cCJF6vUwML68gCvBHTWQqn 1200 80
بررسی تبلت Galaxy Tab S5e سامسونگ

شرکت سامسونگ گذشته از آن که یک تولیدکننده برجسته تلفن هوشمند محسوب می شود، بلکه در زمینه تولید تبلت نیز یکی از شرکت های تاپ شناخته می شود. در اوایل سال 2019 بود که سامسونگ تبلت میان رده باکیفیت Galaxy Tab S5e را معرفی می کند.

تبلتی با حاشیه بسیار کم و طراحی ظریف که توانست نظر هر فردی را به خود جلب کند. این تبلت نه تنها طراحی زیبایی داشت، بلکه از مشخصات برجسته ای بهره می برد. دیوایسی که قلم اس پن نیز برای آن در نظر گرفته شد اما دیگر سامسونگ نسخه پرچمداری از آن را با نام گلکسی تب اس 5 معرفی نکرد.

در این مطلب قصد داریم با محصول اخیر که تبلت میان رده محسوب می شود، بیشتر آشنا شویم. تبلتی با کیفیت تصویر بالا و مشخصات کلیدی ایده آل که نظر هر علاقمند به تبلت را جلب می کند. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید:

QoyjnCFg4TkGZjQxaryxca 650 80

مشخصات کلیدی Galaxy Tab S5e

معرفی 2019، فوریه
وضعیت موجود. عرضه شده در آوریل 2019

بدنه

ابعاد 245 در 160 در 5.5 میلی‌متر
وزن 400 گرم
سیم‌کارت نانو-سیم

نمایشگر

نوع Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 10.5 اینچ (~81.6% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل، 16:10 (~288 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

پلتفرم

سیستم‌عامل اندروید 9.0 (پای)
– وان UI
تراشه Qualcomm SDM670 Snapdragon 670 نانومتری (ده نانومتری)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز 360 طلایی و شش هسته‌ی 1.7 گیگاهرتز Kryo 360 نقره‌ای)
پردازنده گرافیکی Adreno 615

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 512 گیگابایت (درگاه اختصاصی)
حافظه داخلی 128 گیگابایت، 6 گیگابایت رم یا 64 گیگابایت، 4 گیگابایت رم

دوربین

اصلی 13 مگاپیکسل (1.0 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.4 اینچ سایز سنسور، لنز 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار، f/2.0)
قابلیت‌ها فلش LED، HDR، پانوراما
ویدیو 2160p@30fps
سلفی 8 مگاپیکسل (1.12 میکرومتر سایز پیکسل، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، لنز 26 میلی‌متری، f/2.0)

صدا

اسپیکر – بله، با اسپیکر استریو (چهار بلندگو)
– اسپیکرهای تنظیم شده توسط AKG/HARMAN
– فناوری صدای دالبی اتموس
جک ۳.۵ میلی‌متری خیر

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 7040 میلی آمپر ساعت

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO
رادیو خیر
USB 3.1، Type-C 1.0 کانکتور ریورسیبل و مغناطیسی

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، طلایی، نقره‌ای
محدوده قیمت 420 یورو

گلکسی تب اس 4

معرفی 2018، اوت
وضعیت عرضه در آینده نزدیک (اوت 2018)

بدنه

ابعاد 249.3 در 164.3 در 7.1 میلی‌متر
وزن – 482 گرم مدل Wi-Fi
– 483 گرم مدل LTE
سیم‌کارت نانو-سیم
– استایلوس

نمایشگر

نوع Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 10.5 اینچ (~78.6% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل، 16:10 (~287 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
چندلمسی بله

پلتفرم

سیستم‌عامل اندروید 8.1 (اوریو)
تراشه Qualcomm MSM8998 Snapdragon 835
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.35 گیگاهرتزی Kryo و چهار هسته‌ی 1.9 گیگاهرتزی Kryo)
پردازنده گرافیکی Adreno 540

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 512 گیگابایت (درگاه اختصاصی)
حافظه داخلی 64/256 گیگابایت، 4 گیگابایت رم

دوربین

اصلی 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار, فلش LED
ویدیو اصلی: 2160p@30fps
سلفی: 1080p@30fps
سلفی 8 مگاپیکسلی

صدا

اسپیکر – بله، با اسپیکر استریو (چهار اسپیکر)
– اسپیکرهای تیون شده توسط هارمن کاردون و پشتیبانی از دالبی اتموس
جک ۳.۵ میلی‌متری بله

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 7300 میلی آمپر ساعت

قابلیت‌ها

حسگرها اسکنر عنبیه، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
– شارژ سریع باتری
– سامسونگ دکس
– پشتیبانی ANT+
– پخش‌کننده‌ی MP4/H.264
– پخش‌کننده‌ی MP3/WAV/eAAC+/Flac
– ویرایشگر ویدئو و عکس
– ویرایشگر اسناد

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO
رادیو خیر
USB 3.1، Type-C 1.0 همراه با کانکتور مغناطیسی

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، سفید

قیمت و تاریخ عرضه Galaxy Tab S5e

شرکت سامسونگ این تبلت میان رده را در دو مدل LTE و وای فای عرضه کرده، همان طور که بیشتر تبلت های رده بالا به فروش می رسند. اگرچه Galaxy Tab S5e یک میان رده است، سامسونگ سعی کرده مشخصه پرچمدار را برای آن در نظر گیرد. بنابراین می توان این تبلت را محصولی برجسته به شمار آورد که تجربه کاربری خوبی رقم می زند. Tab S5e در نسخه وای فای قیمت کمتری نسبت به نسخه LTE دارد، بنابراین نباید آن را در هر دو نسخه با قیمت یکسان دانست.

درباره عرضه نیز، این دیوایس هم اکنون برای خرید دردسترس بوده و مشتریان می توانند با مراجعه به فروشگاه سامسونگ آن را خریداری کنند. بنابراین هیچ مسئله ای در تهیه این تبلت وجود ندارد و در بیشتر فروشگاه های مربوط موجود است.

58dFSruU2tf8qyK43VShda 650 80

صفحه نمایش، طراحی و صدا Galaxy Tab S5e

شرکت سامسونگ سعی کرده مشخصات سخت افزاری بزرگی برای تبلت میان رده پریمیومی Galaxy Tab S5e در نظر گرفته که آن را برتر از هر مدل هم سطحی کرده است. این تبلت باکیفیت هنگامی که در دست قرار می گیرد، ظرافت بسیاری داشته و تجربه کاربری لذت بخشی به دنبال خواهد داشت. بنابراین افراد می توانند در طول کاربری طولانی هیچ خستگی احساس نکرده و بسیار راحت خواهند بود. این تبلت در مقایسه با گلکسی تب اس 4 نه تنها ضخامت کمتری دارد، بلکه با وزن کمی همراست که باید آن را ویژگی بزرگی دانست.

ابعاد این تبلت 245 در 160 در 5.5 میلی‌متر بوده و وزن آن به 400 گرم می رسد. بنابراین در مقایسه با ابعاد 249.3 در 164.3 در 7.1 میلی‌متری و وزن 480 گرمی گلکسی تب اس 4 بسیار کم وزن و ضخامت کمتری دارد. یکی از مشخصه بارز و نقطه عطف تبلت Galaxy Tab S5e، طراحی آن بوده که سامسونگ سعی داشته این دیوایس را به یک مدل قابل توجه تبدیل کند. بدنه این دستگاه از جنس فلز و شیشه بوده که عمدتا در مدل های رده بالا شاهد آن هستیم و گلکسی تب اس 5e نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در بحث طراحی شباهتی به گلکسی تب اس 4 دارد و تصور می شود با یک پرچمدار رو به رو هستید، اما در واقع میان رده ای بزرگ به شمار می رود. Galaxy Tab S5e به پورت USB-C مجهز می شود و دارای پین POGO بوده که موجب اتصال صفحه کلید می شود. حسگر اثرانگشت آن در کنار دستگاه تعبیه شده و به عنوان اثرانگشت جانبی شناخته می شود. کلیدهایی هم در بخش کناری تبلت قرار دارد که موجب خواهد شد شاهد یک تبلت باکیفیت و برجسته باشیم.

کلید افزایش یا کاهش حجم صدا در کنار پنل صفحه نمایش بوده و کلید پاور هم در قسمت کناری قرار دارد. بدنه فلزی پریمیومی که بیشتر در مدل های پرچمدار هستیم، در گلکسی تب اس5e نیز قابل مشاهده است و نمی توان به سادگی از کنار محصول تازه وارد سامسونگ گذشت. در بحث طراحی شاسی شباهتی به نسل جدید آیپد پرو دارد و گویی سامسونگ هنگام طراحی نگاهی هم به محصول اپل داشته است.

در بخش عقب تبلت جایگاه مغناطیسی شبیه به آیپد پرو تعبیه شده تا قلم اس پن به سادگی روی آن قرار گیرد. یکی از مواردی که سال ها بود کاربران شکایتی به سامسونگ داشتند و حال شرکت کره ای در محصول جدید آن را تعبیه کرده است. در قسمت عقب لوگو AKG که به عنوان شرکت توسعه دهنده محصولات صوتی شناخته می شود، این تبلت از نظر صوتی توسط AKG تقویت شده است. طراحی آکوستیک سیستم صوتی آن توسط AKG انجام گرفته و شاهد کیفیت صدا بالایی هستیم.

به هر حال تجربه صوتی Galaxy Tab S5e بسیار باکیفیت است و تجربه کاربری خوبی رقم می زند. این همان چیزی است که در محصول سامسونگ مشاهده کردیم و Galaxy Tab S5e نیز از این قاعده مستثنی نیست. برند کره ای در توسعه تبلت آوازه بلندی دارد و حال با Galaxy Tab S5e نشان داد که از همیشه توانمندتر است. بنابراین باید انتظارات بسیاری داشت و حتی در مدل های آینده ویژگی های برجسته ای هم تعبیه می شود.

uGav6BTAHhAAVWJtdAxNuZ 650 80

گذشته از بدنه و صدا، باید به صفحه نمایش پروضوح و بزرگ این تبلت نیز پرداخت. صفحه نمایشی 10.5 اینچی که دارای رزولوشن QHD S بوده و از پنل سوپرامولد فوق العاده نیز بهره می برد. این صفحه نمایش دارای کیفیت رنگ بالایی است و  همین امر تجربه کاربری لذت بخشی را به دنبال خواهد داشت. برخلاف گلکسی تب اس 4 که کمی از حاشیه نمایشگر رنج می برد، سامسونگ در Galaxy Tab S5e سعی کرده این حاشیه را به شدت کاهش دهد تا در مجموع موجب بهبود کیفیت نمایشگر و طراحی دستگاه شود.

نمایشگرهای AMOLED برخلاف LCD رنگ ها را گرم تر و پررنگ تر نمایش می دهد که همین موضوع جذابیتی در تماشا محتوا به دنبال خواهد داشت. Tab S5e اگرچه یک میان رده است اما می تواند فراتر از انتظار ظاهر شود. تماشا فیلم و سریال از شبکه های نتفلیکس و برخی دیگر تجربه خوبی با این تبلت میان رده حرفه ای است.

بنابراین باید بخش صفحه نمایش، صدا و طراحی Galaxy Tab S5e قابل قبول و خیره کننده دانست.

 

عملکرد چند وظیفه ای و گیمینگ Galaxy Tab S5e

تبلت تازه وارد Galaxy Tab S5e یکی از مدل های برجسته در بازار تبلت ها به حساب می آید. تبلتی که اگرچه چندان خیره کننده نیست اما تجربه کاربری خوبی را رقم می زند. این تبلت دارای کیفیت ساخت بالایی است و هر محصولی که دارای ساختار پریمیومی بوده، از مشخصات سخت افزاری قابل قبولی بهره می برد.

Galaxy Tab S5e نیز در دسته همین تبلت ها قرار می گیرد و سامسونگ با به کارگیری پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 670، حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی هم در نظر گرفته که تجربه کاربری خوبی محسوب می شود. برای مثال ما در اجرا بازی PUBG تست های مختلفی داشتیم که عملکرد Galaxy Tab S5e نسبت به گلکسی تب اس 4 بهتر بوده و سامسونگ یک میان رده ای معرفی کرده که حتی از یک پرچمدار سال قبل تر عملکرد بهتری دارد. بنابراین در تجربه بازیهای اندرویدی یا همان موبایلی، این تبلت نقص عملکردی نداشته و می تواند بهترین کیفیت صفحه نمایش و سخت افزاری را داشته باشد. اگرچه همچنان آن را میان رده شناخته و پرچمدار به حساب نمی آید.

Galaxy Tab S5e سامسونگ نقطه عطفی در کاربری بوده و شایسته امتیاز بالاست. این تبلت به سخت افزار بسیار قدرتمندی مجهز شده تا در مقایسه با رقبا عملکرد بهتری از خود نشان دهد. تب اس 5e همانظور از پسوند e آن پیداست، پرچمدار به شمار نمی رود اما سامسونگ سعی کرده آن را به یک مدل شبه پرچمدار تبدیل کنید.

تبلتی که می توان در کنار حافظه داخلی 64 گیگابایتی، اسلات کارت اس دی را مشاهده کرد که قابلیت ارتقا حافظه تا 512 گیگابایت فراهم می کند. این حافظه ذخیره سازی اجازه خواهد داد تا بتوان افزایش حجم داده ای را داشت و به نوعی تجربه کاربری حرفه ای را بدست آورد. برخلاف مدل های رایج تبلت ها که ذخیره سازی بالایی ندارند و ظرفیت کمی ارائه می دهند، اما با Galaxy Tab S5e می‌توان فضا را تا 512 گیگابایت افزایش داد.

حافظه ذخیره سازی این دستگاه از نوع UFS 3.0 بوده که سریع‌ترین چیپ ذخیره سازی در میان دستگاه های رایج است. این تراشه در مقایسه با گلکسی تب اس 4 و آیپد به مراتب سریعتر بوده و تجربه کاربری لذت بخشی را فراهم می کند. در حقیقت افراد می توانند انبوهی از فیلم و تصویر را در تبلت ذخیره کنند تا در موعد مقرر به تماشا آنها بنشینند.

5sLD8XHmWphtX4SXt53Jga 650 80

نرم افزار و ویژگی های Galaxy Tab S5e

تبلت میان رده باکیفیت Galaxy Tab S5e در بحث نرم افزاری ویژگی های بزرگی را دربرمی گیرد. تبلتی که مشخصه های متنوعی دارد و می تواند رضایت کاربر خود را جلب کند. بنابراین تجربه کاربری با نرم افزار بهینه شده و سیستم عامل جدید اندروید 9.0 پای که رابط کاربری One UI را شامل می شود، به مراتب بهتر است.

این تبلت به سیستم عامل اندروید جدید گوگل مجهز است تا تجربه کاربری قابل توجهی به دنبال داشته باشد. با رابط کاربری نسل جدید One UI نیز افراد می توانند شاهد اکوسیستم نرم افزاری بزرگ در Galaxy Tab S5e باشند.

تبلت مورد اشاره دارای دوربین عقب 13 مگاپیکسلی بوده و از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بهره می برد. این دیوایس کیفیت ساخت بالایی دارد و تجربه کاربری خوبی رقم می زند. مورد مذکور قابلیت پشتیبانی از قلم را دارد و افراد می توانند تجربه کاربری خوبی داشته باشند. این تبلت به عنوان یک میان رده دارای باتری 7040 میلی آمپری بوده که طول عمر بالایی را باید انتظار داشت.

ویژگی های متعددی در Galaxy Tab S5e سامسونگ گنجانده شده که نمی توان آن را تبلت معمولی دانست. برند کره ای سعی داشته با افزودن قابلیت های متعدد این دستگاه را به فراتر از مدلی میان رده تبدیل کند.

مزایا: طراحی ظریف و زیبا/صفحه نمایش باکیفیت/پشتیبانی از بیکسبی و دکس/سیستم صوتی بزرگ

معایب: دوربین متوسط/ بدون جک هدفون 3.5 میلیمتری

شما می توانید به خرید تلفن هوشمند یا تبلت سامسونگ از فروشگاه موبایل 7 با بهترین شرایط بپردازید.