بررسی اوپو رنو 10
بررسی گوشی Oppo Reno 10

شاید نام شرکت اوپو، کمی به گوش ناآشنا باشد اما جالب است بدانید که این شرکت سازندۀ گوشی های هوشمند، رتبۀ چهارم را در بازار های جهانی دارد. یکی از گوشی های میان ردۀ این شرکت که سال گذشته راهی بازار شد، اوپو رنو 10 نام دارد. اوپو رنو 10، با ورود به بازارهای جهانیف کار را برای رقیبان خود سخت کرده‌است.

در این مطلب از موبایل7 قصد داریم تا این گوشی میان رده را بررسی کنیم. پس از مطالعۀ این مقاله، خواهید دانست که چرا اوپو رنو 10، رقیب سرسختی برای گوشی های میان ردۀ بازار است؟ و اینکه آیا این گوشی، ارزش خریدن دارد؟

بررسی گوشی اوپو رنو 10

بررسی اوپو رنو 10

برای بررسی گوشی اوپو رنو 10، از طراحی قاب پشتی آن آغاز می‌کنیم. جالب است بدانید که یکی از بزرگترین مزیت‌های گوشی های شرکت اوپو، از جمله اوپو رنو 10، طراحی بی‌نظیر آن است.

طراحی اوپو رنو 10

شاید بتوان گفت که در بخش طراحی، هیچ شرکت سازنده‌ای تاکنون نتوانسته به پای شرکت اوپو برسد. یکی از دلایلی که شرکت اوپو توانسته به رتبۀ چهارم بازار دست پیدا کند، مهندسی بی‌نظیر و رعایت جزئیات در طراحی گوشی های هوشمند خود است.

قاب پشتی

هنگامی که برای اولین‌بار، اوپو رنو 10 را از جعبۀ خود بیرون می‌آورید، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، طراحی زیبای قاب پشتی این گوشی است.

قاب پشتی این گوشی از جنس شیشۀ مات است. این گوشی در 3 رنگ خاکستری، طلایی و آبی یخی در بازار یافت می‌شود. پرطرفدارترین رنگ این گوشی، آبی یخی است و دلیل این موضوع نیز، رنگ جذاب و طیف مانند آن است. هنگامی که از رو به رو به قاب پشتی این گوشی نگاه می‌کنید، رنگ آبی را مشاهده خواهید کرد، اما با کمی کج کردن گوشی، شما شاهد رنگ بنفش جذابی خواهید بود که چشمان شما را نوازش می‌دهد.

فریم

فریم گوشی اوپو رنو 10، برخلاف قاب پشتی، از جنس پلاستیک ساخته شده‌است.

طراحی اوپو رنو 10

ابعاد و وزن

این گوشی، ضخامت 8 میلی‌متری و وزن 185 گرمی دارد. از این رو، اوپو رنو 10 یک گوشی کم‌ضخامت و کم‌وزن محسوب می‌شود.

لنز

طراحی قاب دوربین اوپو رنو 10، کمی متفاوت از دیگر گوشی های موجود در بازار است. در این گوشی، یک جزیرۀ بیضی شکل برای لنزهای دوربین پشتی درنظر گرفته شده‌است. در بخش بالایی جزیره، لنز اصلی دوربین قرار دارد که از دو لنز دیگر، بزرگتر است. دو لنز دیگر این گوشی، در بخش پایین جزیرۀ بیضی شکل و در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

همانطور که پیش‌تر گفته شد، اوپو رنو 10 ضخامت کمی دارد. در بیشتر گوشی ها هنگامی که ضخامت کم می‌شود، بیرون‌زدگی لنز دوربین زیاد می‌شود. نکتۀ جالبی که در خصوص اوپو رنو 10 وجود دارد، این است که این گوشی با وجود ضخامت کمی که دارد، بیرون‌زدگی زیادی در دوربین ندارد.

جمع‌بندی

همانطور که پیش‌تر گفته شد، طراحی گوشی های شرکت اوپو، یکی از نقاط قوت این شرکت است. اوپو رنو 10، همانند بسیاری از گوشی های شرکت اوپو، یک گوشی خوش دست و خوش ساخت با طراحی بسیار جذاب است.

در کل، متریال استفاده شده در این گوشی، حس و حال یک گوشی گران قیمت را به شما منتقل می‌کند. تنها ایرادی که می‌توان از طراحی این گوشی گرفت، لیز بودن آن است که این موضوع، با خریداری قاب گوشی قابل جبران است.

فروشگاه اینترنتی موبایل7، بستری ایمن، مطمئن و باکیفیت برای خرید گوشی، لپ تاپ، کنسول بازی و لوازم جانبی است که به سراسر کشور، خدمات‌رسانی می‌کند. شما می‌توانید اوپو رنو 10 را با امکان خرید اقساطی گوشی فروشگاه موبایل7، همین امروز خریداری کنید.

صفحه نمایش اوپو رنو 10

صفحه نمایش اوپو رنو 10

صفحه نمایش اوپو رنو 10، از جنس آمولد است. حداکثر نرخ نوسازی این گوشی، 120 هرتز و رزولوشن آن، 1240 در 2772 پیکسل است. شرکت اوپو از محافظ صفحۀ Asahi Glass AGC DT-Star2 بر روی اوپو رنو 10 استفاده کرده‌است.

اندازۀ صفحه نمایش این گوشی، 6.7 اینچ و حداکثر میزان روشنایی آن، 950 نیت است؛ این بدان معناست که صفحه نمایش اوپو رنو 10، عملکرد و خوانایی خوبی را در نور خورشید دارد.

صفحه نمایش اوپو رنو 10، از نوع 10 بیتی است که می‌تواند بیش از 1 میلیارد رنگ را نمایش دهد. رنگ‌های نمایش داده توسط این گوشی، پرجنب و جوش است که کسانی که این حالت را دوست ندارند، می‌توانند با تغییر تنظیمات صفحه نمایش، رنگ را روی حالت طبیعی قرار دهند.

جمع‌بندی

اوپو رنو 10، از یک صفحه نمایش باکیفیت برخوردار است. این صفحه نمایش، حاشیه‌های کمی دارد و لبه‌های خمیدۀ این گوشی، باعث خوش‌ دست‌تر شدن اوپو رنو 10 شده‌است.

دوربین اوپو رنو 10

یکی از نقاط قوت گوشی اوپو رنو 10، دوربین آن است.

دوربین پشتی

لنز اصلی این گوشی، سنسور 64 مگاپیکسلی دارد و عکس‌های بسیار باکیفیتی را ثبت می‌کند. لنز اصلی به‌صورت پیش‌فرض عکس‌هایی با کیفیت 16 مگاپیکسل را ثبت می‌کند و برای ثبت عکس‌هایی با کیفیت بالاتر، نیاز است تا تنظیمات دوربین را تغییر دهید.

لنز اولترا واید این گوشی، سنسور 8 مگاپیکسل و لنز تله فوتوی آن، 32 مگاپیکسل است. لنز تله فوتوی این گوشی از قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری پشتیبانی می‌کند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی اوپو رنو 10، سنسور 32 مگاپیکسلی دارد و عکس‌های خوبی را به ثبت می‌رساند.

جمع‌بندی

عکس‌هایی که توسط اوپو رنو 10 گرفته می‌شود، همگی رنگ‌هایی نزدیک به واقعیت دارند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. نکتۀ ویژۀ دوربین‌‌های این گوشی، عکس‌های پرترۀ آن است. در عکسبرداری پرتره، عکس‌ها با کیفیت و جزئیات فوق‌العاده ثبت می‌شوند. عملکرد دوربین‌های اوپو رنو 10 در نور شب، معمولی است. در عکسبرداری در نور شب، نیاز است که کاربر کمی صبور باشد تا دوربین‌های اوپو رنو 10 بتوانند سوژه را به خوبی تشخیص دهند.

از طرفی، دوربین سلفی این گوشی زاویۀ دید بسیار خوب و عریضی دارد که برای سلفی‌های دسته جمعی بسیار مناسب است.

برای خرید این گوشی هوشمند، پیشنهاد می‌شود از امکان خرید اقساطی گوشی فروشگاه موبایل7 استفاده کنید تا هم زودتر صاحب اوپو رنو 10 شوید و هم از تورم پیش رو در امان باشید.

باتری اوپو رنو 10

باتری اوپو رنو 10

اینکه شرکت اوپو توانسته از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی در ساخت اوپو رنو 10 (با توجه به ضخامت کمی که این گوشی دارد) استفاده کند، بسیار فوق العاده است. باتری این گوشی، از یک شارژر 67 واتی پشتیبانی می‌کند که آداپتور آن نیز درون جعبۀ گوشی قرار دارد.

عملکرد باتری این گوشی، با وجود ظرفیت بالایی که دارد، معمولی است اما برای کارهای روزمره تا یک روز دوام می‌آورد. از طرفی، سرعت شارژ این گوشی نسبت به میان رده‌های دیگر بازار، بالاست. این گوشی می‌تواند تنها در 40 دقیقه به شارژ 100 درصد برسد.

جمع‌بندی

در بخش باتری، شارژدهی و عملکرد باتری اوپو رنو 10 معمولی است اما سرعت شارژ آن نسبت به سایر رقبا، بالاتر است.

نرم افزار اوپو رنو 10

گوشی اوپو رنو 10 با اندروید 13 عرضه شده و برطبق گفته‌های شرکت اوپو، تا 4 سال دیگر بروزرسانی‌های متفاوتی از جمله نسخۀ جدید سیستم عامل اندروید برای این گوشی میان رده عرضه خواهد شد.

سخت افزار اوپو رنو 10

در سخت افزار این گوشی، از یک تراشۀ ساخت شرکت مدیاتک استفاده شده است. نتایج نشان داده که هنگامی که تراشه‌های شرکت مدیاتک در گوشی های میان رده استفاده شود، سخت افزار آن گوشی چندین درجه نسبت به رقبا بهتر عمل خواهد کرد.

در سخت افزار گوشی اوپو رنو 10، از تراشۀ مدیاتک دایمنسیتی 7050 که به تازگی معرفی شده‌، استفاده شده‌است.

یکی از نکات جذاب سخت افزار اوپو رنو 10 این است که این گوشی در طولانی مدت اصلا داغ نمی‌کند. جالب است بدانید که مدیریت جرارتی این گوشی بی‌نظیر است.

جمع‌بندی

سخت افزار اوپو رنو 10، در کارهای روزمره عملکرد خوبی دارد اما برای کارهای سنگین خیلی مناسب نیست. با این وجود، انجام برخی بازی‌ها از جمله کال آف دیوتی با اوپو رنو 10 امکان‌پذیر است. تنها ایرادی که در این زمینه می‌تواند از اوپو رنو 10 گرفت، افت فریم پس از یکساعت بازی مداوم است.

اسپیکر اوپو رنو 10

اسپیکر اوپو رنو 10

اوپو رنو 10، دارای دو اسپیکر استریو است که یکی در بخش پایینی و دیگری در بخش بالایی گوشی قرار دارد. اسپیکر این گوشی، بلندی صدای زیادی دارد اما با افزایش صدا، جزئیات کمتری نمایش داده می‌شود.

امنیت اوپو رنو 10

این گوشی از قابلیت سنسور اثر انگشت و تشخیص چهره برخوردار است. سنسور اثر انگشت اوپو رنو 10 داخل صفحه نمایش آن قرار دارد و سرعت و دقت بالایی دارد. سنسور اثر انگشت این گوشی، یکی از بهترین سنسورهای اثر انگشت در بین گوشی های میان رده است. قابلیت تشخیص چهره نیز عملکرد خوبی دارد.

خلاصه

اوپو رنو 10، یک گوشی میان رده با قیمت مناسب است که ارزش خرید بالایی دارد.

طراحی بی‌نظیر و جذاب، خوش دستی، صفحه نمایش باکیفیت، سخت افزاری که در انجام کارهای روزانه بسیار خوب عمل می‌کند، شارژ سریع و عملکرد دوربین در نور خورشید، از جمله نقاط قوت این گوشی هستند.

از طرفی، اسپیکر معمولی، عملکرد متوسط باتری و سخت افزاری که برای انجام کارهای بسیار سنگین مناسب نیست نیز از نقاط ضعف این گوشی هستند.

شما می‌توانید اوپو رنو 10 را با امکان خرید اقساطی گوشی فروشگاه موبایل7، همین امروز خریداری کنید.