gsmarena 002 3
مشخصات هواوی نوا 5 لو رفت

هواوی نوا 5، یکی از محصولات تازه این شرکت چینی می باشد که گویا به زودی قرار است که روانه بازار شود. به این منظور اخیرا مشخصات و تصاویری از قاب آن از طریق رسانه ها به بیرون منتشر کرده و این موضوع خبر از آن می دهد که در آینده نزدیک شاهد رونمایی از این محصول خواهیم بود.

اگر کمی به گذشته نگاه کنیم، متوجه می شویم که نسخه سوم از گوشی هوشمند نوا در ماه جولای به بازار عرضه شده است و با توجه به این موضوع زیاد دور انتظار نخواهد بود که به همین زودی ها، نوا 5 نیز به کاربران معرفی شود. تصاویری که در طی گزارش های جدید منتشر شده است، نشان می دهد که به احتمال زیاد هواوی در این گوشی هوشمند از یک سیستم دوربین سه گانه استفاده خواهد کرد. از طرفی نیز در پنل پشتی نوا 5 اثری از حسگر اثرانگشت نبوده و یحتمل این سنسور در زیر نمایشگر جای خواهد گرفت.

افشا اطلاعات نوا 5 هوآوی

gsmarena 002 3

همچنین این تصاویر خبر از آن می دهد که در این محصول شاهد حضور جک 3.5 میلی متری هدفون خواهیم بود و در بخش پایینی این قاب، خروجی پورت microUSB به همراه حفره های اسپیکر دیده می شود. این افشاگر علاوه بر حضور دوربین سه گانه، خبر از وجود فناوری شارژ سریع 40 واتی نیز داده است، در این صورت نوا 5 با داشتن چنین ویژگی هایی، شباهت هایی زیادی به پی 30 پرو پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این، از گذشته این اطلاعات را داشتیم که نوا 5 هواوی به تراشه کایرین 980 تولید این شرکت مجهز شده و با شماره مدل های AL10 / TL10 تولید می شود. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش 6.39 اینیچی از AMOLED بوده که وضوح تصویر فول اچ دی پلاس را می تواند ارائه کند. در پنل جلویی دستگاه نیز دوربین سلفی درون یک بریدگی یا ناچ قطره ای قرار گرفته است. شایعات موجود در بازار می گویند که دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی این دستگاه با سنسور سونی  IMX576 ساخته می شود.

گفتنی است که برای ایجاد دوربین سه گانه دستگاه از سنسورهای 48 مگاپیکسلی، 12.3 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و ToF را روی پنل پشتی استفاده شده و برای تامین انرژی موردنیاز این محصول یک باتری با ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که هنوز هیچ اطلاعاتی درباره زمان و قیمت و حتی مدل های نوا 5 به بیرون درز پیدا کرده است.

منبع