بررسی بازی کالاف دیوتی موبایل
بررسی شخصیت ها و گیم پلی و گرافیک بازی کالاف دیوتی موبایل

بازی کالاف دیوتی موبایل، از آن دست بازی هایی است که تمامی افراد (گیمرها و غیرگیمرها) با آن آشنایی دارند. کالاف دیوتی، نام مجموعه‌ای از بازی های ویدیویی در سبک شوتر و بتل رویال است که در میان گیمرهای سراسر دنیا، بویژه گیمرهای ایرانی، بسیار محبوب است.

کالاف دیوتی موبایل که توسط استودیو TIMI (از زیر مجموعه‌های شرکت چینی تنسنت گیمز)، ساخته شده، در تاریخ 2 اکتبر سال 2019 (10 مهر ماه 1398) توسط شرکت اکتیویژن، برای گوشی های اندروید و IOS منتشر شد.

با موبایل7 همراه باشید تا با افتخار، شخصیت ها، گیم پلی و گرافیک کالاف دیوتی موبایل بیشتر آشنا شوید.

کالاف دیوتی موبایل، موفق ترین بازی موبایل تاریخ

کالاف دیوتی موبایل، موفق‌ترین بازی موبایل تاریخ

یکی از بزرگترین افتخارات کالاف دیوتی موبایل، کسب عنوان موفق‌ترین بازی موبایل تاریخ است.

تنها 24 ساعت پس از انتشار، کالاف دیوتی موبایل به 20 میلیون بار دانلود رسید و بیش از 2 میلیون دلار درآمد کسب کرد. و سپس، با گذشت تنها یک ماه، به بیش از 148 میلیون دانلود و 54 میلیون دلار سود خالص شد.

به‌طور حتم، کالاف دیوتی موبایل از آن دست بازی هایی است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. اگر می‌خواهید نهایت لذت را از این بازی ببرید، لازم است که یک گوشی خوب (ترجیحا گیمینگ) داشته باشید. اگر نمی‌دانید که کدام گوشی مناسب شماست، پیشنهاد می‌شود به مقالۀ بهترین گوشی های گیمینگ بر اساس بازه قیمتی (بخش اول) نگاهی بیاندازید.

شما همچنین، می‌توانید با استفاده از امکان خرید اقساطی گوشی فروشگاه موبایل7، همین امروز و با کمترین قیمت، صاحب گوشی هوشمند مدنظر خود شوید.

داستان و شخصیت های کالاف دیوتی موبایل

داستان بازی کالاف دیوتی موبایل

همانطور که در مقالۀ بررسی نقشه ها، گیم پلی و آیتم های بازی پابجی موبایل گفتیم، در بازی های سبک بتل رویال، خط داستانی معمولا اهمیت چندانی ندارد و این مبارزات نفس‌گیر و هیجان‌انگیز بازی هستند که مخاطب را به خود جذب می‌کند.

به همین دلیل، در بازی هایی همچون کالاف دیوتی موبایل، آشنایی با شخصیت های مختلف بازی، لازمۀ آگاهی بر روند بازی است.

شخصیت های بازی کالاف دیوتی موبایل

در بازی کالاف دیوتی موبایل، شخصیت های زیاد و متفاوت با مأموریت‌های مختلفی وجود دارد. اکنون، برخی شخصیت های مهم را با هم مرور می‌کنیم:

1- کاپیتان پرایس

یکی از محبوب‌ترین شخصیت های بازی کالاف دیوتی در نسخه‌های مختلف و مخصوصا کالاف دیوتی موبایل، کاپیتان پرایس است. او، شخصیتی مهربان دارد اما در مقابل دشمنان، بسیار خشن و قدرتمند است. او مردی است که همواره برای حفاظت و نجات دوستان خود، جانش را به خطر می‌اندازد. او، نام‌هایی دیگری از جمله زندانی شمارۀ 627 و پیرمرد نیز دارد.

2- گوست

بسیاری از طرفداران، شخصیت گوست را محبوب‌ترین شخصیت بازی کالاف دیوتی موبایل می‌دانند. این شخص، فرماندهی کاپیتان پرایس و تیم را برعهده دارد. از ویژگی‌های شخصیتی او، می‌توان به کودکی بسیار سخت همراه با پدری بسیار خشن و ایجاد حس امنیت و دلگرمی در میان اعضای تیم اشاره کرد.

3- کاپیتان سوپ مک تاویش

کاپیتان مک تاویش ملقب به سوپ (Soap)، دوست، همکار و به نوعی پسر معنوی کاپیتان پرایس است که شخصیت بسیار جذابی دارد. آشنایی مک تاویش و کاپیتان پرایس، به عضویت مک تاویش به S.A.S بر می‌گردد.

مهارت مک تاویش در تیراندازی و کار با سلاح‌های مختلف، از ویژگی‌های اصلی شخصیتی او می‌باشد.

ادامه شخصیت های کالاف دیوتی موبایل

4- لوگان واکر

پس از حملۀ اتحادیه به آمریکا، شاهد حضور شخصیتی به نام لوگان واکر بودیم که خیلی زود، در دل طرفداران جا باز کرد. لوگان واکر، به‌نحوی جان سخت بازی کالاف دیوتی موبایل است. هر باری که بازیکنان تصور می‌کنند که لوگان واکر مرده، درنهایت، او زنده باز می‌گردد.

5- ژنرال شپرد

یکی از منفورترین شخصیت های کالاف دیوتی موبایل، ژنرال شپرد است. خیانت‌های مختلف او به نزدیک‌ترین یارانش، از جمله مواردی است که توسط ژنرال شپرد در بازی رخ می‌دهد. خوشبختانه، فرصت کشتن از او، در بازی برای شما فراهم شده‌است و شما می‌توانید انتقام تمام خیانت‌ها را از او بگیرید.

6- فرانک وودز

یکی دیگر از شخصیت های بسیار محبوب کالاف دیوتی موبایل، فرانک وودز است. از دلایل محبوبیت فرانک وودز، می‌توان به پیچیدگی شخصیت او اشاره کرد. فرانک وودز در 19 سالگی، به‌دلیل مهارت‌، سرعت و کیفیت بالا در استفاده از سلاح‌های گرم و سرد به نیروی دریایی ارتش آمریکا ملحق شد.

7- الکس میسون

شخصیت محبوب دیگر بازی کالاف دیوتی موبایل و دوست فرانک وودز، الکس میسون است. پدر او، دیوید میسون، یکی از با سابقه‌ترین نیروهای نظامی بود که شخصا به پسر خود تیراندازی حرفه‌ای را آموزش داد. مهارت بالای الکس میسون در تیراندازی، بسیار شگفت‌انگیز است و بسیاری، او را یک ابر قهرمان می‌دانند.

8- نیک ریس

یکی از فرماندگان خوش‌نام کالاف دیوتی موبایل، نیک ریس است که مأموریت‌ها و وظایف بسیار مهمی را برعهده دارد.

9- نیکولز

این شخصیت دوست‌داشتنی، در مأموریت‌های بسیار حیاتی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. نیکولز در مبارزه‌ای، همرزمان خود را از دست می‌دهد و در نهایت، به‌عنوان سرجوخه به مأموریت‌های بیشتری فرستاده می‌شود.

سیستم مورد نیاز کالاف دیوتی موبایل

سیستم مورد نیاز اجرای بازی کالاف دیوتی موبایل

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، بازی کالاف دیوتی موبایل بر روی دستگاه‌های اندروید و IOS قابل اجرا می‌باشند. لازم به ذکر است که ما در این مقاله، سعی کردیم تنها بازی کالاف دیوتی موبایل را به شما معرفی کنیم. این در حالی است که بازی کالاف دیوتی، نسخه‌های متعددی دارد.

نسخه‌های دیگر بازی کالاف دیوتی، بر روی دستگاه‌هایی همچون پلی استیشن، ایکس باکس، وی یو و ویندوز قابل اجرا است.

اگر هنوز کنسول خود را خریداری نکرده‌اید، می‌توانید با امکان خرید اقساطی کنسول بازی فروشگاه موبایل7، همین امروز صاحب کنسول بازی خود شوید.

گیم پلی بازی کالاف دیوتی موبایل

گیم پلی کالاف دیوتی موبایل

کالاف دیوتی موبایل شامل سه بخش مولتی پلیر عادی (بازی آنلاین چند نفره)، بتل رویال (تلاش برای بقاء) و زامبی می‌شود. درست است که سیستم کنترل و بخش بصری این سه حالت، مشابه یکدیگر است، اما این را بدانید که مولتی پلیر، بتل رویال و بخش زامبی، از نظر ساختاری کاملا با یکدیگر متفاوت هستند.

بخش مولتی پلیر (چند نفره)

در بخش مولتی پلیر کالاف دیوتی، نقشه ها و حالت‌های مختلفی وجود دارد.

نقشه های مولتی پلیر

نقشه های بخش مولتی پلیر، متنوع هستند و شما می‌توانید بسته به نوع بازی خود، هرکدام از آن‌ها را انتخاب کنید.

از جملۀ این نقشه ها، می‌توان به Nuketown (Russia and Temple)، Hijacked، Dome، Monastery، Hardhat و … اشاره کرد که برخی کوچک و برخی دیگر، بزرگ هستند.

بعضی از این نقشه ها، محدود به حالت خاصی هستند. از طرفی، شما نمی‌توانید به صورت دائمی به تمامی نقشه های کالاف دیوتی موبایل دسترسی داشته باشید زیرا برخی از نقشه های این بازی، پس از مدتی غیرفعال می‌شوند.

علاوه‌بر این، مسابقات چند نفرۀ رده‌بندی (Ranked) نیز در این بخش وجود دارد که در بین حالت‌ها و نقشه های مختلف در گردش است و می‌تواند بازیکنان را تا ساعت‌ها سرگرم کند.

حالت‌های مولتی پلیر

حالت‌های اصلی مولتی پلیر، شامل 7 نوع Domination، Team Deathmatch،Kill Confirmed ، Free for All، Search & Destroy، Gunfight، Frontline Hardpoint و … می‌شود.

حالت‌های دیگری نیز به‌عنوان حالت‌های ویژه در این کالاف دیوتی موبایل وجود دارند که می‌تواند نظر بسیاری از گیمرها را به خود جلب کند. از جملۀ این حالت‌ها، می‌توان به Standoff – Halloween، Gun Game، Sniper Only، Prop Hunt و 10vs10 اشاره کرد. البته، حالت‌های ویژه ثابت نیستند و بعد از مدتی، غیرفعال می‌شوند.

اگر دوست دارید حالت‌های ویژۀ بازی کالاف دیوتی موبایل را تجربه کنید، لازم است که حواس خود را جمع بتل پس (Battle Pass) کنید؛ زیرا می‌توانید از این طریق، پاداش‌های متفاوتی دریافت کنید. البته گاهی اوقات، با در دسترس قرار گرفتن نقشۀ جدید، حالت‌های ویژه در اختیار شما قرار می‌گیرند.

ادامه گیم پلی بازی کالاف دیوتی موبایل

بخش بتل رویال (تلاش برای بقاء)

در بخش بتل رویال بازی کالاف دیوتی موبایل، شما می‌توانید با زاویه دید اول شخص یا سوم شخص و به صورت تک نفره، دو نفره و یا تیمی به بازی بپردازید.

نکتۀ هیجان‌انگیز این بخش، این است که نقشه‌ای که در آن بازی می‌کنید، رفته رفته به صورت دایره‌وار کوچک می‌شود و بازیکنان مجبور خواهند بود در فضای محدودتری با یکدیگر مبارزه کنند. از این رو، پنهان شدن و پیدا کردن سلاح برای شما سخت‌تر خواهد بود و باید انتظار غافلگیری از سمت دشمنان را داشته باشید.

هدف نهایی شما این است که در پایان این مبارزات، آخرین بازمانده باشید.

نقشه های بتل رویال

در بخش بتل رویال، تنها دو نقشۀ Isolated و Blackout وجود دارد. نقشۀ اصلی، همان نقشۀ Blackout است که مکان‌های مختلفی را در خود دارد که شامل بسیاری از مناطق نقشه های بخش مولتی پلیر می‌شوند.

البته، نقشۀ دیگری با نام Alcatraz نیز وجود دارد که گاهی اوقات در بازی کالاف دیوتی موبایل ظاهر می‌شود، با این حال، نقشۀ ثابتی نیست و از دو نقشۀ دیگر، اندازۀ کوچکتری دارد.

حالت‌های بتل رویال

در بخش بتل رویال، شما با حالت‌های مختلفی از جمله Blackout (بتل رویال کلاسیک)، Sniper Challenge، Warfare و … مواجه خواهند شد که هرکدام، ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

به‌عنوان مثال، در حالت Blackout، شما با یک چتر نجات و بدون داشتن هیچ تجهیزاتی در منطقه‌ای خاص فرود می‌آیید. سپس، باید به دنبال سلاح و تجهیزات دیگر باشید و با استفاده از آن‌ها، دشمنان خود را از بین ببرید.

یا در بخش Sniper Challenge، شما فقط می‌توانید از سلاح‌های مخصوص تک تیراندازان استفاده کنید.

در بخش Warfare نیز، بازیکنان به تیم‌های 20 نفره تقسیم می‌شوند و مبارزات متفاوتی را در بخش بتل رویال تجربه می‌کنند. با این وجود، این حالت در کالاف دیوتی موبایل ثابت نیست و پس از مدتی از دسترس خارج می‌شود.

بخش زامبی

کالاف دیوتی موبایل، در ابتدای کار از بخش زامبی پشتیبانی می‌کرد اما این بخش، پس از گذشت چند ماه و به‌دلیل استقبال اندک، از بازی حذف شد. بعد از مدتی، بنا به درخواست طرفداران، بار دیگر بخش زامبی با محدودیت زمان در دسترس بازیکنان قرار گرفت.

گرافیک بازی کالاف دیوتی موبایل

گرافیک بازی کالاف دیوتی موبایل

 شرکت سازندۀ بازی کالاف دیوتی موبایل، در طراحی و نمایش جزئیات گرافیکی بسیار خوب عمل کرده‌است و این موضوع، حس واقعی حضور در مبارزات را برای بازیکنان تداعی می‌کند.

یکی از مهمترین مواردی که در نمایش و اجرای بهتر بازی های ویدیوئی تأثیرگذار است، کیفیت گرافیکی گوشی است.

، می‌توانید با استفاده از امکان خرید اقساطی گوشی فروشگاه موبایل7، همین امروز و با کمترین قیمت، صاحب گوشی هوشمند شوید.

همچنین، برای آشنایی با گوشی های مخصوص گیمینگ در هر بازۀ قیمتی، پیشنهاد می‌شود به مقالۀ بهترین گوشی های گمینیگ بر اساس بازه قیمتی (بخش دوم) مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری

بازی کالاف دیوتی موبایل، یکی از بهترین بازی های ویدیوئی شناخته شده در ایران است که در سراسر دنیا، طرفداران پر و پا قرص خود را دارد.

همانطور که پیش‌تر گفتیم، این بازی لقب موفق‌ترین بازی موبایل را از آن خود کرده است.

بخش‌های مختلف بازی، کاراکترهای محبوب و جذابی که هرکدام، ویژگی‌های شخصیت خاص خود را دارند در کنار گرافیک بالا، حس و حال جنگ در کنار دوستانی واقعی را برای شما تداعی می‌کند و می‌تواند ساعت‌ها، شما را سرگرم کند.

از طرفی، کیفیت گوشی شما نیز در تجربۀ شما از این بازی جذاب، مؤثر است. به همین علت، پیشنهاد می‌شود به مقالۀ بهترین گوشی های گمینیگ بر اساس بازه قیمتی (بخش اول) مراجعه کنید تا بتوانید بسته به بودجۀ خود، بهترین انتخاب را از میان گوشی های گیمینگ داشته باشید.

نظر شما در مورد این بازی جذاب چیست؟ از تجربیات خود برای من بنویسید.