nintendo switch
نینتندو هیچ برنامه ای برای معرفی کنسول جدید در مراسم E3 2019 ندارد

همچنان شایعات و اخبار گوناگونی در زمینه ساخت و توسعه مدل ارزان‌تر کنسول بازی نینتندو سوییچ وجود دارد به‌گونه‌ای که به‌تازگی یک روزنامه معتبر ژاپنی به نام Nikkei خبری مبنی بر عرضه مدل ارزان‌تر و کوچک‌تر کنسول بازی نینتندو سوییچ در سال میلادی جاری منتشر کرده است.

جالب است بدانید که این خبر منتشر شده در روزنامه مذکور موجب شده است تا کمپانی نینتندو واکنش تندی به این خبر نشان دهد و آن را تکذیب کند. به‌گونه‌ای که کمپانی نینتندو طی مراسمی به‌طور رسمی اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای ساخت کنسول جدید نینتندو در سال میلادی جاری ندارد.

کنسول جدید نینتندو در راه نیست

 

nintendo switch

البته مدیرعامل این کمپانی علاقه خود را به طراحی و توسعه یک مدل ارزان‌تر و کوچک‌تر از کنسول بازی نینتندو سوییچ ابراز کرده است. بنابراین باوجود اینکه خبری از کنسولی کوچک‌تر از نینتندو در مراسم E3 نیست اما در آینده‌ای دور شاهد عرضه مدل کوچکتر این کنسول خواهیم بود.

نینتندو شرکت چندملیتی تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای است، که در سال ۱۸۸۹ در شهر کیوتو، ژاپن تأسیس شد. در آن زمان نینتندو کارت‌های بازی موسوم به هانافودا تولید می‌کرد. این شرکت مدتی به سرویس کرایه اتوموبیل و اجاره منزل روی آورد اما در نهایت فعالیت خود را روی بازی‌های کامپیوتری منحصر کرد. بازی‌های ماریو، پوکمون و افسانه زلدا از معروف‌ترین بازی‌های شرکت نینتندو هستند.

اکنون حدود ۱۲۶ سال از عمر شرکت نینتندو می‌گذرد و در این سال‌ها طرفداران زیادی در دنیا دارد که هیچ وقت بازی‌های این شرکت را از یاد نمی‌برند. نینتندو از معروفترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های بازی‌های کامپیوتری به‌شمار می‌آید و گفته می‌شود، سومین شرکت ارزشمند ژاپن می‌باشد. ارزش این شرکت ۸۵ میلیارد دلار آمریکا برآورد شده‌است. در واقع قدیمی‌ترین شرکت بازی‌سازی می‌باشد. چیزی که نینتندو را معروف کرد شخصیت دوست داشتنی سوپر ماریو بود.

منبع