بررسی A80
بررسی Galaxy A80 : همگام با بزرگان

امروز با بررسی A80 در خدمت شما هستیم .گوشی موبایل گلکسی A80 جز پر فروش ترین محصولات سامسونگ شناخته شده است که ما قصد داریم تا راز هایی را از این گوشی فاش کنیم که کمتر کسی شنیده است .
این مدل از گوشی های سامسونگ در 21 فروردین سال 1398 رونمایی شد که توانست در عرض مدت زمان کم محبوبیت بالایی بین خریداران ایجاد کند.
مهم ترین مزیت هایی که این گوشی دارد این است که بسیار مناسب عکس برداری و فیلم برداری است چون شرکت سامسونگ تمرکز بسیار زیادی بر روی دوربین های گوشی های سری A داشته که البته در این زمینه موفق هم بوده است .
در حدی که بسیاری از خریداران صرفا برای دوربین و کیفیت تصویر این مدل از گوشی های سامسونگ را خریداری میکنند چون جز بهترین گوشی هایی است سلفی گرفتن با انها لذت دیگری دارد .
ساختار دوربین گوشی های A80 این است که دارای دوربین 48 مگاپیکسلی هستند که از سه دوربین تشکیل شده است دوربین 48 مگاپیکسلی جز دوربین اول محسوب میشود که به ان دوربین اصلی گفته میشود .
دوربین دوم این گوشی ها نمونه ی دیگری است با حسگر های 8 مگاپیکسلی که برای ضبط کردن ویدیو ها استفاده میشود .
دوربین سوم که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد از قابلیت سه بعدی بهره مند هستند که برای تشخیص عمق و عوامل سه بعدی است .
از مهم ترین گزینه هایی که میتوان برای مزیت این مدل گوشی های سامسونگ بیان کرد دوربین سلفی انها است که در ادامه برایتان به طور کامل توضیح خواهیم داد .
که میتوان گفت اصلی ترین و مهم ترین فرق این گوشی ها با بقیه مدل های گلکسی در بازار است .
کیفیت عکس برداری و فیلم برداری در حدی خوب است که شما میتوانید حتی در غروب هم عکس های بسیار زیبایی بگیرید و رنگ انها را تنظیم کنید و یا حتی عکس برداری در شب و مواقع تاریک.
یکی دیگر از دلایل محبوبیتی که میتوان برای این گوشی ها در نظر گرفت این است که شما به راحتی میتوانید با دست کاری کردن به زیبا کردن چهره خود کمک کنید چون قابلیت های زیادی در این زمینه دارد .
همچنین اگر مشکلاتی و معایبی در این مدل دوربین ها بود صد در صد برای نسخه های اولی است و در نسخه های بعدی رفع خواهد شد.
احتمال دارد شما هم در رابطه با این موضوع شنیده باشید که سامسونگ قصد داشته تا به تولید گوشی هایی با دوربین چرخشی بپردازد اما مانند همیشه اصلا نمیشود به گفته های اطرافیان در رابطه با گوشی های هوشمند اعتماد کرد .
اما این بار به دور از انتظار همیشه شایعه ها واقعیت داشت و سامسونگ با عرضه کردن مدل A80 این موضوع را تایید کرد.
گوشی های گلکسی A80 دارای دوربین های چرخشی است که برای سلفی از انها استفاده میشود این موضوع توانست طرفداران بسیار زیادی را جذب خود کند .
اگر بخواهیم توضیح کوتاهی در رابطه با این دوربین برایتان داشته باشیم باید بیان کنیم که دوربین گوشی های گلکسی A80 که زمانی که به حالت عادی است به عنوان دوربین اصلی از انها استفاده میشود اما زمانی که شما قصد داشته باشید تا عکس سلفی بگیرید در کمترین زمان به سمت شما میچرخد و به حالت سلفی در میاید .
همانطوری که مشخص است با وجود این قابلیت میتوان بهترین و با کیفیت ترین تصاویر را گرفت .
رنگ بندی گوشی های گلکسی A80 در بازار با رنگ های طلایی و مشکی و سفید وجود دارد که البته رنگ مشکی انها فروش چند برابری داشته است نسبت به دو رنگ دیگر این گوشی های سامسونگ .
اما موضوعی که در رنگ بندی این گوشی ها وجود دارد این است که زمانی که چرخش دوربین را باز میکنید قسمتی که نمیان گر میشود کمی روشن تر از بقیه قسمت های گوشی است و این مورد میتواند برای زیبایی اهمیت زیادی داشته باشد .
حدود قیمت این نوع از گوشی ها تقریبا 650 یورو است که البته جای تعجبی هم ندارد چون دارای مزیت های بسیار زیادی است و قابلیت های بسیار بالایی دارد که میتواند برای خریداران جذاب باشد و ارزش هزینه کردن را دارد .
نکات جزیی گوشی های سامسونگ سری گلکسی A80 شامل این است که دارای حافظه ی داخلی 128 گیگا بایت است و جز گوشی های 8 هسته ای است و همچنین دو نوع تک سیم کارته و دو سیم کارته انها در بازار وجود دارد .
ساختار گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی A80
شاید شما هم جز افرادی باشید که در اولین نگاه به گوشی موبایلی و یا زمانی که انها را در دست میگیرید وزن گوشی برایتان اهمیت بالایی داشته باشد .
وزن این مدل از گوشی های سامسونگ درست است کمی سنگین تر از گوشی های مدل A70 است اما میشود به راحتی از انها استفاده کرد و مشکلی برای خریداران به وجود نخواهد اورد.
اما باز هم سعی کنید هنگام نگه داشتن این گوشی دقت بسیار زیادی داشته باشید چون گوشی هایی با وزن زیاد ممکن است هر از چند گاهی از دست شما رها شوند و نتوانید به راحتی انها را کنترل کنید .
اما میتوان گفت تقریبا جای نگرانی نیست چون جنس این مدل از گوشی های گلکسی مستحکم و قوی به نظر میرسد چون از المینیوم ساخته شده و المینیوم سبب سختی میشود و مقاومت های بالا تری نسبت به خش دارند و حساس نیستند .
همچنین یکی دیگر از مزیت هایی که برای خریداران این عصر جدید اهمیت بالایی دارد یک دست بودن نمایشگر گوشی های همراه است چون زمانی که گوشی موبایلی نمایشگری یک دست و خوب داشته باشد میتواند در شیک بودن اهمیت زیادی داشته باشد .
کلید پاور گوشی های گلکسی A80 در سمت راست گوشی است به طوری که حتی اگر شما دارای دست هایی کوچک نیز باشید به راحتی میتوانید کلید پاور را خاموش و روشن کنید که این موضوع مزیت بسیار مهمی است .
بسیاری از موارد و مزیت های این گوشی نیز شبیه همان مدل A70 و این موضوع میتواند برای بسیاری از افراد خبر خوشی باشد چون خریداران از عملکرد گوشی های گلکسی A70 رضایت کامل داشتند .
اما مهم ترین فرقی که بین این دو مدل گوشی وجود دارد این است که گوشی های گلکسی A80 به دلیل وجود دوربین چرخشی ای که دارند نتوانستند از باتری های بزرگی مانند گلکسی A70 استفاده کنند که این موضوع سبب شده است تا گلکسی A80 دارای باتری ضعیف تری باشد .
اما به دلیل شباهت هایی که با گلکسی A70 دارند شما میتوانید به مدت یک روز کامل باتری داشته باشید .
برای نمونه کیفیت نمایشگر این دو گوشی شباهت زیادی با یکدیگر دارند و همچنین کیفیت صدای این دو گوشی هم شباهت زیادی دارند چون گلکسی A80 نیز مانند A70 دارای اسپیکر 69 دسیبل است در حدی که اگر صدای گوشی را کم نکنید ممکن است اطرافیان شما به راحتی صدای فرد پشت خط را بشوند و این موضوع به دلیل کیفیت بالای صدا است .
یکی از موارد جذابی که وجود دارد حالت شب گوشی های A80 است چون در این مواقع با روشن کردن حالت شب بسیاری از برنامه ها به صورت خودکار رنگشان تیره میشود که این موضوع سبب میشود تا چشم شما در شب کمتر اذیت شود و از همه مهم تر باتری گوشی شما دیر تر خالی شود .
یکی از نکات مهمی که بهتر است بدانید این است که سامسونگ گلکسی A80 درگاه میکرو اس دی ندارد و شما باید از همان 128 گیگا بایت صرفا استفاده کنید .
از جمله مزیت های دیگری که میتوانیم به انها اشاره کنیم این است که اگر شما حتی زیر نور افتاب نیز بروید برخلاف بقیه گوشی های موجود در بازار نمایشگر روشنایی بالایی دارد که این موضوع میتواند برای بسیاری از خریداران اهمیت داشته باشد و جز ملاک ها محسوب شود .
ممکن است اینکه سنسور هایی برای مقاومت در برابر اب و گردو غبار روی این گوشی ها وجود ندارد برخی از افراد را نگران کند اما باید این نکته را بدانید که شرکت سامسونگ فکر های دیگری در رابطه با این موضوع کرده است که گردو غبار نتواند به گوشی همراه شما اسیبی وارد کند .
به دلیل قیمت تقریبا بالای گوشی های سامسونگ گلکسی A80 بهتر است خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید چون خرید اینترنتی سبب میشود تا حد زیادی قیمت برای شما کاهش یابد و بتوانید با خیال راحت سفارش خود را انجام دهید .
شاید نگران قیمت بالای این گوشی باشید اما این نکته را در نظر بگرید که گلکسی A80 جز گوشی هایی است که به سختی میتوانید مشابه انها در بازار پیدا کنید و با خرید این مدل گوشی هایی خاص دارید .

منبع : GSMARENA