گوشی میان رده
بهترین گوشی های میان رده در سال 2023

شاید در گذشته، اگر گوشی ارزان‌قیمت با تکنولوژی متوسطی را پیدا می‌کردیم، از خرید خود ناامید می‌شدیم؛ طراحی بی‌کیفیت، بدنه ضعیف، سرعت پایین و تاچ ناخوشایند؛ اما آیا اکنون نیز اینگونه است؟! خوشبختانه اگر سری به بازار بزنید، درخواهید یافت که آن روزها دیگر قرار نیست تکرار شود! شما با کمی تحقیق، شانس این را دارید که بهترین گوشی‌ میان‌رده با قیمت مناسب را پیدا کنید که حتی از برخی گوشی‌های گران‌تر عملکرد بهتری دارند؛ از ساخت و طراحی ممتاز گرفته تا عملکرد بی‌نظیر و عمر باتری بالا که تا چندسال به‌خوبی به شما خدمت می‌کند. اگر شما هم علاقه دارید که یک گوشی عالی از دنیای جذاب میان‌رده‌ها انتخاب کنید، این مقاله بهترین راهنما برای شما است؛ ما قصد داریم 5 مورد از بهترین گوشی های میان رده 2023 را به شما معرفی کنیم؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرستی از 5 گوشی میان رده که شما را شگفت‌زده می‌کند

در طراحی گوشی‌های میان‌رده سعی می‌شود که تعادل خوبی بین امکانات و قیمت برقرار شود؛ نه خیلی زیاد نه خیلی کم؛ بلکه کاملاً راضی‌کننده! هنگام خرید گوشی میان رده، شاید مجبور شوید که از برخی ویژگی‌ها مثل دوربین فوق‌العاده، میزان زوم یا حتی بزرگ بودن صفحه نمایش، صرف‌نظر کنید؛ اما اگر واقعاً یک گوشی می‌خواهید که در امکانات اولیه، به‌خوبی و بی‌نقص عمل کند، گوشی میان رده برای شما عالی است. در ادامه، با 5 گوشی عالی میان رده آشنا خواهید شد.

1-            Google Pixel 7

گوگل پیکسل 7، از نظر ظاهری شباهت زیادی به پیکسل ۶ دارد. اما از لحاظ مشخصات فنی پیشرفت‌های قابل توجهی کرده است. پیکسل ۷، دارای صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و نرخ رفرش ۹۰ هرتز است. پردازنده این گوشی، چیپست گوگل تنسور است که قدرتمندتر از چیپست پیکسل ۶ است. همچنین حافظه رم 8 گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت است که تا 256 گیگابایت ارتقا پیدا می‌کند. 

دوربین اصلی پیکسل ۷ دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی است که یک دوربین عریض و یک دوربین فوق عریض است. دوربین سلفی آن نیز ۱۰ مگاپیکسلی است؛ بنابراین برای عکاسی حرفه‌ای چندان مناسب نیست. این گوشی از اندروید ۱۳ به همراه رابط کاربری مخصوص گوگل به نام ماتریال یو آی استفاده می‌کند.

باتری پیکسل ۷ ، ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که با شارژر ۱۸ واتی می‌توان آن را شارژ کرد؛ این یعنی خیلی نگران شارژ مداوم باتری نخواهید بود. با این مشخصات، می‌توان این گوشی را به‌عنوان بهترین گوشی میان رده از نظر سخت افزار دانست.

2-             Apple iPhone SE 2022

آیفونSE 2022 ، یک گوشی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز از اپل است که می‌تواند شما را ترغیب به خرید کند. این گوشی دارای طراحی کوچک و کامپکت (جمع‌وجور) است که ظاهری جذاب به آن بخشیده است. با ابعاد 138.4*67.3*7.3  میلیمتر و وزن 144 گرم عملا خیلی خوب توی جیب جا می‌شود. نمایشگر این گوشی 4.7 اینچی است که از فناوری LCD و رزولوشن ۷۵۰ * ۱۳۳۴ بهره می‌برد.

مهمتر از همه اینکه SE 2022 مجهز به جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده A15 Bionic اپل است که توانایی انجام تمام کارها و بازی‌های سنگین را دارد. حافظه رم این گوشی نیز 4 گیگابایت است. دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی آن نیز 7 مگاپیکسلی است. باتری این گوشی با ظرفیت 2018 میلی‌آمپر ساعت می‌تواند تا ۱۵ ساعت با یک بار شارژ به کار خود ادامه دهد. آیفون SE 2022 را می‌توان به‌عنوان بهترین گوشی میان رده اپل در این لیست 5 تایی قرار داد.

3-             Samsung Galaxy A24 4G

اکنون نوبت به برند معروف سامسونگ است؛ ببینیم سامسونگ چه پیشنهادی برای ما دارد! گوشی میان رده سامسونگ گلکسی A24 4 G، به عنوان بهترین گوشی میان رده سامسونگ در فهرست 5 تایی ماست. این گوشی، دارای طراحی زیبا و باکیفیت همچنین مجهز به فریم پلاستیکی است. صفحه با رزرولوشن Super Amoled نمایش آن 6.6 اینچ است که سایز نسبتاً بزرگی دارد. این نمایشگر، قادر به نمایش تصاویر زنده 1080*2400 پیکسلی است؛ بنابراین برای تماشای فیلم‌های باکیفیت، گزینه مطلوبی محسوب می‌شود.

این گوشی به چیپست اسنپدراگون 720G همراه با 4 تا 6 گیگابایت حافظه رم مجهز است که با کمک آن می‌توانید انواع بازی‌های سبک تا نسبتاً سنگین را انجام دهید. دوربین اصلی آن دارای 4 سنسور است که شامل دوربین 64 مگاپیکسلی و دوربین عمق 2 مگاپیکسلی است. خوشبختانه دوربین سلفی ان، 24 مگاپیکسل است که از مدل‌های میان‌رده مشابه، بالاتر است. این گوشی به عنوان بهترین گوشی میان رده سامسونگ در فهرست موردنظر ما محسوب می‌شود که باوجود امکانات مناسب، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

4-             Xiaomi Redmi node 12

شیائومی رد می نود 12 را می‌توان بهترین گوشی میان رده شیائومی دانست که امکانات جذابی را به شما ارائه می‌کند. این گوشی با حافظه 128 گیگابایت و رم 4 تا 6 گیگابایت، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز دارد. طراحی این گوشی، آن را تبدیل به یک گوشی خوش‌دست کرده است. سرعت شارژ شیائومی رد‌می نود 12، تاحد راضی‌کننده‌ای بالا است. این گوشی از یک جک 3.5 میلی‌متری، رادیو FM و دوربین‌های فوق عریض برخوردار است؛ البته دوربین سلفی این گوشی چندان راضی‌کننده نیست (13 مگاپیکسل).

دوربین اول، از نوع عریض با رزولوشن 48 مگاپیکسل، دوربین دوم از نوع فوق عریض با رزولوشن 8 مگاپیکسل و دوربین سوم از نوع ماکرو با رزولوشن 2 مگاپیکسل است. این گوشی قابلیت عکاسی پانوراما نیز دارد. باتری 5 هزار میلی‌آمپری آن نیز قابل تعویض نیست؛ اما عمر و دوام بالایی دارد و می‌توان این گوشی را یکی از بهترین گوشی های میان رده از نظر باتری دانست.  

5-             Motorola Moto G31

 شاید بتوان یکی از بهترین گوشی‌های میان رده از نظر کارشناسان را، گوشی موتورلا Moto G31 دانست. این گوشی، یک موبایل کاملاً مقرون‌به‌صرفه است که از نمایشگر 6.4 اینچی LCD با وضوح +HD استفاده می‌کند.

خوب است بدانید که نرخ تازه‌سازی این گوشی 60 هرتز است که باعث می‌شود کار کردن با آن تقریباً روان باشد. تراشه مدیاتک Helio G85 علیرغم قیمت پایین گوشی، عملکرد مناسبی را برای انجام وظایف روزانه ارائه می‌دهد.

دوربین‌های سه‌گانه این گوشی نیز راضی‌کننده هستند. این گوشی دارای سه دوربین 50 مگاپیکسلی (اصلی)، 8 مگاپیکسلی فوق عریض و ماکرو 2 مگاپیکسلی  است. باتری 5 هزارمیلی‌امپر ساعتی این گوشی می‌تواند تا یک و نیم روز نیاز شما را به شارژ مجدد، برطرف کند. از جمله دیگر ویژگی‌های این گوشی میان رده می‌توان به مقاومت در برابر آی و جک هدفون 3.5 میلی‌متری اشاره کرد.

جمع‌بندی

باتوجه‌به این فهرست؛ احتمالا بتوانید گوشی میان رده متناسب با سلیقه خود را از بین برندهای معروفی مثل اپل، سامسونگ و شیائومی پیدا کنید. این فهرست نشان می‌دهد که گوگل نیز به جمع برندهای برتر گوشی اضافه شده و محصولات جذابی تولید می‌کند. همچنین شما می توانید خرید اقساطی گوشی از موبایل 7 را جهت تهیه این مدل ها در نظر بگیرید