god of war
بازی خدای جنگ god of war اطلاعات کامل

چه میزان با بازی god of war آشنایی دارید؟ از قوانین این بازی چه می‌دانید؟ به کدام بازی‌ها در سبک god of war علاقه دارید؟ بازی god of war یکی از بازی‌های پرطرفدار سبک اکشن است که بر اساس افسانه‌های اساطیری یونانی طراحی و ساخته شده و در چند نسخه مختلف به بازار عرضه شده است. این بازی که اولین نسخه آن در سال 2005 و برای کنسول PS2 عرضه شد، امروزه یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در سبک خود است و علاوه بر کنسول پلی استیشن در سایر کنسول‌ها و ابزارهای بازی مانند موبایل موبایل و کامپیوتر نیز قابل انجام است. اگر قصد آشنایی کامل با بازی god of war را دارید، تا انتها همراه ما باشید.

معرفی بازی god of war

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که بازی god of war را نشناسد. حتی اگر اهل بازی‌هایی به این سبک نباشید اما گیمر یا دنبال کننده دیگر سبک‌های بازی‌های ویدیویی باشید هم قطعا نام بازی god of war به گوش شما خورده است. نسخه اول این بازی جذاب در سبک اکشن، در سال 2015 به بازار عرضه شد. اولین نسخه این بازی مخصوص پلی استیشن 2 بود و در مدت زمان کوتاه توانست وارد لیست محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی شود. این بازی انحصاری سونی بود و بعد از موفقیت در پلی استیشن 2 برای تمام پلی استیشن‌ها بعدی هم به طور اختصاصی عرضه شد.

در سال 2018 و زمانی که سونی این بازی را برای کنسول نسل 4 خود سمبل کرد و باز هم با موفقیتی بزرگ مواجه شد، تصمیم به سنت‌شکنی گرفته و بازی را به دیگر کنسول‌ها وارد کرد. اولین کنسولی که بعد از پلی استیشن بازی god of war به آن وارد شد، PC بود. در نهایت این بازی جذاب در سال 2022 به پلتفرم اندروید هم راه پیدا کرد تا کاربران بیشتری بتوانند از جذابیت‌های این بازی استفاده کرده و از این محصول فوق‌العاده سونی لذت ببرند.

داستان بازی god of war

داستان بازی god of war مربوط به خدایان یونانی و موجوداتی است که از جنس بی‌نهایت بودند. موجوداتی بسیار قدرتمند که تمام هستی وابسته به آن‌ها بود. این بازی با شکل‌گیری نبردی عظیم میان خدایان آغاز می‌شود. نبردی طولانی که با مرگ هر یک از خدایان در آن، بخشی از جهان به وجود می‌آید. بدن یکی به خاک و بدنی دیگر به دریاها تبدیل می‌شود. یکی از موجودات ساخته شده از بدن خدایان، تایتان‌ها بودند که با خدایان فعلی و پس از جنگ همواره در نبرد و نزاع به سر می‌برند. رهبر تایتان‌ها یا کرونوس با سرنگونی پدر خود بر تخت نشسته بود و همواره از این موضوع وحشت داشت که روزی توسط فرزندان خود سرنگون شود، در نتیجه تمام فرزندان خود را در زمان تولد می‌بلعید تا علیه او قیام نکنند اما روزی رئا، همسر و مادر فرزندان کرونوس از این موضوع به تنگ آمد و با کمک گایا، مادر کرونوس، آخرین فرزند خود زئوس را نجات داد و این شروع درگیری تایتان‌ها و خدایان بود.

زئوس پس از بلوغ خواهران و برادران خود را نیز از دست کرونوس آزاد کرد و با کسب قدرت‌های فراوان و در کنار خدایانی مانند هیدس، پوسایدن و دیگر خواهران و برادران به نبرد با تایتان‌ها پرداخت. نبرد اصلی تایتان‌ها با خدایان اما زمانی بود که زئوس از ترس قیام فرزندان خود آن‌ها را به خدایان جنگ آن زمان سپرد تا آن‌ها را از بین ببرند اما یکی از فرزندان او به نام کریتوس که در نوزادی بیمار بود و نشانه‌ای از توانایی نبرد نداشت و زئوس تصور نمی‌کرد توانایی قیام علیه او را داشته باشد، در نهایت او را به قتل رساند. داستان‌ بازی god of war با فرمانروایی کریتوس و مشکلاتی که با خدایان داشت، آغاز می‌شود و در هر مرحله نسخه این مشکلات و نبردها، فرمانروایی بعدی را درگیر می‌کنند. از جذابیت‌های این بازی می‌توان به اضافه شدن موجودات عجیب در هر نسخه اشاره کرد. موجوداتی که از نظر شکل ظاهری، قدرت و حتی مقابله یا همراهی با خدایان با نسخه قبل تفاو‌ت‌های زیادی دارند. به عبارتی در هر نسخه از بازی شما با چیزی جدید مواجه خواهید شد و بازی god of war هرگز برای شما تکراری نمی‌شود.

نصب و اجرای بازی god of war برای PC

هر چند این بازی ابتدا برای کنسول پلی استیشن طراحی شد و هنوز هم جزو محبوب‌ترین بازی‌های این کنسول است اما دسترسی راحت به PC و ارزان بودن این کنسول برای بازی‌های ویدویی باعث شده که بازی god of war در نسخه PC با استقبالی دو چندان مواجه شود. برای نصب و راه‌اندازی این بازی روی دستگاه خود نیاز به حداقل سیستم زیر است:

  • Requires a 64-bit processor and operating system
  • OS: Windows 10 64-bit
  • Processor: Intel i5-2500k (4 core 3.3 GHz) or AMD Ryzen 3 1200 (4 core 3.1 GHz)
  • Memory: 8 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GTX 960 (4 GB) or AMD R9 290X (4 GB)
  • DirectX: Version 11
  • Storage: 70 GB available space
  • Additional Notes: DirectX feature level 11_1 required

اجرای بازی برای پلی استیشن

راحت‌ترین روش انجام این بازی اما با کنسول پلی استیشن است. تنها کافی است کنسول خود را خریداری کرده، اشتراک آن را تهیه کنید و بازی‌ را از استور سونی دانلود کنید و بعد از نصب و انجام مراحل اولیه از آن لذت ببرید. تا امروز این بازی در 8 سری عرضه شده که تمام آن‌ها دارای یک نسخه اختصاصی برای کنسول‌های پلی استیشن سونی بوده‌اند. این 8 نسخه عبارتند از:

  • بازی God of War سال ۲۰۰۵
  • بازی God of War II سال ۲۰۰۷
  • بازی God of War: Chains of Olympus سال ۲۰۰۸
  • بازی God of War III سال ۲۰۱۰
  • بازی God of War: Ghost of Sparta سال ۲۰۱۰
  • بازی God of War: Ascension سال ۲۰۱۳
  • بازی God of War سال ۲۰۱۸
  • بازی God of War Ragnarök سال ۲۰۲۲

نصب و اجرای بازی God of War برای اندروید

درست زمانی که کاربران اندروید به دنبال بازی مشابه بازی God of War برای گوشی‌های خود بودند، سونی با همکاری پلی استیشن استودیو، نسخه اندرویدی این بازی را نیز عرضه کرد. نسخه اندروید این بازی برگرفته از بازی God of War 3 است و از نظر داستان و مراحل کاملا به نسخه سوم این بازی شباهت دارد. برای نصب این بازی روی سیستم عامل اندروید دستگاه شما باید از اندروید 7 و بالاتر پشتیبانی کند. همچنین حداقل حافظه مورد نیازی برای نصب این بازی 200 مگابایت است. آخرین نسخه این بازی در آوریل 2023 به روزرسانی شد تا کاربران هیجان بازی را با جدیدترین تغییرات آن تجربه کنند. اگر هم قصد خرید اقساطی گوشی با اندروید بالای 7 را دارید موبایل هفت این امکان را برای تمام هموطنان فراهم است.

نتیجه گیری

بازی God of War یکی از قدرتمندترین بازی‌ها در سبک اکشن است که از اولین نسخه تا به امروز، طرفداران زیادی داشته است. این بازی که ابتدا برای کنسول پلی استیشن عرضه شد با کسب محبوبیت فراوان توانست به دیگر کنسول‌ها و دستگا‌ه‌های بازی مانند کامپیوتر و موبایل نیز راه پیدا کند. نصب و اجرای این بازی چندان سخت نیست. تنها کافی است دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید، بازی را دانلود کنید و از انجام آن لذت ببرید. همچنین شما می توانید جهت خرید اقساطی کنسول بازی از موبایل 7 کمک بگیرید.

سوالات متداول

1. بازی God of War برای چه دستگاه‌هایی عرضه شده است؟

بازی God of War تا به امروز برای تمام دستگاه‌های پلی استیشن، کامپیوتر یا PC و گوشی‌های اندرویدی عرضه شده است. البته اکثر نسخه های آن به صورت انحصاری برای پلی استیشن عرضه شده اند.

2. حداقل نسخه اندروید مورد نیاز برای بازی God of War چند است؟

برای نصب و اجرای این بازی در سیستم عامل اندروید، حداقل ورژن باید 7 باشد و حداقل فضا 200 مگابایت باشد.