2233
بررسی تلفن هوشمند Galaxy A80 سامسونگ

مقدمه

شرکت سامسونگ هر سال نسل جدیدی از گوشی های هوشمند خود را معرفی کرده و در بازار عرضه می کند. اما برنامه سال 2019 آن بسیار متفاوت از چند سال گذشته بوده و این شرکت سعی کرده تحول بزرگی رقم زند.

برای مثال سری گلکسی اس 10 دارای طراحی تغییریافته و مشخصات قابل توجه بودند و در این بین باید به خانواده گوشی های هوشمند میان رده Galaxy A و Galaxy M نسل جدید اشاره کرد. در میان گوشی های هوشمند سری گلکسی A نسل جدید، یک مدل خاصی وجود دارد که در نوع خود برجسته است و به عنوان Galaxy A80 شناخته می شود.

این اسمارتفون از مکانیزم جالب دوربین چرخشی بهره برده و یک مدل معمولی نیست. این دیوایس سامسونگ با ویژگی های بی نظیر همراه است که نظر هر فردی را به خود جلب می کند. دوربین جلو و عقب این گوشی هوشمند یکپارچه است و بدان معنا بوده که افراد باید از دو سنسور برای بخش عقب و جلو بهره گیرند.

مکانیزم دوربین گلکسی A80 به صورتی طراحی شده که افراد می توانند به صورتی نوآورانه انجام تصویربرداری داشته باشند. به هر حال در این مطلب می خواهیم با محصول اخیر سامسونگ بیشتر آشنا شویم، میان رده ای که بسیار سر و صدا به پا کرده و مورد توجه قرار گرفته است.

666 1

مشخصات کلیدی Galaxy A80

تعداد سیم کارت دوسیم کارت
ابعاد ۱۶۵٫۲x۷۶٫۵x۹٫۳ میلی‌متر
وزن
ساختار بدنه شیشه و فلز
تراشه Qualcomm SDM730 Snapdragon 730/8 nm
پردازنده ‌ی مرکزی هشت هسته‌ای (2×2.2 گیگا‌هرتز Kryo 470 Gold & 6×1.7 گیگا‌هرتز Kryo 470 Silver)
پردازنده ‌ی گرافیکی Adreno 618
نوع صفحه نمایش Super AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors
اندازه صفحه نمایش ۶٫۷ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل
تراکم پیکسلی صفحه نمایش ۳۹۳ پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش ۱۶ میلیون رنگ
سایر قابلیت‌ها صفحه نمایش
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
مقدار RAM ۸ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی No
شبکه های ارتباطی 2G / 3G / 4G
شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G LTE
فن‌آوری‌های ارتباطی GPRS,EDGE,Wi-Fi,Bluetooth,Radio
WLAN Yes
bluetooth Yes
GPS Yes, with A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
Radio FM radio
درگاه ارتباطی 2.0, Type-C 1.0 reversible connector
دوربین دوربین سه گانه: 48 مگاپیکسل (f/2.0، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) و 8 مگاپیکسل (12 میلی‌متری، فوق عریض، f/2.2) و سنسور TOF
فلش LED
فیلمبرداری 2160p@30fps, 1080p@30fps
دوربین سلفی ماژول مجهز به موتور برای چرخش دوربین اصلی
صدا Alert types:
Loudspeaker: دارد
3.5mm jack: ندارد
سیستم عامل اندروید ۹٫۰ (Pie); One UI
حس‌گرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما
مشخصات باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3700 میلی آمپر ساعت
شارژ سریع باتری 25 واتی

طراحی گلکسی A80

  • ابعاد 165*76*9.6 میلیمتری
  • طراحی اسلایدی
  • گزینه رنگی طلایی، مشکی و سفید

سامسونگ برای گلکسی A80 جدای از مشخصات برجسته، طراحی جذابی هم در نظر گرفته که می تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند. این دیوایس دارای طراحی خیره کننده ای است که در کمتر گوشی هوشمند امروزی می توان شاهد آن بود.

این تلفن هوشمند با مکانیزم اسلایدی بدنه موجب می شود تا حسگر دوربین به قسمت بالا آمده و به تصویربرداری بپردازید. گذشته از آن دوربین با ساختار چرخشی می تواند در بخش جلو و عقب قرار گرفته و یک سیستم هیبریدی یا همان ترکیبی را داراست. با این حساب در بحث صفحه نمایش و بدنه گلکسی A80 اسمارتفون معمولی نیست و می تواند مطابق انتظارات عمل کند.

34355 1

دیوایسی که در نوع خود برجسته است و در نگاه نخست تجربه لذت بخشی را رقم خواهد زد. با این حساب اگر بخواهیم به یک مدل کلیدی قابل توجه اشاره کنیم، این دیوایس سامسونگ می تواند مطابق انتظارات ظاهر شود. بنابراین بدنه ترکیب شیشه و فلز که عمدتا روی مدل های پرچمدار قابل مشاهده است در این نسخه تعبیه شده و تجربه کاربری بهتر را رقم می زند. همان چیزی که ما انتظار داریم و در این مدل قابل توجه به نظر می رسد.

گلکسی A80 ابعاد استانداردی دارد و نباید آن را یک مدل سنگین یا بزرگ دانست. باتوجه به اعلام سامسونگ این گوشی هوشمند سایز 165*76*9.6 میلیمتری برای آن در نظر گرفته شد و با طراحی اسلایدی که علت اصلی آن دوربین بود، نوآورانه به نظر می رسد.

با تمام این ویژگی های گلکسی A80 گوشی هوشمند برجسته ای بوده و تجربه کاربری خوبی رقم می زند. بنابراین می توان در هنگام بدست گرفتن این گوشی هوشمند لذتی بدست آورد.

صفحه نمایش پروضوح گلکسی A80

  • 6.7 اینچی Full HD+
  • پنل سوپرامولد
  • طراحی نمایشگر New Infinity Display

تلفن هوشمند گلکسی A80 سامسونگ یک مدل برجسته است و با طراحی زیبا، دارای نمایشگر 6.7 اینچی FHD+ بوده که در کنار پنل سوپرامولد می تواند تجربه کاربری لذت بخشی رقم زند. این گوشی هوشمند از طراحی صفحه نمایش New Infinity Display برخوردار بوده و رنگ های پرجنب و جوشی دارد.

سامسونگ به نوعی از فناوری نمایشگر سوپرامولد بهره گرفته که در بیشتر محصولات سامسونگ شاهد آن هستیم. این پنل عمدتا در محصولات رده بالا این شرکت کره ای آشکار است و موجب نمایش پروضوح محتوا می شود.

طراحی New Infinity Display که هیچ حاشیه ای را شامل نمی شود، زیبایی ظاهری بسیاری به گلکسی A80 بخشید. طرحی که در نوع خود بی نظیر بوده و کمتر گوشی هوشمندی با چنین صفحه نمایش روانه بازار می شود.

اگرچه بیشتر میان رده ها با وضوح نمایشگر FHD+ هستند، پنل سوپرامولد موجب شده تا وضوح FHD+ گلکسی A80 جذابیت بسیاری در کاربری به وجود آورد. موضوعی که نباید ساده از کنار آن عبور کرد. صفحه نمایش هر تلفن هوشمندی ویژگی و مشخصه خاص خود را دارد و در گلکسی A80 نیز سامسونگ سعی کرده مشخصه مناسبی در نظر گیرد. از این رو براساس بررسی صورت گرفته دست کمی از گلکسی اس 10 پرچمدار ندارد.

زیرا پنل به کار گرفته در این مدل مشابه نسخه پرچمدار است و هنگامی به مشاهده صفحه نمایش آن می پردازید لذت بخش تر از باقی میان رده های این شرکت کره ای محسوب می شود. با وضوح 1080*2400 پیکسلی و طراحی New Infinity Display، محصول سامسونگ یک نقطه عطف در بین میان رده های آن به شمار می رود.

2342

دوربین سه گانه عجیب

  • دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم لنز  f/2.0
  • دوربین دوم اولترا واید 8 مگاپیکسلی با دیافراگم لنز f/2.2
  • سنسور 3 بعدی سنجش عمق

شرکت سامسونگ مشخصات سخت افزاری قابلی را در گلکسی A80 به کار گرفت و آن را به میان رده ای خاص و جالب تبدیل کرد. اسمارتفونی که دوربین چرخشی و اسلایدی آن موجب شگفتی همگان از جمله کارشناسان صنعت شد. زیرا برای نخستین بار سامسونگ بود که به چنین سبک طراحی دوربین روی آورد و پس از آن ایسوس هم سعی کرده تا الهام گیری داشته باشد.

دوربین گلکسی A80 هیچ شباهتی به سایر تلفن های هوشمند سامسونگ ندارد. در مجموع سه حسگر دوربین در قسمت دوربین این دیوایس تعبیه شده که به صورت هیبریدی هم برای بخش عقب و هم برای قسمت سلفی به کار گرفته می شود. یکی از حسگرها 48 مگاپیکسلی بوده و دیافراگم لنز  f/2.0 برای آن در نظر گرفته شد. دیگر حسگر نیز از نوع 8 مگاپیکسلی بوده و اولتراواید است که با دیافراگم لنز f/2.2 می تواند زاویه عریضی در تصویربرداری داشته باشد.

به نوعی باید دوربین گلکسی A80 را نقطه عطف آن دانست. زیرا از یک سو حسگرهای باکیفیت 48 تا 8 مگاپیکسلی برای آن در نظر گرفته شده و در سوی دیگر حالت هیبریدی آن موجب خواهد شد تا بتوان این دوربین ها را در قالب دوربین جلو و عقب به کار گرفت.

شاید نتوان گلکسی A80 را پرچمدار خطاب کرد، اما مشخصه هایی که دارد این دیوایس را دست کم از یک مدل پرچمدار نمی کند. هدف سامسونگ با ارائه محصولی چون Galaxy A80 عرضه تلفن هوشمندی قابل توجه بوده که بتواند نظر علاقمندان به عکاسی موبایل را جلب کند.

در مجموع دوربین این گوشی هوشمند ارزشمند است و عملکرد بالایی از خود نشان می دهد.

نرم افزار و سخت افزار

  • پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 730
  • حافظه رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی
  • باتری 3700 میلی آمپری
  • سیستم عامل اندروید 9.0 پای با رابط کاربری One UI

45646

گوشی هوشمند گلکسی A80 از مشخصات متعدد و قابل توجهی بهره می برد که از جمله باید به چیپ 7 نانومتری هشت هسته ای قدرتمند اسنپدراگون 730 اشاره کرد. این چیپ در کنار حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی، عملکرد بالایی خواهد داشت و یک مدل معمولی نیست.

گذشته از آن باید به باتری 3700 میلی آمپری هم اشاره کرد که با فناوری شارژ سریع 25 واتی برای نخستین بار در میان محصولات سامسونگ، در مدت زمان کوتاهی به شارژ کامل دست پیدا می کند. همچنین باید به سیستم عامل اندروید 9.0 پای با انبوهی از ویژگی های جدید و رابط کاربری جذاب One UI هم اشاره داشت. تمامی این موارد بخش سخت افزاری و نرم افزاری گلکسی A80 را فراتر از یک میان رده معمولی کرده است.

گلکسی A80 مدل معمولی نیست و یکی از دیوایس های برجسته بازار بوده که می توان انتظارات بسیاری هم داشت. این محصول شرکت کره ای با مشخصه های برجسته خود می تواند بازیهای سنگین موبایلی و برنامه های مختلف را به سادگی اجرا کند. همانطور که گفته شد فناوری شارژ 25 واتی برای اولین بار روی گوشی هوشمند A80 تعبیه شد و تا به حال هیچ یک از محصولات سامسونگ به چنین سرعت شارژی مجهز نشده بودند. بنابراین می توان این دیوایس را در مدت زمان بسیار کوتاه به شارژ 100 درصد رساند.

نتیجه گیری

گلکسی A80 یک تلفن هوشمند برجسته میان رده بوده که به جرات می توان رقبا کمی را برای آن نام برد. این دیوایس دارای طراحی شیک و منحصربفرد است که نظر هر فردی را به خود جلب می کند. Galaxy A80 مدل معمولی نیست و با سخت افزاری قدرتمند در کنار طراحی شگفت انگیز دوربین، می تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند. سامسونگ سابقه درخشانی در تولید تلفن هوشمند از خود نشان داده و عجیب نیست که Galaxy A80 نیز یک مدل بزرگ به شمار رود. شاید گلکسی A80 یک پرچمدار نیست اما ویژگی هایی را دارد که کمتر از یک مدل پرچمدار نیست.

محصولی بزرگ از برند کره ای که می تواند ساعت ها کاربر را سرگرم سازد. ویژگی های مثبت این میان رده بسیار بوده و نمی توان به راحتی هر یک را نام برد. سامسونگ قصد داشته باتوجه به ظهور نسل جدید گوشی های هوشمند با مکانیزم دوربین متفاوت، گلکسی A80 را معرفی کند که می تواند عملکرد خیره کننده داشته و مدلی ساده همانند دیگر مدل های رایج نیست. بنابراین باید امتیاز بالایی به آن داد و با تجربه کاربری نزدیک متوجه ویژگی های هیجان انگیز این گوشی هوشمند می شوید.

منبع