بررسی جامع سامسونگ گلکسی Z flip 5
بررسی جامع گوشی سامسونگ گلکسی Z flip 5

بیش از سه سال پس از عرضه گلکسی زد فلیپ اصلی، سری فلیپ سامسونگ همچنان موفق‌ترین خط تولید گوشی‌های تاشو در جهان است. غول فناوری کره‌ای، سامسونگ Z flip 5  را در تاریخ  ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۳ معرفی کرد و به احتمال بسیار قوی، یکی از بارزترین به روز رسانی‌ها در صنعت تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شود.

بررسی سامسونگ گلکسی z flip 5 از نظر طراحی

طراحی

سری گوشی‌های تاشو Flip سامسونگ قبلاً با عرضه مدل، Z flip 3  ارتقاء قابل توجهی روی صفحه‌نمایش خود داشته است؛ حالا مدل جدید این غول فناوری یعنی، Galaxy Z flip 5   مفهوم نمایشگر کاور را به سطح جدیدی می‌برد.

صفحه نمایش پوششی تلفن سامسونگ Zfilp5 که کمپانی سامسونگ آن را Flex Window نامیده است، دارای قطری 3.4 اینچی است و تجربه کاربر را از طریق ابزارک ها افزایش می‌دهد. به روز رسانی بزرگ دیگر شامل لولای جدید است. این یک لولا به سبک قطره‌ای است که به Galaxy Z flip 5  اجازه می‌دهد بدون هیچ شکافی بسته شود.

ابعاد گوشی گلکسی زد فلیپ 5 در حالت باز شدن 6.9 * 165.1 * 71.9 است و در صورت تا شدن دارای نمایه 15.1 میلی متری و وزن 187 گرمی است. علاوه بر این موضوع، این گوشی دارای استاندارد IPX8 برای مقاومت در برابر آب است.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی z flip 5

مشخصات فنی

گوشی تاشو جدید سامسونگ از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2  که قوی‌ترین گزینه موجود در گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود، استفاده می‌کند. این گوشی همچنین دارای  8 گیگابایت حافظه رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی است.

برای این مدل، شرکت سازنده کره‌ای یک باتری با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت و شارژ سریع 25 واتی فراهم کرده است که کاربران را از نگرانی در مورد شارژ گوشی خود بی‌نیاز می‌کند. همچنین، شارژ بی‌سیم با سرعت 15 واتی نیز در این مدل گوشی قرار دارد که امکان شارژ دهی بی‌درنگ و راحت را به کاربران ارائه می‌دهد. این ویژگی‌های باتری، بسته به نوع استفاده و تنظیمات گوشی، می‌تواند به شما کمک کند تا بیشترین بهره‌وری و عمر مفید باتری را از گوشی‌تان بدست آورید.

از دیگر مشخصات آن می توان به اتصال 5G، Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 اشاره کرد. کاربران یک سیم کارت نانو و یک سیم کارت الکترونیکی در اختیار دارند. و مانند سال های گذشته اسکنر اثر انگشت در کلید کناری تعبیه شده است.

بررسی نمایشگر سامسونگ گلکسی z flip 5

نمایشگرها

صفحه نمایش تاشو در داخل این دستگاه، تقریباً بدون تغییر نسبت به مدل ۲۰۲۲ است. این یک پنل 6.7 اینچی OLED  با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و وضوح 1080p است.

ارتقاء برجسته‌ی تلفن سامسونگ Z flip 5   در سال جاری، مربوط به صفحه نمایش بیرونی آن است. این نمایشگر – که در گذشته به عنوان صفحه‌ی نمایش پوششی شناخته می‌شد، اکنون به نام پنجره‌ی Flex شناخته می‌شود – بسیار بزرگتر از نسخه‌های قبلی است. این صفحه نمایش به اندازه‌ی تقریباً دو برابر صفحه نمایش 1.9 اینچی در گلکسی Z flip 4  است، و این امر باعث بهبود تجربه‌ی کاربری می‌شود.

پنجره‌ی Flex، علاوه بر ابعاد بزرگتر، شکل جدیدی نیز دارد. به جای مستطیل ساده که در سال‌های گذشته معمول بود، صفحه نمایش به شکل نماد پوشه‌ی باز شده است و یک بریدگی در بالا سمت چپ دارد. شرکت سامسونگ اعتقاد دارد که این کار به قسمت پشتی این گوشی ظاهری متقارن می‌دهد، زیرا ماژول دوربین دوگانه بخش دیگری از پشت گوشی را پر می‌کند.

صفحه نمایش کاور این دستگاه، با قطر 3.4 اینچ، یک پنل Super AMOLED با نرخ نوسان‌سازی 60 هرتز و وضوح 720 در 748 پیکسل است.

این صفحه نمایش، توسط Gorilla Glass Victus برای مقاومت در برابر خط و خش و ضربه محافظت می‌شود. همچنین، سامسونگ اعلام کرده است که صفحه نمایش تاشو دارای یک لایه جدید پراکندگی ضربه است که باید آن را انعطاف پذیرتر کند.

ویجت‌های صفحه پوششی، ابزارک‌هایی هستند که برای صفحه نمایش پوششی بهینه شده‌اند که امکان استفاده از برنامه‌هایی مانند: کیف پول سامسونگ، نقشه گوگل، گوگل فاینانس، ماشین حساب و برنامه‌های دیگر را فراهم می‌کنند. این ابزارک‌ها با توجه به نیاز کاربران، طراحی شده‌اند و معمولاً در صفحه اصلی One UI پیدا نمی‌شوند.

 باتری

با توجه به مشخصات منتشر شده، گلکسی زد فلیپ ۵ در بخش باتری و شارژ، هیچ تغییری نسبت به مدل قبلی خود ندارد. این دستگاه دارای یک باتری یک سلولی با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت است که با شارژر 25واتی USB-C شارژ می‌شود. همچنین، این دستگاه از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با هر شارژر Qi سازگار، بی‌سیم شارژ شود.

بررسی دوربین سامسونگ گلکسی z flip 5

 دوربین

با توجه به مشخصات منتشر شده، گوشی سامسونگ Z flip 5   هیچ پیشرفت سخت افزاری مشخصی در بخش دوربین نسبت به مدل قبلی خود ندارد. همچنان دارای دو دوربین در پشت گوشی است که شامل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض است. سخت افزار زیرین این دوربین ها نیز مشابه مدل قبلی است. به عبارت دیگر، نباید انتظار داشت  که این دستگاه بهترین گوشی های دوربین دار را به چالش بکشد.

رنگ‌ها

با توجه به اطلاعات منتشر شده، Galaxy Z flip 5   با چهار رنگ اصلی مشکی، کرم، بنفش و نعنایی در دسترس عموم قرار می‌گیرد. همچنین، در برخی کشورها رنگ‌های انحصاری آنلاین دیگری نیز ارائه خواهد شد، از جمله خاکستری، آبی، سبز و زرد. با این حال، نمی‌توان با اطمینان بیان کرد که آیا همه رنگ‌ها در همه کشورها در دسترس خواهند بود یا خیر. همچنین، با توجه به اعلام سامسونگ، نسخه سفارشی از Galaxy Z flip 5   مانند نسخه‌هایی که در گلکسی زد فلیپ 4 وجود داشت، در دسترس نخواهد بود.

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی z flip 5

قیمت گوشی سامسونگ Z flip 5  

در آمریکا، قیمت گوشی سامسونگ Z flip 5   آنلاک شده با همان قیمتی که از چند نسل پیش آغاز شد، یعنی ۹۹۹ دلار، آغاز می‌گردد. با این مبلغ، می‌توانید مدل پایه با حافظه داخلی 256 گیگابایت را در اختیار داشته باشید. ذکر این نکته مهم است زیرا در مدل قبلی،یعنی گوشی Z flip 3   ، با همین مبلغ، قادر به خرید گوشی با 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بودید. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، مدل آنلاک با 512 گیگابایت حافظه داخلی نیز موجود است.

شما عزیزان همواره می‌توانید برای دریافت اطلاعات از شرایط خرید اقساطی کالاهای دیجیتال به صفحه ذکر شده مراجعه کنید.

جمع بندی

به طور کلی، گوشی سامسونگ Z flip 5  یک گوشی هوشمند چشمگیر است که فناوری پیشرفته و طراحی شیک را ارائه می‌دهد که آن را از گوشی‌های هوشمند سنتی متمایز می‌کند.

 صفحه نمایش تاشو، پردازنده قدرتمند و تنظیمات چشمگیر دوربین، آن را به انتخابی عالی برای هر کسی که به دنبال یک گوشی هوشمند رده بالا است تبدیل کرده است. اگر به دنبال یک گوشی جدید هستید و می‌خواهید چیزی منحصر به فرد و قدرتمند داشته باشید، گلکسی زد فلیپ 5 قطعا ارزش بررسی دارد.