1
قطع برق تاسیسات توشیبا و وسترن دیجیتال و از دست دادن داده بزرگ

خبرهای بدست آمده از شرکت های توشیبا و وسترن دیجیتال حاکی از آن است که به دنبال یک قطعی کوتاه مدت بخش از فضای ذخیره سازی این شرکت ها از بین رفته است. این دو شرکت در روز جمعه اعلام کردند که در پی یک قطعی بدون برنامه در تاریخ 15 ژوئن 2019 در استان یوکایچی ژاپن به برخی از تاسیسات توشیبا مموری و وسترن دیجیتال اثراتی وارد شده است و به همین دلیل در حال حاظر این تاسیسات که به بخش تولیدی مجموعه مرتبط می باشد، عملیات خود را متوقف کرده اند و پیش بینی می شود که فعالیت های گذشته تا اواسط ژویه از سر گرفته شود.

شرکت وسترن دیجیتال با ارائه بیانه ای اعلام کرده است که قطعی 13 دقیقه ای برق در تاریخ قید شده، تاثیرات بزرگی را بر روی تجهیزات تولید و ویفرهایی که در پروسه تولید قرار داشته اند وارد کرده است. اما بد نیست بدانید که ویفر به صفحه سیلیکونی که در حین روند ساخت، تراشه ‌ها روی آن ساخته می‌ شوند، گفته می شود. به این ترتیب وسترن دیجیتال براساس آمار موجود ادعا می کند که این حادثه، ذخیره ویفر حافظه NAND را در سه ‌ماهه سوم سال جاری میلادی تا حدود 6 اگزابایت کاهش می ‌دهد. نکته جالب این است که 6 اگزابایت، تقریبا نصف موجودی حافظه NAND شرکت در هر سه ‌ماهه می باشد.

قطع برق تاسیسات توشیبا و وسترن دیجیتال و از دست دادن داده بزرگ

توشیبا

توشیبا برخلاف وسترن دیجیتال هنوز درمورد دامنه تاثیرات این قطعی برق سخن نگفته، اما بیان کرده است که در حال حاظر فرایند تولید را متوقف کرده است. با این حال پر واضح است که تاثیرات وارده بر توشیبا بسیار بیشتر از وسترن دیجیتال خواهد بود، چرا که این توشیبا در مقایسه با شرکت همکار از ظرفیت بیشتری استفاده می کند. به این جهت پیش بینی می شود که تاثیر این حادثه بر موجودی ویفرهای حافظه آن بیش از 6 اگزابایت خواهد بود. البته برخی از کارشناسان با تکیه بر آمارهای موجود از عدد 9 اگزابایت نیز استفاده می کنند. به هر ترتیب در حال حاظر این دو شرکت همکار در حال برآورد خسارات وارده به خود هستند، اما به نظر می رسد که این قطعی برق 13 دقیقه ای ماهش اعتماد مشتریان و همچنین کاهش سود را برای هر دو در پی خواهد داشت.

Yokkaichi Operations پایگاهی در ژاپن می باشد که به صورت مشترک توسط توشیبا و وسترن دیجیتال اداره می شود. بنابر گزارش ترند فورس، حدود 35 درصد از درامد جهانی حافظه های NAND به این مجموعه اختصاص می یابد. هم اکنون پنج تاسیسات ساخت و یک مرکز تحقیق و توسعه از قطعی برق پیش آمده صدمه دیده اند.

منبع