Z-Fold-5
هرآنچه درباره سامسونگ گلکسی زد فولد 5 می دانیم

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 5 تازه ترین نسخه از سری گوشی های تاشوی برند سامسونگ است که تمامی توجهات را به خود جلب کرده. کمپانی سامسونگ که طی سال های اخیر پیشرفت زیادی در زمینه گوشی های تاشو داشته، در سال 2023 نیز نسخه ای جدید از این سری جذاب را روانه بازار خواهد کرد. در ادامه با تاریخ انتشار، قابلیت ها و پیشرفت های گلکسی زد فولد 5 همراه شما هستیم.

بازار رقابتی، از چالش های پیش روی سامسونگ

با وجود اینکه برند سامسونگ جزو یکه تازها در زمینه ساخت گوشی های تاشو بوده است، امسال با یک بازار رقابتی و چالشی در این زمینه مواجه خواهد شد. چرا که کمپانی گوگل گوشی پیکسل فولد خود را در ماه ژوئن منتشر خواهد کرد و برند وان پلاس نیز به دنبال انتشار اولین گوشی تاشوی خود است. همچنین صحبت از ورود رقبای دیگری مانند هواوی و آنر نیز به گوش می رسد. باید منتظر ماند و دید که سامسونگ چگونه با معرفی گوشی تاشوی گلکسی زد فولد 5، این چالش را پشت سر می گذارد.

بررسی طراحی و ظاهر سامسونگ گلکسی زد فولد 5

با توجه به شایعات و تصاویری که در ماه ژانویه نشر پیدا کردند، انتظار می رود ظاهر گوشی Galaxy Z Fold 5 همانند ظاهر نسخه قبلی یعنی زد فولد 4 باشد. ظاهری که شامل یک صفحه نمایش باریک و صفحه نمایش تاشوی بدون حاشیه خواهد بود. اگرچه بسیاری از کاربران به دنبال صفحه نمایشی بزرگ تر و پهن تر بودند، به نظر نمی رسد که سامسونگ قصد ایجاد تغییرات ظاهری زیادی داشته باشد.

با اینحال نشریه Smartprix ادعا می کند که ابعاد دستگاه افزایش داشته اما صفحه نمایش به شکل قبل باقی می ماند. همچنین در نسخه جدید گوشی های تاشوی سامسونگ، مشکل وجود فاصله هنگام بسته شدن گوشی وجود ندارد. چرا که کمپانی از مکانیزم قطره ای برای تا شدن استفاده خواهد کرد. این مکانیزم به جای ایجاد شکل U در هنگام تا شدن، شکل قطره ای را در انتهای محل خمیدگی ایجاد خواهد کرد.

علاوه بر تلاش برای بهتر تا شدن دستگاه، گلکسی زد فولد 5 به گواهی IP58 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار مجهز خواهد بود. این گواهی از رتبه قبلی برای گلکسی زد فولد و زد فلیپ 4 که IPX8 بود، بالاتر است. همچنین برای اولین بار گوشی های تاشوی سامسونگ گواهی رسمی در این زمینه دریافت می کنند.

samsung galaxy z fold 5

مشخصات گوشی تاشوی گلکسی زد فولد 5

انتظار می رود گلکسی زد فولد 5 با همان فرمول قبلی یک صفحه نمایش پوششی 6.2 اینچی و صفحه نمایش داخلی 7.6 اینچی ارائه شود. هردوی این صفحات احتمالا دارای پنل های AMOLED با پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی خواهند بود.

این امکان وجود دارد که سامسونگ از نسخه گلکسی پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2، همانند آنچه در سری گلکسی S23 مشاهده کردیم، استفاده کند تا کارآیی این وسیله بالاتر برود.

گفته می شود گوشی Galaxy Z Fold 5 مجهز به یک باتری 4,400 میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع 25W است. اگرچه این باتری همانند سری زد فولد 4 می باشد، انتظار می رود به دلیل پردازنده بهتر عمر بیشتری نیز داشته باشد.

اندروید 13 با نسخه One UI جدیدتر نیز از دیگر مشخصات این گوشی مورد انتظار خواهد بود. در شایعات گفته شده که سه رنگ اصلی بژ، مشکی و آبی کمرنگ برای زد فولد 5 در نظر گرفته شده است. با اینحال احتمال اضافه شدن رنگ های اختصاصی در وبسایت سامسونگ نیز وجود دارد.

بررسی دوربین گوشی Galaxy Z Fold 5

شایعات حاکی از آن است که همان تنظیمات دوربین سه‌گانه موجود در نسخه قبلی، در زد فولد 5 نیز حفظ خواهد شد. این سه دوربین شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی با پشتیبانی از زوم اپتیکال 3 برابر و دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض است. احتمالاً یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی بر روی صفحه نمایش پوششی اضافه خواهید شد و کیفیت دوربین 4 مگاپیکسلی زیر نمایشگر داخلی بهبود خواهد یافت.

تنظیمات دوربین گوشی های تاشوی سامسونگ در حد و اندازه پرچمدارهای دیگر آن نبود. همچنین دوربین زیر نمایشگر داخلی ضعف کیفیتی داشت و تنها برای تماس های ویدئویی مناسب بود. انتظار می رود در رونمایی گلکسی زد فولد 5 بهبود کیفیت را در این موارد شاهد باشیم.

تاریخ انتشار سامسونگ گلکسی زد فولد 5

با توجه به تازه ترین اطلاعات و شایعات، پیش بینی می شود که کمپانی سامسونگ هر دو گوشی های تاشوی خود یعنی گلکسی زد فولد 5 و فلیپ 5 را زودتر از همیشه معرفی کند. این برند معمولاً در هفته دوم ماه آگوست از گوشی های تاشو رونمایی می کرد.

امسال اما سامسونگ تصمیم دارد در مراسم Unpacked سئول که اواخر ماه جولای برگزار می شود، جدیدترین نسل از گوشی های تاشوی خود را منتشر کند. برخی علت این تصمیم را بازار رقابتی با پیکسل فولد برند گوگل می دانند که به زودی معرفی خواهد شد. شما می توانید از هم اکنون با خرید اقساطی گوشی زد فولد 5 بهترین اسمارت فون اندروید جهان را تهیه کنید.

کاربران چه انتظاری از گوشی Galaxy Z Fold 5 دارند؟

با وجود اینکه همچنان جزئیات این گوشی مخفی مانده، بسیاری از کاربران انتظار دارند برند سامسونگ گوشی تاشوی خود را در زمینه های زیر بهبود بخشیده باشد:

خط تای نامحسوس

یکی از بزرگ ترین مشکلات سری فولد سامسونگ خط تای قابل لمس و در دید آن هاست. با وجود گوشی های تاشویی مانند Honor Magic Vs و Xiaomi Mi Mix Fold، کاربران انتظار دارند که سامسونگ در این زمینه بهتر عمل کند.

عمر باتری بیشتر و شارژ سریع تر

از آنجایی که پرچمدارهای دیگر سامسونگ مانند Galaxy S23 Plus و Ultra در زمینه شارژ سریع پیشرفت کردند، انتظار می رود گلکسی زد فولد 5 نیز عمر باتری بیشتر و شارژی سریع تر داشته باشد.

پشتیبانی از قلم سری S

با وجود اینکه دو نسخه قبلی سری تاشو زد از قلم پشتیبانی می کردند، هیچ یک جایگاه مخصوص قلم نداشتند. همچنین کاربران علاقه دارند تا گوشی های تاشوی آن ها از قلم سری S نیز پشتیبانی کند.

شما چه انتظاراتی از گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 5 دارید؟ نظرات خود را برای بنویسید.