image
معرفی 5 لپ تاپ میان رده جهت خرید هوشمندانه

در این مقاله، 5 مدل از بهترین لپ تاپ میان رده را معرفی می‌کنیم. اگر شما جزو کسانی هستید که بودجه محدودی برای خرید لپ تاپ دارید، یکی از بهترین گزینه‌هایی که در دسترس شما است، خرید هوشمندانه بهترین لپ تاپ میان ‌رده است. این دسته از لپ تاپ‌ها، با داشتن قابلیت‌های مناسب و همچنین هزینه‌ی پایین‌تر در مقایسه با لپ تاپ‌های رده بالا، برای انجام کارهای روزمره‌ی شما انتخاب بسیار مناسبی هستند.

لپ تاپ‌ میان ‌رده، به دلیل ویژگی‌ها و قیمت مناسب، برای کاربرانی که نیاز به لپ تاپ با کارکرد خوب دارند، گزینه‌ی مناسبی است. این لپ تاپ‌ها دارای پردازنده‌های میان‌رده از شرکت‌های بنام مثل  اینتل و AMD هستند. لپ‌تاپ‌های میان رده عملکرد بالایی را برای اجرای برنامه‌ها، از جمله برنامه‌های گرافیکی و بازی‌های سبک، فراهم می‌کنند.

فهرست مطالب:

  • لپ تاپ میان‌رده چیست؟
  • Victus 16-D0023DX، بهترین لپ تاپ میان رده ۲۰۲3
  • ASUS VivoBook Pro 15، بهترین لپ تاپ میان رده گیمینگ
  • Pavilion 14، بهترین لپ تاپ میان رده hp
  • VivoBook S14، بهترین لپ تاپ میان رده ایسوس
  • IdeaPad Flex 5i، بهترین لپ تاپ میان رده لنوو
  • قیمت لپ تاپ میان رده
  • برای خرید هوشمندانه لپ تاپ، به 8 نکته زیر توجه کنید

لپ تاپ میان‌رده چیست؟

لپ تاپ‌ میان رده، برای استفاده روزمره تولید می‌شود. لپ تاپ‌های میان رده، به خاطر داشتن قیمت مناسب و عملکرد قابل قبول، برای کاربری عمومی و روزمره، دانشجویی و بازی‌های سبک، ایده‌ال هستند. این لپ تاپ‌ها، با مشخصات و ویژگی‌هایی همچون صفحه‌نمایش با کیفیت، پردازنده‌ی قوی، حافظه‌ی داخلی مناسب، پورت‌های متنوع و… مناسب برای فعالیت‌های عمومی و روزانه هستند.

بنابراین، لپ‌تاپ‌ میان‌رده مناسب کاربرانی است که به دنبال یک دستگاه با کارایی و عملکرد خوب هستند  اما نمی‌خواهند برای خرید دستگاه پول زیادی بپردازند. با توجه به گسترده‌بودن استفاده از این لپ تاپ‌ها، تعداد زیادی از برندها و شرکت‌ها، لپ تاپ‌های میان رده را تولید می‌کنند. ما در این مقاله چند نمونه از بهترین لپ تاپ میان رده را برای یک خرید هوشمندانه به شما پیشنهاد می‌دهیم.

لپ تاپ میان رده

 Victus 16-D0023DX، بهترین لپ تاپ میان رده ۲۰۲3

Victus 16-D0023DX با سی پی یو (CPU) Core i5-1400H و کارت گرافیک RTX 3050 به بازار عرضه شده است. حافظه  RAM 8 گیگابایت و حافظه داخلی 256 گیگابایتی SSD از دیگر خصوصیات و مشخصه‌های این لپ تاپ میان رده است. لپ تاپ Victus 16-D0023DX با داشتن نمایشگر FULL HD 16.1 اینچی، تصویر بسیار واضح و شفافی را ارائه می‌کند.

لپ تاپ میان رده

ASUS VivoBook Pro 15، بهترین لپ تاپ میان رده گیمینگ

اگر قصد خرید لپ تاپ میان رده گیمینگ را دارید که قیمت مناسبی نیز داشته باشد ASUS VivoBook Pro 15 بهترین انتخاب برای شما است. این لپ تاپ با دارا بودن امکاناتی همچون نسل یازدهم اینتل Core i5-11300H، گرافیک GTX 1650  با حافظه 4 گیگابایتGDDR6   و برخورداری از رم 16 گیگابایت DDR4 امکان انجام بازی‌های گرافیکی رده بالا را مهیا کرده است. نمایشگر OLED با  وضوح تصویر (رزولوشن) 1920 × 1080 و سرعت به روزرسانی 60 هرتز لپ تاپ VivoBook Pro 15، به شما امکان می‌دهد تا تصاویر با کیفیتی را مشاهده کنید.

لپ تاپ میان رده

Pavilion 14، بهترین لپ تاپ میان رده hp

Pavilion 14 دارای پردازنده ((CPU Core i5-1135G7، کارت گرافیک Intel iris XE و نمایشگر 14 اینچ است. این مدل لپ تاپ با حافظه رم (RAM) 16 گیگابایت و حافظه داخلی 512 گیگابایت SSD روانه بازار شده است. ضمن اینکه، می‌توانید لپ تاپ Pavilion 14 را با گرافیک  2 گیگابایت nvidia MX450 تنظیم کنید و برای بازی‌های سطح متوسط استفاده نمایید.

لپ تاپ میان رده

 VivoBook S14، بهترین لپ تاپ میان رده ایسوس

لپ تاپ میان رده VivoBook S14 دارای سی پی یو Core i5-1135G7، کارت گرافیک Intel Iris Xe و RAM 8 گیگابایت است. این لپ تاپ به دلیل برخورداری از بدنه‌ی باریک و سبک، خرید هوشمندانه برای کاربرانی است که به دنبال یک لپ تاپ سبک و قابل حمل هستند. لپ تاپ  VivoBook S14نمایشگر 14 اینچی full hd دارد. اگر برای خرید لپ تاپ محدودیت بودجه دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم، این لپ تاپ را در لیست خرید خود قرار دهید چون قرار نیست هزینه زیادی صرف خرید آن کنید.

لپ تاپ میان رده

 IdeaPad Flex 5i، بهترین لپ تاپ میان رده لنوو

IdeaPad Flex 5i در ردیف بهترین لپ تاپ میان رده است که دارای سی پی یو نسل 11 اینتل است. همچنین، RAM لپ تاپ 8 گیگابایت و حافظه داخلی آن 512 گیگابایت SSD است. IdeaPad Flex 5iدارای کارت گرافیک NVIDIA GeForce MX450 است که برای اجرای بازی‌های سبک و اجرای برنامه‌های گرافیکی مناسب است.

لپ تاپ میان رده

قیمت لپ تاپ میان رده

با توجه به تغییرات روزانه‌ای که در قیمت‌ کالاهای مختلف شاهد هستیم، نمی‌توان قیمت ثابتی برای لپ تاپ میان رده در نظر گرفت. بنابراین، شما باید به قیمت روز کالا توجه داشته باشید.علاوه بر این، قیمت لپ تاپ میان‌ رده متفاوت است و با توجه به خصوصیات و مشخصات فنی آن‌ها، می‌تواند در نرخ قیمتی متفاوتی به فروش برسد.

برای خرید هوشمندانه لپ تاپ میان ‌رده، بهتر است به مقایسه قیمت و مشخصات مختلف لپ تاپ‌ها بپردازید. در آخر نیز، با توجه به نیازهای خود و بودجه‌ی موجود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای اینکه از قیمت روز لپ تاپ مطلع شوید، به دسته‌بندی لپ تاپ و کامپیوتر در سایت موبایل 7 مراجعه کنید. و همچنین جهت خرید اقساطی گوشی به این صفحه مراجعه کنید.

برای خرید هوشمندانه لپ تاپ، به 8 نکته زیر توجه کنید

1. نیازهای خود را تعیین کنید: برای خرید هوشمندانه لپ ‌تاپ میان ‌رده، ابتدا باید نیازهای خود را مشخص کنید. مثلا،  اگر  لپ تاپ را برای انجام کارهای عادی و روزانه می‌خواهید، خرید لپ تاپ های میان رده مناسب هستند. اگر دانشجوی علوم کامپیوتری هستید، ممکن است به لپ تاپ با پردازنده قوی و حافظه بالا نیاز داشته باشید.

2. برند و کیفیت: بررسی و  ارزیابی برند سازنده و کیفیت لپ‌تاپ بسیار با اهمیت است. برندهای معروف مثل Dell، Lenovo و Asus لپ‌تاپ‌های درجه یک را روانه بازار می‌کنند.

3. پردازنده: پردازنده یکی از مهم‌ترین اجزای لپ‌تاپ است. لازم است هنگام خرید به نوع پردازنده و سری آن توجه کنید.

4. حافظه RAM و حافظه داخلی: توجه به میزان حافظه رم و حافظه داخلی ضروری است. اگر از حداقل 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی برای لپ تاپ استفاده کنید، بهتر است.

5. کارت گرافیک: اگر استفاده زیادی از بازی یا نرم‌افزارهای گرافیکی می‌کنید، لازم است به نوع کارت گرافیک توجه کنید. کارت‌های گرافیک NVIDIA و AMD  از پرکاربردترین کارت‌های گرافیک هستند.