه‌ها و اندازه‌هایشان را امکان‌پذیر کرده است. با این ویژگی و تنظیمات پیش فرض نیز کاربران می‌توانند پس‌زمینه‌های پاپ درست کنند.

ویژگی Audio Magic Eraser دوربین

یکی از دردسرهایی که در هنگام فیلم‌برداری ممکن است با آن مواجه شوید، وجود صداهای اضافی مانند صدای باد است. با استفاده از ویژگی Audio Magic Eraser در پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو، شما می‌توانید صداها را از هم مجزا کنید و صدای مورد نظر را کم یا حذف کنید.

ویژگی Video Boost دوربین

ویژگی جذاب Video Boost نیز تهیۀ ویدئو را برای شما آسان کرده است. با این ویژگی شما می‌توانید هر آنچه از رنگ، نور و… را در  تغییر دهید و در کنار قابلیت Night Sight Video، در نور کم با بهترین کیفیت، ویدئو بگیرید.

دیگر قابلیت‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو

از قابلیت‌های شگفت‌انگیز دیگر این گوشی‌ها مربوط به جستجو در وب است که امکان خواندن صفحات وب را در زمان کم‌تر؛ اما دقیق‌ترین را فراهم کرده است.

قابلیت Summarize

این ویژگی، محتوای صفحات وب را به‌صورت خلاصه، نکات کلیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا یک محتوا را در یک زمان کوتاه‌تر مطالعه کنید. همچنین قابلیت خواندن محتوا و مقالات را دارد که باعث می‌شود تا در حال حرکت هم محتوا را گوش دهید. از طرفی دیگر، امکان ترجمۀ محتوا را برای شما هم فراهم کرده است.

درک گفتار انسانی بهتر 

بهبود قابلیت درک گفتار انسانی در پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو، باعث شده که حتی در صورت مکث کردن شما در هنگام حرف زدن، مشکلی پیش نیاید و برای پاسخ‌دهی تا انتهای حرف شما صبر کند. ویژگی که به شما در تایپ، ویرایش و ارسال سریع پیام‌ها با چندین زبان کمک خواهد کرد.

قابلیت Call Screen

هوش مصنوعی به کمک قابلیت Call Screen آمده است تا تماس‌های شما را براساس تمایل به پاسخ‌دهی و عدم پاسخ‌دهی جدا کند. پاسخگویی به تماس‌های صوتی به صورت طبیعی‌تر و پاسخگویی متنی سریع به تماس‌های ساده برای مواردی مانند تأیید قرار ملاقات، تنها با یک ضربه از ویژگی‌های این قابلیت است.

به‌روزرسانی برای حفظ امنیت و اطلاعات شخصی شما 

ترکیب تراشۀ Google Tensor G3 پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو با پردازندۀ Titan M2، امنیت و حریم شخصی‌ این گوشی‌ها را افزایش داده است. به همین منظور، در برابر حملات پیچیده و مخرب ایمن هستند و اطلاعات شخصی شما را با انعطاف‌پذیری بیشتر حفظ می‌کنند. امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های بانکی و پرداخت نیز با ویژگی Face Unlock و بالاترین کلاس بیومتریک Android، فراهم شده است.

همچنین این گوشی‌ها از ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های انحصاری با پشتیبانی 7 ساله از نرم‌افزارهای گوشی مانند ارتقاء سیستم‌عامل، به‌روزرسانی‌های امنیتی و افزودن عملکردهای جدید (Feature Drops)، بهره می‌برند.

باتری پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو

هوش مصنوعی در نظر گرفته شده در این گوشی‌ها، روی باتری آن‌ها نیز تأثیر گذاشته است. به همین دلیل، باتری پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو شامل ویژگی‌های زیر می‌شوند:

  • عمر باتری طولانی‌تر تا 24 ساعت
  • قابلیت شارژ سریع 30 وات و شارژ بی‌سیم 15 وات
  • بهره‌گیری از Extreme Battery Saver برای به حداقل رساندن مصرف باتری (72 ساعت)
  • ظرفیت باتری پیکسل 8 پرو تا 5050 میلی‌آمپر ساعت
  • ظرفیت باتری پیکسل 8 تا 4575 میلی‌آمپر ساعت

قیمت

گوشی‌های گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو، با توجه به سایت رسمی گوگل به ترتیب دارای قیمت‌های 699  و 999 دلار هستند که همراه یک کابل یک متری USB-C به USB-C و آداپتور Quick Switch به فروش می‌رسند.

جمع بندی

پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو، گوشی‌های هوشمند و جذاب گوگل هستند که جذابیت‌های زیادی را با تلفیق هوش مصنوعی به وجود آورده‌اند. در این مطلب ما هرآنچه را که نیاز بود، در مورد این گوشی نقد و بررسی کردیم. همچنین شما میتوانید این گوشی را بلافاصله پس از رسیدن به کشور عزیزمان از صفحه خرید اقساطی گوشی به صورت قسطی تهیه نمایید.